  • 281. Data: 2019-06-13 00:50:36
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie był.

    > Ale mnie jebło:P i wyleciała - co było do udowodnienia;P

    A teraz JF odpowie za narażenie na niebezpieczeństwo utraty życia lub
    zdrowia.

    --
    Marcin

  • 282. Data: 2019-06-13 00:56:21
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 13.06.2019 o 00:50, Marcin Debil pisze:
    > A teraz JF odpowie za narażenie na niebezpieczeństwo utraty życia lub
    > zdrowia.

    ano, Debil to Debil:)))))))))))))))))0
    --
    I love love

  • 283. Data: 2019-06-13 02:24:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie potrafie. Po prostu mialem szczescie, ze dzieci w nocy nie zmarl.
    > Ale jakbym troche tego jablecznika wypil, to nie ja bede ocenial
    > ryzyko, tylko policjant, prokurator, sedzia ...

    Ale taki jabłecznik to nie jedyny czynnik. Jak w tej sytuacji radzisz
    sobie z innymi zagrożeniami? Wietrzeniem mieszkania, starymi
    odbiornikami energii elektrycznej, kretem zamknietym w szafce z zamkiem
    bez atestu, wspomnianą dwójką, nie daj boże kuchenką gazową?

    > Media i spoleczenstwo, tylko nie wiadomo co bardziej - media wyrosly
    > ze spoleczenstwa czy spoleczenstwo jest wychowane przez media :-P

    Społeczeństwo jako średnia czyli tzw. suweren zawsze było głeboko
    hipokrytyczne, a media oragnizują im igrzyska, bo te się dobrze
    sprzedają.

    > Ale nie po to prowadzenie pojazdow jest zakazane juz od 0.2%%, zeby
    > 0.51%% stanowilo taryfe ulgowa.

    Wydaje się, że Ustawodawca mógł być świadomy zróznicowania wspomnianego
    ryzyka i uznał, że jak się kieruje to jest, a jak opiekuje to może i tez
    jest, ale mniejsze. W przeciwnym razie mielibysmy zakaz opieki nad
    dziećmi powyżej 0.2%%. A może chciał wyłącznie działać prewencyjnie.

    > Tzn na pewno sad jakos tam lzej potraktuje od tego co mial 2.51%%, ale
    > na ile ...

    Bez kurna przesady :)

    > Jedno to "zwykle zycie rodzinne" a drugie to jednak praca zlecona ...

    Praca wybacza zwykle mniej niż rodzina.

    > No nie, bo powinienem miec baczenie i uwazac po co gowniarze wychodza
    > na korytarz.

    Czyli musisz się z nimi zamknąć w tym samym pomieszczeniu bez martwych
    pól obecnych.

    > A jak z tego powodu beda woleli wyjsc przez okna, to juz nie moja
    > wina - ja pilnowalem :-)

    Ale nigdzie nie jest powiedziane, że masz pilnować nie śpiąć.

    --
    Marcin

  • 284. Data: 2019-06-13 06:27:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A teraz JF odpowie za narażenie na niebezpieczeństwo utraty życia lub
    > zdrowia.

    Nie jestem pewny, czy jak mnie jebło, to znałem już JFa:P Gorzej że on
    coś z amperomierzem sprawdzał i chyba coś popieprzył na szczęście, bo z
    opisu to go po prostu jebnąć powinno:P

    Shrek

  • 285. Data: 2019-06-13 11:08:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No to masz szczęście, że coś spieprzyłeś. Amperomierzem to tak jakbyś
    >wsadził gwóźdź i złapał. Eee - z tym sprawdzaniem to naprawdę
    >żartowałem. Nie rób tego.

    Ale czemu ? ja sie gwozdzia nie boje.

    Co z tego, ze bede mial faze w rece, jak stoje na wykladzinie, ktora
    jest na parkiecie ... i pewnie jeszcze na plastykowych podeszwach, ale
    specjalnie dla Ciebie bylem tylko w przepoconych skarpetkach :-)

    Oczywiscie trzeba uwazac, bo jak sie komus trafi jakis przewodzacy
    silikat :-)

    >No mam.

    >Wróć - albo z N albo z wodociągiem. Nie na raz!

    N jest w gniazku polaczona z bolcem. Bolec przez wtyczke i kabel jest
    polaczony z obudowa pralki.
    Obudowa jest polaczona z wodociagiem ...

    >No to weźmy trzy dla równego rachunku. 3V/R=30mA, R=3*30m=90m. 0,09
    >oma taka rezystancja jest potrzebna żeby wywalić różnicówkę. Raczej
    >nie będzie tak mało nie będzie.

    Liczyc nie umiesz :-P

    3V/R=30mA
    R=3V/30mA = 0.1 kohm
    lub jak kto woli
    R=3V/30mA = 3V/0.03A = 100 ohm

    Woda w plastikowym wezu raczej ma wiecej, rura wodociagowa tez juz
    czesto plastikowa,
    ale kuchenka gazowa polaczona stalową rurą....

    W nowym sprzecie to jest jeszcze kwestia telewizora/dekodera,
    polaczonego ze zbiorca instalacja antenowa.
    Ale one z kolei czesto maja izolowane gniazdo antenowe ...

    >Prawidłowa odpowiedź brzmi bo PEN _nie_wolno_ przerywać.

    Ja tam nie wiem, ale gdzie go chcesz przerywac ?

    Przeciez mozesz zrobic remont i zrobic instalacje z roznicowką, tylko
    niestety wymaga to prucia scian i polozenia nowych przewodow, bo stare
    mialy tylko dwa druty.

    >Patrz wyżej. Za mało wypłynie.

    Czyli mowisz, ze dlatego, ze PEN nie wolno przerywac roznicowek nie ma
    ?
    I to roznicowka przerywa PEN ?

    To powinni zrobic roznicowki, ktore tylko faze rozlaczaja.

    >Nie był.

    >Ale mnie jebło:P i wyleciała - co było do udowodnienia;P

    Musialbym zobaczyc, moze zmierzyc.
    Bo o ile wierze, ze cie j*o, to jakos niespecjalnie wierze, ze suchy
    silikat prad przewodzi.
    Cegla na pewno nie, beton chyba slabo ... silikatu w sumie nie znam...

    hm ...
    http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.elemen
    t.baztech-3dc0c29f-ae75-4baa-8f86-e0dd16ef947c/c/Koh
    utek_Mlody_11_2016.pdf

    opor betonu spada wraz ze starzeniem ?
    Czy to jakas specyficzna metoda pomiaru rezystywnosci ?

    J.

  • 286. Data: 2019-06-13 11:16:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 12.06.2019 o 17:24, J.F. pisze:

    >Nie - byliśmy na balkonie i ludzie na parterze zaczęli odnajdywać
    >cukierki spadające z góry.

    Ech ten brak wyobrazni ... a kto pilnowal, zeby dzieci nie zaczely
    spadac z balkonu :-)

    > Spowodowało to interwencję jednego z opiekunów (rodzic), co
    > skończyło się wymianą zdań z prowodyrem w kuluarach, zakończoną
    > delikatną szarpaniną. Co z kolei spowodowało interwencję "ochrony" i
    > przyjazd policji (chyba już policji) celem wyjaśnienia sytuacji.

    Nie rozumiem - opiekun uzyl paska, a 6-klasista byl wyrosniety, wiec
    zrobila sie szarpanina ? :-)

    A gdzie Was puszczali w tym Krakowie ... bo z Wawelu to sie fajnie
    rzuca :-)

    >To była przedostatrnia wycieczka - ostatnia była z innym
    >nauczycielem, bo wychowawczyni odmówiła;)

    >Nie wiem kto wpadł na pomysł zabierania szóstoklasistów do teatru na
    >operę. Nie raczej nie była w programie podstawówki.

    No ale kultura taka - mamy opery, to trzeba kiedy gowniazerie
    zaprowadzic ... i nauczyc jak sie zachowuje :-)

    J.

  • 287. Data: 2019-06-13 14:30:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No to masz szczęście, że coś spieprzyłeś. Amperomierzem to tak jakbyś
    >wsadził gwóźdź i złapał. Eee - z tym sprawdzaniem to naprawdę
    >żartowałem. Nie rób tego.

    Dzisiaj miernik jakies sensowniejsze wyniki daje.

    siedze na podlodze i 45uA plynie.
    Przez neonowke 30uA, i to jej wystarcza.

    dotkniecie regipsowej sciany całą dłonią dodaje ~2uA.

    J.

  • 288. Data: 2019-06-13 19:39:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.06.2019 o 11:16, J.F. pisze:

    > Nie rozumiem - opiekun uzyl paska, a 6-klasista byl wyrosniety, wiec
    > zrobila sie szarpanina ? :-)

    Z zeznań opiekuna wynika, że dzieciak go strzelił z liścia. Z zeznań
    dzieciaka wynika, że wprost znokautował opiekuna;)

    Shrek

  • 289. Data: 2019-06-13 19:49:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.06.2019 o 11:08, J.F. pisze:

> [...]
    > specjalnie dla Ciebie bylem tylko w przepoconych skarpetkach :-)
    >
    > Oczywiscie trzeba uwazac, bo jak sie komus trafi jakis przewodzacy

    Dobra - jakby prokurator pytał, to nie namawiałem.

    > Liczyc nie umiesz :-P
    >
    > 3V/R=30mA
    > R=3V/30mA = 0.1 kohm
    > lub jak kto woli
    > R=3V/30mA = 3V/0.03A = 100 ohm

    Racja.

    > Ja tam nie wiem, ale gdzie go chcesz przerywac ?

    różnicówka przerywa.

    > Czyli mowisz, ze dlatego, ze PEN nie wolno przerywac roznicowek nie ma ?
    > I to roznicowka przerywa PEN ?
    >
    > To powinni zrobic roznicowki, ktore tylko faze rozlaczaja.

    I robili - czesi. Już nie robią. Norma europejska.

    > Cegla na pewno nie, beton chyba slabo ... silikatu w sumie nie znam...

    A uziemnienie to się robi do ziemi. Piasek też słabo przewodzi...

    NIe wiem...

    Shrek

  • 290. Data: 2019-06-13 19:50:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.06.2019 o 14:30, J.F. pisze:

    > Dzisiaj miernik jakies sensowniejsze wyniki daje.
    >
    > siedze na podlodze i 45uA plynie.
    > Przez neonowke 30uA, i to jej wystarcza.
    >
    > dotkniecie regipsowej sciany całą dłonią dodaje ~2uA.

    NIe chcę tego słuchać:P

    Shrek