  • Data: 2004-03-01 18:54:01
    Temat: prawo jazdy - rower
    Od: "Wojtek" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    We wrzesniu 2003 roku jechałem rowerem i zostałem zatrzymany przez policję,
    stwierdzono u mnie 1,04 promila alkoholu w wydychanym powietrzu. Zabrano mi
    prawo jazdy. Dzisiaj dostałem wyrok nakazowy (listownie) z oskarzeniem
    o "umyslne naruszenie zasad bezpieczenstwa w ruchu ladowym, okreslone w
    art.45ust.1 prawa o ruchu drogowym w ten sposob, iz kierował rowerem w stanie
    nietrzezwosci (1,04%% alkoholu w wydychanym powietrzu)" tj. o czyn z art. 178a
    par. 2 k.k.

    Sad orzekl w związku z art. 33 paragraf 1 i paragraf 3 k.k. kare 50 stawek
    dziennych grzywny.
    Na podstawie art. 42 paragraf 2 k.k. w zw. z art.43 paragraf 1 k.k. w zw. z
    art.39 pkt 3 k.k. w zw. z art.502 paragraf 2 k.p.k. orzeka wobec oskarzonego
    srodek karny w postaci zakazu prowadzenia wszelkich pojazdow mechanicznych w
    ruchu powietrznym , wodnym i ladowym na okres 2 lat.

    Sprawa wyglada tak:
    Decyzje dostalem dzisiaj 1 marzec 2004, ze wyrok zostal wydany 29 stycznia
    2004.
    Na kopercie jast data nadania 17 luty 2004
    W pouczeniu napisane jest ze przysluguje mi 7 dni na zlozenie odwolania, z tym
    ze zaznaczone jest ze okres siedmiu dni liczony jest od daty wyroku (29 styczen
    2004)
    cytat : " oskarzonemu i oskarzycielowi przysluguje prawo wniesienia sprzeciwu
    do sadu, ktory wydal wyrok nakazowy, w terminie zawitym (tj. nieprzekraczalnym)
    7 dnin od dnie tego wyroku (art.506 paragraf 1 kpk). Prezes sadu odmawia
    przyjecia sprzeciwu, jezeli zostal wniesiony po terminie lub przez osobe
    nieuprawniona (art. 506 paragraf 3 kpk).
    W razie wniesienia sprzeciwu wyrok nakazowy traci moc a sprawa podlega
    rozpoznaniu na zasadach ogolnych." koniec cytatu.

    Czy moge sie odwolac od decyzji skoro dotarla ona dopiero dzisiaj?
    Czy jest szansa na skrocenie okresu zabrania prawa jazdy?
    Jak sformuowac pismo, jakich uzyc argumentow?

    Bede wdzieczny za wszystkie sugestie i porady.
    Pozdrowienia
    Wojtek