  • Data: 2003-01-07 18:04:49
    Temat: pracownik czy współpracownik?
    Od: "Zuzia" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam - mam problem.

    Dzisiaj byłam w ZUSie razem z moim przyszłym pracodawcom - MOIM OJCEM.
    Chciał mnie zatrudnić na pół etatu.
    Przy wypełnianiu druku ZUA poinformowano mnie, że nie mogę być PRACOWNIKIEM
    mojego ojca ponieważ jesteśmy zameldowani pod tym samym adresem i prowadzimy
    współne gospodarstwo domowe.

    W pole 01 punktu V. "TYTUŁ UBEZPIECZENIA" (sześcioznakowy kod tytułu
    ubezpieczenia) kazano mi wpisać kod oznaczający WSPÓŁPRACOWNIKA.

    Czy to prawda? Czy nie mogę być pracownikiem osoby z którą prowadzimy
    wspólne gospodarstwo domowe?
    I co to właściwe znaczy? Bo zameldowana jestem tam gdzie ojciec ale mieszkam
    z narzeczonym.
    Wolałabym być pracownikiem a nie wpółpracownikiem.

    Jakie przepisy to regulują?

    Z góry ogromne dzięki za pomoc
    pozdrawiam
    Zuzanna