  • 1. Data: 2007-03-18 09:57:47
    Temat: wezwanie do sądu w sprawie cywilnej pozwanego czy stawiennictwo jest obowiązkowe
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam takie pytanie.Czy pozwany musi się stawic w sądzie cywilnym, jeżeli
    reprezentuje go adwokat.Ostatnio w telewizji była informacja ,że Kwaśniewski
    dostał wezwanie ,ale był za granicą i jako pozwany nie musi sie stawiać w
    sądzie.
    Czy tak jest rzeczywiście, bo świadkowi to grożą grzywną itp. za
    niestawiennictwo.
    A pozwanemu, chyba tylko pominięciem jego zeznań ,co czasami może być na nie
    korzyść.
    Czy ktos kompetentny mógłby sie wypowiedzieć w tej sprawie może z powołaniem
    na jakiś przepis?

    pzdr
    mareK

  • 2. Data: 2007-03-18 11:00:30
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > A pozwanemu, chyba tylko pominięciem jego zeznań ,co czasami może być na
    > nie korzyść.
    > Czy ktos kompetentny mógłby sie wypowiedzieć w tej sprawie może z
    > powołaniem na jakiś przepis?

    Co do zasady jest tak jak piszesz, jednak są wyjątki, np. w malżeńskich i
    sprawach pracowniczych - por. art. 429, 470 i 475 k.p.c.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl