    From: "J.S" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawa autorskie....
    Date: Thu, 6 Mar 2008 20:40:40 +0100

    Mam pewne wątpliwości..... kilka miesięcy dla dużego szpitala wykonywałem
    kilka rodzajów druków reklamowych typu ulotki, teczki itp.... sporo czasu
    trwało stworzenie projektu który zaakceptowali odrzucając wcześniej kilka
    innych. Praca została wykonana, szpital poprosił o doręczenie im tych prac
    na CD co też zrobiłem. Natomiast dzisiaj widzę ogłoszenie prasowe tego
    szpitala z wykorzystanym moim projektem i w związku z tym mam kilka pytań:
    Czy szpital płacąc mi za wykonane druki reklamowe automatycznie staje się
    właścicielem projektu i może go dowolnie wykorzystywać? A może tylko do
    wykonania takich samych druków ale u innego wykonawcy. W sumie gdybym im nie
    dostarczył projektów na CD mogliby bez problemu motyw użyty w projekcie
    zeskanować z wydrukowanej ulotki albo teczki..... W sumie nie mam
    pretensji, szpital to nie jakaś firma działająca dla osiągnięcia zysku i cel
    ogłoszenia jest szczytny bo dotyczy jakiejś akcji prewencyjnej ale czuje
    jakiś niesmak....Jak wyglądają prawa autorskie, szpital postępuje OK?