    From: "C4" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: potrącenie rowerzysty i ucieczka
    Date: Wed, 28 Jul 2004 00:51:18 +0200

    Witam grupę, piszę tu pierwzy raz.
    Dzis byla sytuacja, ze moja dziewczyna jechala z siostrą na rowerze, jedna
    za drugą.
    Jechał jakis koles samochodem (prawdopodobnie pijany), potrącił moją
    dziewczynę i uciekl z miejsca zdarzenia z wybitą szybą.
    Numery rejestracyjne są znane bo urwał o rower przednią tablicę i juz
    wiadomo kto to byl, ale policja nie moze go znalesc. Policja spisala
    protokol i pogotowie zabralo ją do szpitala na badania. Dziewczyna nie jest
    polamana ale ma liczne potłuczenia i jest mocno poodzierana bo upadła na
    asfalt, ledwie chodzi. Po badaniach wypuszczona ją do domu.
    Na policji powiedziano ze kierowca popelnil tylko wykroczenie i zostanie
    skierowana przeciwko niemu sprawa do sądu grodzkiego o zabranie prawa jazdy
    czy jakos tak i ze zadne wieksze konsekwencje mu nie grożą.
    Moje pytanie brzmi: czy faktycznie to sie kwalifikuje jako wykroczenie czy
    przestępstwo? I jaka jest mozliwosc prawnego ukarania kierowcy, jakiegos
    odszkodowania dla dziewczyny? Co wogole zrobic zeby jakos ruszyc tą sprawę?
    Służbę zdrowia mamy tak fantastyczną ze nawet nie przemyto jej wodą
    utlenioną ran, nie mówiąc juz o zastrzyku przeciwko tężcowi...
    Z góry dziękuje za wszelkie informacje.
    Pozdrawiam.
    Mariusz Borowik.