  • 51. Data: 2004-08-28 18:17:27
    Temat: Re: policja po cywilnemu
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    Użytkownik "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl> napisał w wiadomości news:cgqa81$9p3$2@inews.gazeta.pl...

    > "2. Policjant nieumundurowany jest uprawniony do zatrzymania kierującego
    > pojazdem wyłącznie na obszarze zabudowanym."
    >
    > takze poza terenem zabudowanym moze sobie mowic co chce i wcale nie musze
    > wtedy wykonywac jego polecen

    Blad!!
    Muszisz wykonywanic polecenia.
    Cytowany przez Ciebie art. dotyczy kontroli drogowej, a nei wykonywania polecen.
    Przypadki uzycia SPB przeczytales.?
    Wg Twojej teori poza terenem zabudowanym policjanci po cywilnemu nie mogliby
    wykonywac swoich zadan, tzn legitymowac ludzi, zatrzymywac itp...Naszczescie tak nie
    jest.:)

    pozdr
    bogen

  • 52. Data: 2004-08-28 18:46:04
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > To był obszar zabudowany. Nie wiemy czy policjanci pokazali legitymacje.

    relacja swiadak wybieglo kilku "bandytow" i zaczelo strzelac do samochodu.

    > Biedni o9 spokojni chłopcy to nie buli.

    mozesz rozwinac?

    (Jeden nie zyje, drugi spedzi cale zycie na wozku)

    > Pzdr
    > Leszek

    P.

  • 53. Data: 2004-08-28 19:22:36
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > (Jeden nie zyje, drugi spedzi cale zycie na wozku)

    Z tego co wiem była to młodzież z półświatka. Częściowo sami sobie winni.

    Pzdr
    Leszek

  • 54. Data: 2004-08-28 19:40:42
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    bo zdaniem *)"łysego" tak.

    > To był obszar zabudowany. Nie wiemy czy policjanci pokazali legitymacje.

    Przy podejmowaniu tego typu interwencji policjanci nie pokazuja legitymacji jak
    legitymacji szkolnych.
    Trudno wymagac od policjantow aby osobie ktora posiadanych informacji moze posiadac
    bron lub inne niebezpeczne narzedzie pokazywali grzecznie legitymacje.
    Co do Poznania to wydaje mi sie bezsensu o tym dyskutowac.
    Jedno co moge powiedziec z mojego doswiadczenia, ze okrzyk " policja" jest naturalna
    sprawa dla kazdego policjanta i nie sadze aby przez roztargnienie, czy poprostu
    zapomnieli to zrobic.
    O tym sie nigdy nie zapomina.

    pozdr
    bogen

  • 55. Data: 2004-08-28 20:54:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > a nie wiem, bo cos cicho ostatnio. Jakis czas temu twoerdzili ze nei
    > znaleziono kuli ktora zabila chlopaka, a skoro nie ma kuli nie mozna
    nikogo
    > oskarzyc, lekkie przegiecie uwazam.

    Nie masz racji. nie można nikogo skazać za to zabójstwo, bo trzeba by było
    udowodnić komuś winę. Nie można ich wszystkich skazać za to. Można za
    przekroczenie uprawnień tylko.

    > I jeszcze plotke puszcili w mediach ze
    > wykryto
    > ponoc u tych chlopakow sladowe ilosci amfetaminy we krwi.. ech..

    To słyszałem, ale nie wiem czemu piszesz o plotce. Nie słyszałem dementi.

    > Jestem ciekaw co bedzie z odszkodowniem, chca po 1 mln od lebka (w sumie
    2).

    Odszkodowanie wypłaci ewentualnie Policja, a nie policjanci.

  • 56. Data: 2004-08-28 20:58:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > uczestnicy napadu, nie zwolniliby by krzyknac zeby jewchali za nimi do
    > komisariatu :) Tak mi sie wydaje :)) PO za tym w takim porzypadku (nie
    > napad) jak pisalem, jazda z normalna szybkoscia.

    Żebyś się nie zdziwił. Po pierwsze sprawcy napadu po odjechaniu z miejsca
    napadu rzadko jeżdżą dalej rajdowo. {Przecież wiadomo, że po chwili ich
    wszyscy szukają. Mogą zmienić samochód, ale jak zaczną szarżować, to nic im
    to nie da, bo będą się rzucać w oczy. Najlepszy dla nich sposób, to wmieszać
    się w tłum. Prawda jest taka, że przy większym ruchu nie ma praktycznej
    możliwości zatrzymania ruchu.

    A co do krzyczenia, to przecież jedyna dla nich szansa często. Oczywiście,
    jak stoi jeden policjant, to mają się szansę przebić. Ale jak jest ich
    więcej, to takie pokrzykiwanie daje im szansę na to, ze policjanci się
    zawahają z otwarciem ognia.

  • 57. Data: 2004-08-28 21:04:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Leszek wrote:

    > Z tego co wiem była to młodzież z półświatka. Częściowo sami sobie winni.

    Młynarz zawinił - Cygana powiesili. Ale co tam - w końcu był Cyganem.
    Częściowo sam sobie winien.

  • 58. Data: 2004-08-28 21:08:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bogen wrote:

> [...]
    > jest naturalna sprawa dla kazdego policjanta i nie sadze aby przez
    > roztargnienie, czy poprostu zapomnieli to zrobic.

    Tia. Podobnie jak nie myli się rodzajów amunicji... teoretycznie.
    Człowiek jest tylko człowiekiem.

    Poza tym wyobraź sobie dowolnie głośne wrzaski w przypadku zatrzymywania
    głuchoniemego. Albo motocyklisty w kasku, który wybierając się w
    dłuższą trasę dodatkowo włożył sobie stoppery.

  • 59. Data: 2004-08-28 21:34:23
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości
    > Bogen wrote:

    > Tia. Podobnie jak nie myli się rodzajów amunicji... teoretycznie.
    > Człowiek jest tylko człowiekiem.

    Dwie rozne sprawy.

    > Poza tym wyobraź sobie dowolnie głośne wrzaski w przypadku zatrzymywania
    > głuchoniemego. Albo motocyklisty w kasku, który wybierając się w
    > dłuższą trasę dodatkowo włożył sobie stoppery.

    Twoj kierowca chyba jeszcze widzi odznake lub legitymacje , czy moze jest tez
    niewodomy?
    Nie rozumiem tego czego zmierzasz.
    Uwazasz ze policjanci po cywilnemu nie powinni zatrzymywac osob, czy w chwili
    zatrzymania maja szybko wskoczyc w mundurek?
    Mundurek ktory kazdy moze sobie kupic i zalozyc udajac policjanta?
    Do czego zmierzasz?
    bogen

  • 60. Data: 2004-08-28 21:39:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bogen wrote:

    > Widac albo mylisz zwykle legitymowanie z zatrzymaniem osoby, albo sie nie rozumiemy

    Być może :)

    W każdym razie inicjator wątku mówił o niewinnej osobie, na którą nagle
    wyskakuje 'bandzior' z bronią krzyczący (przynajmniej w teorii) 'policja!'.

    > Ogolnie tak( bedac nieumundurowanym)

    Ano właśnie.

    [ciach]

    > Zapewniam Cie ze ma takie prawo.
    > Wszysko zalezy od sytuacji.
    > Naturalnym jest ze nie bedzie " kladl" na ziemi sprawcy wykrocznia ,
    > choc i takie sytuacje bywaja.
    > Tak na marginesie zapoznaj sie z przypadkami uzycia srodkow
    > przymusu bezposredniego przez policjantow, a zwlaszcza
    > czesc o uzyciu sily fizycznej

    OK, uzasadnij mi konieczność 'położenia' kontrolowanej osoby. Ja bym
    rozumiał, gdyby policjanci działali w pojedynkę - ale coś takiego jest
    raczje niedopuszczalne. Patrol solo? Głupota. Dla mnie sam pojedynczy
    policjant jest już lekko podejrzaną sprawą.

    A jak jest ich dwóch - jeden ubezpiecza, drugi kontroluje. Nie ma
    potrzeby poniżania potencjalnie niewinnego obywatela.

    > Nie ktos pracuje kilka lat i wie co mowi
    > Bez urazy ale poczytaj przepisy regulujace prace policji
    > np.
    > http://www.przepisy.e-box.pl/prawo/90_70_409.htm
    > http://www.przepisy.e-box.pl/upload/spb_djk.htm

    O ile mi wiadomo procedura jest taka, że o prawach informuje się na
    spokojnie tak, aby informowany mógł zrozumieć, co się do niego mówi,
    oraz to potwierdzić - na protokole zresztą jest miejsce na podpis.

    Poza tym te rozporządzenia, na które się powołujesz, wyraźnie mówią, że
    polecenia muszą być zgodne z prawem. Nieuzasadnione polecenia (np.
    walania się po ziemi) są sprzeczne chociażby z Konstytucją.

    [ciach]

    > Troszke plywasz/

    A gdzie tam... Nie mam karty pływackiej ;->

    > Oczywiscie ze ww. czynnosci nie za zatrzymaniem.
    > Z ta roznica, ze legitymowanie nie jest czynnoscia procesowa a przeszukanie jest.

    Ale zatrzymaniem zdaje się nie jest, prawda?

    Hipotetyczna sytuacja - ukradli babie torebkę, goniono dwóch biegnących
    (osobno) ludzi, dogoniono obu, obu wylegitymowano, obu przeszukano,
    jeden miał torebkę, a drugi zeznał, że biegał dla zdrowia.

    Ilu zostanie zatrzymanych? Tylko jeden, prawda?

    > legitymowanie,wypisywania MKK . kontrola pojazdu,
    > nie sa zatrzymaniem osoby( w sensie procesowym).
    > Tu sie chyba zgadzamy.:)

    To się profesjonalnie nazywa "dochodzimy do konsensusu" ;)

    > I masz to zrobic. Zatrzymac sie i wykonywac polecenia.

    Zgodne z prawem.

    > Nawet jesli bedzie to zwiazane z polozeniem sie na ziemi!!

    Nie. To już będzie nieuzasadnione poniżanie i jako takie jest nielegalne.

    > Jej nie wszyskie nie wszyskie .............to naturalne.
    > Mowimy o interwencjach policji, czyli polecaniach zgodnych
    > z litera prawa a ktore ludzie zle interpretuja i sa pozniej problemy.

    O, jakby jakiś policjant żądał ode mnie położenia się na brudnej ziemi,
    to na pewno byłyby problemy - na początek zazrzędziłbym zwierzchnika
    tego policjanta na śmierć ;) (a potrafię być upierdliwy :) )