  • 1. Data: 2003-07-06 19:06:51
    Temat: pozwac do sadu... sedziego
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    mam teoretyczne pytanie: czy w przypadku kiedy sedzia orzeka (w moim
    mniemaniu) nieslusznie o mojej winie w wyniku czego np. trafiam do wiezienia
    albo narazony jestem na straty finansowe a wszystkie przeslanki jakie sie
    pojawialy w czasie procesu swiadczyly o mojej niewinnosci (plus
    niedopuszczone do materialu dowodowego ekspertyzy) - to czy w takim
    przypadku moge pozwac takiego sedziego lub caly sklad sediowski, z powodztwa
    cywilnego, o odszkodowanie - jesli w koncu (np. po kilku apelacjach inny
    sklad sedziowski orzekl o mojej niewinnosci) ?
    pzdr.

    --
    Wyslano przez news.atcom.net.pl
    ATCOM S.A. http://www.atcom.pl/

  • 2. Data: 2003-07-06 21:48:30
    Temat: Re: pozwac do sadu... sedziego
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-07-06 21:06, news napisał(a):

> [...]
    > cywilnego, o odszkodowanie - jesli w koncu (np. po kilku apelacjach inny
    > sklad sedziowski orzekl o mojej niewinnosci) ?

    Moim zdaniem nie. Możesz zaskarżyć państwo, ale aparatu sprawiedliwości
    (z założenia nieomylnego) - nie.
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 3. Data: 2003-07-07 06:21:02
    Od: "onsok" <onsok@wp_.pl>

    Wojciech Szweicer wrote:
    > Dnia 2003-07-06 21:06, news napisał(a):
    >
    > Moim zdaniem nie. Możesz zaskarżyć państwo,

    i tylko wtedy gdy zostana spelnione inne przeslanki z art 418 k.c.
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 4. Data: 2003-07-07 07:28:51
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    "onsok" <onsok@wp_.pl> wrote in message
    > i tylko wtedy gdy zostana spelnione inne przeslanki z art 418 k.c.

    ale czy sa konkretne przepisy mowiace o tym ze nie mozna si procesowac z
    sedzia, z powodztwa cywilnego - w sprawie rozpatrywanej przez ten sklad
    sedziowski ?

    --
    http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!

  • 5. Data: 2003-07-07 07:30:54
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    onsok chciał wyrazić swe zdanie,
    a zamiast tego napisal(a):

    > i tylko wtedy gdy zostana spelnione inne przeslanki z art 418 k.c.

    art. 418 nie obowiązuje od jakichś 9 m-cy. :-)

  • 6. Data: 2003-07-07 07:39:44
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    news chciał wyrazić swe zdanie,
    a zamiast tego napisal(a):

    > ale czy sa konkretne przepisy mowiace o tym ze nie mozna si procesowac z
    > sedzia, z powodztwa cywilnego - w sprawie rozpatrywanej przez ten sklad
    > sedziowski ?

    o co chcesz pozwać teg osędziego (tzn. jak chcesz sformułować żądanie?)

  • 7. Data: 2003-07-07 07:49:47
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    "Marcin 'stern' Surowiec" <s...@m...id.pl_to.nie> wrote in message
    > o co chcesz pozwać teg osędziego (tzn. jak chcesz sformułować żądanie?)

    jak pisalem moje pytanie jest teoretyczne a nasunelo mi sie po przeczytaniu
    kilka dni temu artykulu na temat nagonki na rzekomych ojcow (ojcostwo,
    alimenty, itp) - w sytuacji jesli sklad sedziowski nie dopusci do sprawy
    badan dna i innych materialow (wiadomo ze panuje stronniczosc w tych
    sprawach) a oprze sie tylko na badaniu zleconym przez sad (badanie krwi) w
    wyniku czego wydana zostanie opinia ze nie da sie jednoznacznie wykluczyc
    ojcostwa (badanie dna robione na wlasna reke przez oskarzonego nie zostalo
    dopuszczone jako material dowodowy). zanim rzekomy ojciec udowodni po kilku
    latach apelacji ew. zaskarzenia wyroku do trybunalu, w czasie tym zmuszony
    jest bezprawnie do placenia alimentow - czyli ponosi szkode finansowe
    niewlasciwego wyroku wydanego przez sedziego - pytanie jest wlasnie o
    odszkodowanie (finansowe) z tego tytulu jakiego ew. moznaby sie domagac od
    sedziego z powodztwa cywilnego (bo w analogicznych sprawach podobno wydawane
    sa rozne orzeczenia gdyz jeden sad dopuszcza wyniki dna jako niezbite dowody
    a inny nie). zreszta nie chodzi tutaj nawet temat ojcostwa ale o kazda inna
    sprawe: areszt tymczasowy, niesluszne skazanie na wiezienie, itp - ktore w
    skutkach moga sie przyczynic do ogromnych strat finansowych (bo o moralnych
    nie wspomne).

  • 8. Data: 2003-07-07 07:56:03
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    a zamiast tego napisal(a):

> [...]
    > skutkach moga sie przyczynic do ogromnych strat finansowych (bo o moralnych

    nie można domagać się odszkodowania od sędziego, bo on nie wydaje wyroków we
    własnym imieniu lecz w imieniu RP.

    Poza tym teochę mi się ta historia wydaje niewiarygodna.
    Idę czytac artykuł :-).

  • 9. Data: 2003-07-07 09:18:24
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

> [...]
    > a zamiast tego napisal(a):
    > nie można domagać się odszkodowania od sędziego, bo on nie wydaje wyroków

    Skoro tak, to czemu tocza sie procesy sedziow i prokuratorow z czasow PRL-u
    o wyroki skazujace owczesna opozycje... przeciez wtedy rowniez byly one
    wydawane w imieniu PRL...

    --
    020 9434 - NIEZALEZNY dostep dialup w Warszawie
    Uzytkownik/haslo: ppp/ppp

  • 10. Data: 2003-07-07 09:30:53
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    a zamiast tego napisal(a):

    > Skoro tak, to czemu tocza sie procesy sedziow i prokuratorow z czasow PRL-u
    > o wyroki skazujace owczesna opozycje... przeciez wtedy rowniez byly one
    > wydawane w imieniu PRL...

    khem, a jak brzmią zarzuty? :)