  • 131. Data: 2019-05-29 21:39:25
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jesli nawet tak jest, to nadal nie powoduje, ze ejst jego pracodawcą.

    Wykonuje usługi (posługi) w imieniu KK? No to KK za jego działanie w
    zakresie tych usług/posług odpowiada. W pozostałym zakresie - zależy jak
    oceni sąd.

    To może inaczej - spora część lekarzy jest zatrudniona na kontrakty nie
    będące umowami o pracę. Jak taki lekarz popełni błąd, albo wsadzi łapę
    nie tam gdzie trzeba, to pozywa się szpital - prawda? A czemu - przecież
    lekarze sami za siebie płacą ZUS? Naprawdę nie wiem do czego dążysz.

    Shrek

  • 132. Data: 2019-05-29 22:15:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.05.2019 o 21:39, Shrek pisze:

> [...]
    > nie tam gdzie trzeba, to pozywa się szpital - prawda? A czemu - przecież
    > lekarze sami za siebie płacą ZUS? Naprawdę nie wiem do czego dążysz.

    Ale Szpital jest osoba prawną, która z lekarzem zawarła umowę. Zajrzyj
    że raz na jakiś czas do ustawy - proszę. Kościół z księdzem właśnie
    żadnej umowy nie zawiera. Na tym problem polega. Kościół lawiruje, jak
    mu wygodniej. Raz staje za księżmi, a raz stwierdza, ze to są "wolni
    ludzie".

  • 133. Data: 2019-05-29 22:19:25
    Od: Kviat

    > https://diecezja.waw.pl/46

    Napisz czego nie zrozumiałeś z linka, który sam podałeś:

    b) pracujący w duszpasterstwie (dochód przekracza 824 zł) - płacą 20%
    składek na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i wypadkowe, reszte pokrywa
    Fundusz Kościelny;

    c) pracujący w duszpasterstwie (dochód nie przekracza 824 zł) - płacą
    20% składek na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i wypadkowe tylko od
    różnicy powstałej po odjęciu przychodów od sumy 824 zł;

    f) misjonarze - zwolnieni z wszelkich opłat na rzecz ZUS (wszystko
    pokrywa Fundusz Kościelny);

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 134. Data: 2019-05-29 23:30:17
    Od: n...@o...pl

    w <5ceed0d3$0$521$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Oczywiście, ale ksiądz w Kościele nie pracuje. On prowadzi własną
    > działalność duszpasterską.

    Czyli fikcyjne samozatrudnienie.
    US się za to nie bierze?

    ;)

  • 135. Data: 2019-05-30 00:04:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.05.2019 o 22:19, Kviat pisze:

    > Napisz czego nie zrozumiałeś z linka, który sam podałeś:

    Ja? Wszystko. Podejrzewam, ze Ty niestety nic. Skoro duszpasterz sobie
    płaci ubezpieczenie, to nie ma pracodawcy. Jak nie ma pracodawcy, to w
    szczególności Kościół nim nie może być. No już prościej nie potrafię.

  • 136. Data: 2019-05-30 00:04:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.05.2019 o 23:30, n...@o...pl pisze:

    > Czyli fikcyjne samozatrudnienie.
    > US się za to nie bierze?

    Jak dotąd nie. I wcale nie fikcyjne.

  • 137. Data: 2019-05-30 00:16:27
    Od: Kviat

    > Ja? Wszystko. Podejrzewam, ze Ty niestety nic. Skoro duszpasterz sobie
    > płaci ubezpieczenie,

    Przecież płaci tylko 20%
    Masz jakąś blokadę założoną na mózg?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 138. Data: 2019-05-30 06:32:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale Szpital jest osoba prawną, która z lekarzem zawarła umowę.

    Ale nie o pracę i sam płaci za siebie zus. Nie wiem czemu to akurat
    według ciebie istotne, ale to jest tu wspólne u lekarzy i duchownych.

> [...]
    > żadnej umowy nie zawiera. Na tym problem polega. Kościół lawiruje, jak
    > mu wygodniej. Raz staje za księżmi, a raz stwierdza, ze to są "wolni

    Akurat z wolnumi ludzmi to pójdzie bardzo prosto bo podlegają wyższemu w
    hierarchi.

  • 139. Data: 2019-05-30 21:24:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2019 o 00:16, Kviat pisze:

    > Przecież płaci tylko 20%
    > Masz jakąś blokadę założoną na mózg?

    Ja chyba nie. Ty - jak wynika z powyższego - tak. Jakby był zatrudniony,
    to by nie płacił nic. To, ze jakiś tam fundusz mu refunduje część nie
    powoduje, ze staje się od tego pracownikiem. Nawet, gdyby tak podejść do
    tematu, to jego pracodawcą byłby ów Fundusz, a nie Kościół.

  • 140. Data: 2019-05-30 21:28:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2019 o 06:32, Shrek pisze:

    > Ale nie o pracę i sam płaci za siebie zus. Nie wiem czemu to akurat
    > według ciebie istotne, ale to jest tu wspólne u lekarzy i duchownych.

    Ano temu, że o ile lekarz wykonuje umowę na rzecz szpitala - i stąd
    wynika odpowiedzialność szpitala, to podobnego stosunku w pracy księdza
    i działalności kościoła dopatrzeć się nie mogę. Może błądzę, ale wskaż
    konkretny przepis to normujący.

    > Akurat z wolnumi ludzmi to pójdzie bardzo prosto bo podlegają wyższemu w
    > hierarchi.

    Podlegają, dokąd chcą. Poczytaj o sprawie pewnego zakonnika z Torunia.