    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: prawa dwa
    <5cf8e303$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf8f90a$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf8fa95$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <fi7KE.311149$Dw7.151972@fx12.ams1>
    <5cf902a4$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <WR7KE.284923$ys.222224@fx10.ams1>
    <5cf914ca$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <2WdKE.376464$LE7.145638@fx11.ams1>
    <5cfa3806$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <xdFKE.363841$Vc1.185166@fx16.ams1>
    <5cfe74b7$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <%xCLE.418422$_R1.86432@fx05.ams1>
    <5cff7982$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 13 Jun 2019 00:24:45 GMT

    On 2019-06-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie potrafie. Po prostu mialem szczescie, ze dzieci w nocy nie zmarl.
    > Ale jakbym troche tego jablecznika wypil, to nie ja bede ocenial
    > ryzyko, tylko policjant, prokurator, sedzia ...

    Ale taki jabłecznik to nie jedyny czynnik. Jak w tej sytuacji radzisz
    sobie z innymi zagrożeniami? Wietrzeniem mieszkania, starymi
    odbiornikami energii elektrycznej, kretem zamknietym w szafce z zamkiem
    bez atestu, wspomnianą dwójką, nie daj boże kuchenką gazową?

    > Media i spoleczenstwo, tylko nie wiadomo co bardziej - media wyrosly
    > ze spoleczenstwa czy spoleczenstwo jest wychowane przez media :-P

    Społeczeństwo jako średnia czyli tzw. suweren zawsze było głeboko
    hipokrytyczne, a media oragnizują im igrzyska, bo te się dobrze
    sprzedają.

    > Ale nie po to prowadzenie pojazdow jest zakazane juz od 0.2%%, zeby
    > 0.51%% stanowilo taryfe ulgowa.

    Wydaje się, że Ustawodawca mógł być świadomy zróznicowania wspomnianego
    ryzyka i uznał, że jak się kieruje to jest, a jak opiekuje to może i tez
    jest, ale mniejsze. W przeciwnym razie mielibysmy zakaz opieki nad
    dziećmi powyżej 0.2%%. A może chciał wyłącznie działać prewencyjnie.

    > Tzn na pewno sad jakos tam lzej potraktuje od tego co mial 2.51%%, ale
    > na ile ...

    Bez kurna przesady :)

    > Jedno to "zwykle zycie rodzinne" a drugie to jednak praca zlecona ...

    Praca wybacza zwykle mniej niż rodzina.

    > No nie, bo powinienem miec baczenie i uwazac po co gowniarze wychodza
    > na korytarz.

    Czyli musisz się z nimi zamknąć w tym samym pomieszczeniu bez martwych
    pól obecnych.

    > A jak z tego powodu beda woleli wyjsc przez okna, to juz nie moja
    > wina - ja pilnowalem :-)

    Ale nigdzie nie jest powiedziane, że masz pilnować nie śpiąć.

    --
    Marcin