  • Data: 2004-04-20 06:11:41
    Temat: prawo - a prawa autorskie??? trochę długie.
    Od: "eszablon" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Mam do szanownych grupowiczów kilka pytań:
    Jestem autorką, desingów i grafik do sklepów internetowych i witryn
    internetowych. Prowadzę serwis internetowy, w którym
    oferuję moje prace za naprawdę przystępne ceny....
    Bazuje też na wykupionej przeze mnie licencji do niektórych grafik.
    Informuję moich klientów o prawach do grafik, które ode mnie kupują,
    jedna informacja znajduje sie bezpośrednio w serwisie, drugą informację
    (identyczną) przesyłam jako załącznik do zakupionych desingów, o treści:
    "Desingi do Sklepów OsCommerce, które oferujemy w naszym serwisie, są objęte
    prawem autorskim. Kopiowanie, powielanie i odsprzedawanie w/w desingów, bez
    zgody autora jest naruszeniem praw autorskich i jako takie podlega karze.
    Zakupiony desing możesz wykorzystywać tylko i wyłącznie na własne potrzeby -
    opis otrzymasz w specjanym pliku z licencją do desingu." ....... "Wszystkie
    informacje o autorach zapisane w witrynach internetowych, oraz sklepach
    winny być zachowane w niezmienionej formie. Wprowadzanie jakichkolwiek zmian
    w w/w informacjach, bez zgody autora - jest zabronione."

    Stało się jednak tak, że pewnien nieuczciwy internauta, kradnie moje desingi
    oraz składa fałszywe deklaracje swoim klientom - przedstawiając sie jako mój
    scisły współpracownik. Osobnik ten, jest na tyle bezczelny, ze wystawia moje
    desingi na aukcjach internetowych za 1/3 mojej ceny - oraz wystawia na to
    faktury (kopię takiej faktury mam właśnie otrzymać od jednego z jego
    klientów) W tej chwili zgłosiłam całą sprawę do adminów serwisu Allegro, co
    zaskutkowało natychmiastowym zablokowaniem konta delikwenta. Posiadam jego
    pełne dane personalne-firmowe. Nie podpisywałam z tym osobnikiem żadnej
    umowy potwierdzającej, lub zezwalającej mu na odsprzedaż moich prac... ale
    co dalej???

    Teraz nastają więc właściwe pytania:
    1. Czy istnieje jakaś instytucja, która przyjmuje zgłoszenia od autorów prac
    własności intelektualnych, konkretnie grafik komputerowych - do ochrony??
    2. Jakie jest postępowanie w przypadku, gdy osoba trzecia, bez zgody autora
    danej pracy czerpie z niej nielegalne zyski??
    3. Gdzie należy zgłosić przestępstwo z art 116 pkt 1 usatwy z dnia
    04-02-1999r o prawach autorskich i prawach pokrewnych ( z wyłączeniem na
    razie policji, czy prokuratury)???

    Prosze też uprzejmie o ewentualne sugestie dotyczące powyższej sprawy.

    Z góry dziękuję za wszelkie informacje
    Pozdrawiam
    Anna