  • Data: 2004-04-20 09:48:56
    Temat: Re: prawo - a prawa autorskie??? trochę długie.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <c62ojg$lr7$1@nemesis.news.tpi.pl>, eszablon wrote:

    > W takim razie w jaki sposób mogę udowodnić, że to są moje dzieła??
    > Czy świadkowie to nie zamło??

    Zwykle poprzez udokumentowanie etapow posrednich, swiadkow jakis etc.
    Jesli chcesz byc mocna dowodowo to powinnas przed publikacja/odsprzedaza
    utworu zlozyc jego kopie w depozycie np. u notariusza. W wersji mnie
    "hard-core" mozesz poslac ta kopie poczta do siebie tak aby nie
    pozostawialo to watpliwosci ze przesylka jest nieotwierana. Sa dostepne na
    rynku koperty o niepowtarzalnych numerach ktore sluza do takich celow
    m.in.
    Jesli tego nie zrobilas, to pozostaja swiadkowie, np. klienci etc, kopie
    wypalone na CDRomach, wydruki.

    > Rozumiem, czyli po porstu pisze doniesienie do prokuratora, lub na policję,
    > podając wszystkie dane
    > osobnika, oraz opisując dokładnie gdzie i w jaki sposób dokonał
    > przestępstwa, oraz przedstawiając jego świadków i dokumenty to
    > potwierdzające. Czy dobrze to zrozumiałam??

    Dobrze. Najlepiej przejdz sie albo na policje albo do prokuratury i
    popytaj. Niestety nie znam procedur, ale zawsze mozesz zapytac w ww. Nie
    musisz dokonywac sama kwalifikacji prawnej, wystarczy ze masz podejrzenie
    ze dokonano przestepstwa (tu przeciwko PA no i z Twojego p. widzenia to
    pewnosc). WW sie tym zajma.

    --
    Marcin