  • 791. Data: 2006-08-02 14:41:22
    Temat: Re: policyjne morderstwo
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > przestan z tym taranowaniem bo to czysta bzdura. No dobra, przeniegam
    > kolo policji mimo iz mnie wola. Moga strzelac uzbdurajac sobie ze
    > dokonalem rzekomego rozboju?

    przebiegam, wołają

    --
    prawie jak rzetelna informacja
    www.ZbigniewZiobro.pl

  • 792. Data: 2006-08-02 14:41:55
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > Ty poprzez bronienie sie rozumiesz mozliwosc zabicia nawet gdy nie jet
    > zagrozone niczyje zycie czy zdrowie, wiec nie mam y o czym rozmaiwac.
    > Mozesz sprawce ujac, mozesz zglosic przesteptwo, mozesz wezwac policje,
    > on wtedy bezkarny jest a to znaczy ze jednak prawo chroni twe mienie.

    korekta on wtdy NIE jest bezkarny

  • 793. Data: 2006-08-02 14:50:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    napisał w wiadomości news:eapp1m$k37$1@inews.gazeta.pl...

    > czytaloes rozporzadzenie dotycace sposobu uzycia broni palnej?

    Tak. Wiele razy. Przy czym ja je czytuję całe, a nie jeden wyodrębniony akapit i
    stąd podejrzewam wynika róznica w naszych interpretacjach.

    > wynika z tego jasno ze nie musisz zachowac warunku bezpiecznego strzalu jezeli
    > sprawa dotyczy sytuacji z pkt 1,3,5,8 tj wtedy gdy jest bezposrednio zagrozone
    > zycie.

    Przeczytaj że ten punkt pierwszy, do którego się to odnosi. Tam mowa o okrzyku
    "POLICJA", "STÓJ - BO STRZELAM" oraz strzale ostrzegawczym. To ten strzał
    ostrzegawczy ma być ewentualnie oddawany w bezpiecznym kierunku, a nie strzał w
    kierunku człowieka. I to od tych czynności policjant może we wskazanych
    wypadkach odstąpić.

  • 794. Data: 2006-08-02 14:52:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:eapvc4$gpp$1@inews.gazeta.pl...

    > 1. w celu zatrzymania zywego lub martwego (nie zwazajac na to czy w danym
    > momencie zagraza)

    W elu zatrzymania żywego, co nie wyklucza, że może się to nie udać.

    > 2. w celu wymuszenia podporzadkowania sie wydanym poleceniom (co wyklucza
    > zwloki, bo gdy wiadomo ze koles nie przezyje wowczas przestaje to spelniac
    > swoja role)

    Jak to przestanie spełniać rolę. Jak będzie martwy, to raczej nie obędzie mógł w
    przyszłości nikogo zabić lub zranić.

  • 795. Data: 2006-08-02 14:54:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:g9n6q3-olm.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nie istniało uzasadnione podejrzenie - zupełnie inny motocykl, brak widocznej
    > broni długiej...

    A jesteś pewien, że policjant dokonujący zatrzymania znał tym motocykla w chwili
    zatrzymania? Poza tym broń długą mogli schować.

  • 796. Data: 2006-08-02 15:01:33
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Przemek R. napisał(a):
    > a nie przyszlo Ci do glowy ze to nie lysy lepek bedzie zapraszac a
    > wszystko tak bedzie zorganizowane bys sie nie polapal?
    Po co miałby tak misterną intrygę robić? Wystarczy wynająć kogoś na
    motocyklu. ;-)
    A poza tym chyba nikomu tak za skórę nie zalazłem co by mnie musiał
    zlikwidować :-)

    > prawo karne akurat jest dosc jasne, a jak ktos ma broblem wystarczy
    > podrecznik za 39 zl zakupic.
    No pewnie. Języki programowania też są proste. Ale jakoś nie wszyscy
    prawnicy się ich uczą.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 797. Data: 2006-08-02 15:19:56
    Temat: [OT]Re: policyjne morderstwo
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Przemek R. napisał(a):
    [...]>

    Thunderbird mi już zaczyna się wieszać przy otwieraniu drzewka tego
    wątku. Może by go już jednak kończyć (tak jak sobie obiecywaliście
    wszyscy tutaj wiele razy :> )

    p. m.

  • 798. Data: 2006-08-02 15:22:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Oooo, jakbym chciał przeprowadzić u ciebie audyt oprogramowania i mediów :)
    >
    > [ciach]

    > "Jasne. Strzelanie jest nieadekwatne. Powinna zmusić go do zejścia a
    > następnie stanąć do równej walki np. na maczugi."
    >
    > Po cholerę miałabyć jakakolwiek walka. Telefon na policję, strzał
    > ostrzegawczy w miękką ziemę i szachowanie złodzieja aż do przyjazdu
    > policji.

    Ale czym ma go szachować?. Przecież przyjmując waszą (twoją i Przemka)
    logikę, gdyby mimo wszystko zlazł i sobie po prostu poszedł, to przecież
    nie może do niego strzelić, bo on już sobie idzie - nie ma
    bezpośredniego zagrożenia.

    p. m.

  • 799. Data: 2006-08-02 15:26:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Przemek R. napisał(a):

    > ale nawet jakby bylo w 100% uzasadnione to strzelanie do uciekajacego na
    > motocyklu przestaje spelniac funkcje do jakiej sa przeznaczone srodki
    > przymusu bezposredniego a mianowicie zmierzanie do podparzadkowania sie
    > wydanym poleceniom.

    Ależ oczywiście że spełnia. Tylko jest większe prawopodobieństwo że się
    coś stanie motocykliście. Ale nie jest to 100% pewność.

    Tak wogóle, to ja się już pogubiłem. Wg. ciebie policjant nie może
    wogóle strzelać w przypadku nieistnienia bezpośredniego zagrożenia, czy
    tylko nie może zabić?

    p. m.

  • 800. Data: 2006-08-02 15:48:30
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > logikę, gdyby mimo wszystko zlazł i sobie po prostu poszedł, to przecież
    > nie może do niego strzelić, bo on już sobie idzie - nie ma

    ale po co chcesz strzelac?