  • Data: 2006-07-10 05:05:20
    Temat: pomoc finansowa dla osoby chorej
    Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    Witam! Moja babcia jest osobą chorą, przyjmującą lekarstwa na
    stałe, bardzo często ich koszt pochłania większość jej renty (a
    dostaje jej około 600 zł). Babcią zajmują się moi rodzice - tata
    rencista (tez około 600 zł renty) prowadzący niewielkie, praktycznie
    nie przynoszące zysków gospodarstwo rolne i niepracująca mama. O
    kogoś ze znajomych mama usłyszała, że z racji tego, że babcia
    wydaje sporo pieniędzy na lekarstwa, nalezy się jej zwrot częsci
    kosztów za nie z opieki społecznej. Mama poszła zapytać o to do
    opieki, ale pani urzędniczka powiedziała, że nie ma mowy i żeby
    mama dała jej adresy mojego rodzeństwa i mój, bo opieka przyjdzie
    sprawdzić, czy my nie możemy zapewnić opieki finansowej babci i
    rodzicom. Poza tym pani powiedziała, że przecież mamy rodzinę za
    granicą i babcia ma bogatą córkę, więc zadny zwrot się nie
    należy (niektóre osoby z naszej miejscowości takież zwroty
    dostają). Pomagamy rodzicom wedle możliwości, ale jezeli istnieje
    jakaś podstawa prawna, która to reguluje, to czemu tego nie
    wykorzystać. Babcią opiekuje się tylko moja mama - jej synowa (robi
    za kucharkę, sprzątaczkę i pielęgniarkę) - córki nie wykazują
    większego zainteresowania (tylko jak to wykazać). Czesto koszty
    utrzymania babci nadszarpują budżet moich rodziców, a mają na
    utzymaniu jescze moją studiującą siostrę. Czy istnieje jakiś
    przepis, który mówi o zwocie kosztów za lekarstwa, czy opiekę? Z
    góry dziękuję za pomoc