  • 1. Data: 2006-08-30 14:44:48
    Temat: prawo finansowe-kilka pytan
    Od: meliana <a...@w...pl>

    Witam
    mam kilka pytan odnosnie finansow i prawa z nim zwiazanego

    mam wspolne konto z moim dziadkiem w banku, niedawno moj dziadek sprzedal
    nieruchomosc i na nasze wspolne konto wplynely pieniazki ze sprzedazy tej
    nieruchomosci. Moj dziadek caly swoj majatek po swojej smierci zapisal mi.

    1. czy majac wspolny rachunek moge dowolnie i w dowolnej kwocie dysponowac
    srodkami zgromadzonymi na koncie np. czy moge te pieniazki z e sprzedazy
    nieruchomosci przelac w calosci na fundusz inwestycyjny ale tylko na swoje
    nazwisko?

    Jesli tak to czy musze zglosic to np do US lub rozliczyc sie z tego w
    picie?
    a jesli nie to dlaczego?

    2. czy po smierci mojego dziadka musze te pieniazki zglaszac do tzw masy
    spadkowej (gdyby np byly w funduszu inw na moje nazwisko ulokowane za zycia
    mojego dziadka)?

    dodam rowniez ze moj dziadek nie ma nic przeciwko temu abym dysponowala
    tymi srodkami dowolnie, natomiast nie chcielabym miec z tego powodu jakichs
    nieprzyjemnosci np w US

    pozdrawiam

    --
    mel

  • 2. Data: 2006-08-31 06:22:08
    Temat: Re: prawo finansowe-kilka pytan
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > nazwisko?
    >
    > Jesli tak to czy musze zglosic to np do US lub rozliczyc sie z tego w

    Technicznie - tak :). Ale wydaje mi sie, ze podatkowo jest to juz darowizna.

    > 2. czy po smierci mojego dziadka musze te pieniazki zglaszac do tzw masy
    > spadkowej (gdyby np byly w funduszu inw na moje nazwisko ulokowane za
    zycia
    > mojego dziadka)?

    Jesli beda na koncie - staja sie czescia masy spadkowej
    Jesli zostana ci wczesniej podarowane - sa juz twoje

    Wazna uwaga - darowizny dokonane DO pieciu lat przed smiercia sa tez czescia
    spaku :(