  • 1. Data: 2008-04-29 19:30:36
    Temat: prawo o ruch drogowym , droga dojazdowa i wspólnota
    Od: x...@g...com

    Witam szanowne forum.

    Mam dość skomplikowany problem (jak dla mnie). Od razu dodam, że ta
    sprawa nie dotyczy mnie bezpośrednio ani mojej córki. Opisze sprawę od
    początku.
    Otóż mieszkam w starym (80 lata) budynku (33 mieszkania). Budynek i
    podwórko jest ogrodzone. Mamy ładne zielone podwórko i nieszczęsny
    dojazd do garaży na poziomie piwnic. Ponieważ jest trochę zielonego
    terenu, dzieci (około 12 w wieku 4-10 lat) nie mogą grać w piłkę na
    terenie zielonym, schodzą na dół i grają tam w piłkę.
    I tu zaczyna się problem. Wspólnota powołuje się na jakieś prawo o
    ruchu drogowym że odcinek od zamykanej bramy do garaży jest drogą
    dojazdową a w związku z tym jest zakaz gry w piłkę, jazdy rowerami
    itd.
    I teraz pytania.
    1. Czy ten odcinek wewnętrznej drogi jest drogą dojazdową i podlega
    kodeksowi ruchu drogowego?
    2. Czy zarząd wspólnoty może bez przegłosowania tego poprzez członków
    wspólnoty wprowadzić jakikolwiek zakaz, czy może samowolnie podjąć
    decyzję o jakimkolwiek zakazie powołując się na kwestie bezpieczeństwa
    bez przegłosowania tego przez wspólnotę?

    I druga sprawa.
    Mieszkam od 7 lat razem z żoną i córką w mieszkaniu teściów. 5 lat
    temu teściowie wyprowadzili się w inne miejsce. W mieszkaniu
    zameldowane jest 6 osób. Teściowie, żona z córką, siostra żony z
    córką. W lokalu od 5 lat przebywają na stałe 3 osoby (żona z córką +
    ja nie zameldowany).
    5 lat temu zona zgłosiła się do zarządu wspólnoty (na oficjalnym
    spotkaniu) z zapytaniem czy z powodu, że zameldowane jest (w momencie
    pytania) 4 osoby a przebywają 3, można obniżyć opłaty.Wówczas
    odpowiedź była negatywna - w żadnym wypadku nie ma takiej możliwości.
    Po 5 latach zarząd sie zmienił i pytanie ponowiliśmy. I okazało się,
    że jeden z członków zarządu powiedział nam, że nie ma najmniejszego
    problemu, ponieważ prawo "dawno" się zmieniło i wystarczy napisać
    podanie i opłata natychmiast zostanie proporcjonalnie obniżona. I
    znowu pytania.
    1. Od kiedy zmieniły się przepisy dotyczące "osób przebywających"?
    2. Czy można domagać się rekompensaty za niewiedzę członków zarządu,
    którzy nie zgodzili się na taką zmianę

    Pozdrawiam serdecznie i liczę na pomoc.
    Pozdrawiam
    Grzegorz