  • 1. Data: 2003-03-04 20:35:32
    Temat: podwojne obywatelstwo a przestepstwo podatkowe (dlugie)
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Zalozmy, ze mam taka sytuacje. Uchylam sie od zaplacenia podatku, wymieniam
    pisma z urzedem, po pewnym czasie decyduje sie wyjechac za granice. Granice
    przekraczam z polskim paszportem. Jestem w Niemczech (zakladam, ze mam
    obywatelstwo niemieckie). Wracam do Polski ale tym razem przekraczam
    granice uzywajac niemieckich dokumentwo. Sprawa z urzedem toczy sie swoim
    torem i zalozmy, ze finalnie jestem poszukiwany przez policje. No i teraz
    moje pytanie czy cos mi grozi? Przeciez jestem Niemcem, legitymuje sie
    innym nazwiskiem, innym kompletem dokumentow, polskich wogole przy sobie
    nie posiadajac. Zreszta oficjalnie nie przekroczylem drugi raz granicy wiec
    oficjalnie jestem za granica. Nie wiem czy za przestepstwa podatkowe
    obowiazuje ekstradycja, zakladam ze tak. Ale to i tak bez znaczenia, bo w
    niemczech uzywam juz niemieckich dokumentow a polskich nie posiadam, wiec
    to ze wygladam jak ten Polak i mam tyle samo lat, to zaden dowod :).

    Dodam, ze opisana sytuacja nie ma potwierdzania w faktach, tylko sobie
    teoretyzuje.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 2. Data: 2003-03-05 08:48:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Mar 2003, huski wrote:
    [...]
> [...]
    >+ moje pytanie czy cos mi grozi? Przeciez jestem Niemcem, legitymuje sie

    A to inne nazwisko to niby skąd ??
    Znaczy, popełniasz drugie przestępstwo - nie dopełniając obowiązku
    zgłoszenia danych osobowych właściwemu urzędowi ?

    Ktoś tu już pisał: jeśli posiadasz obywatelstwo .pl to na terenie
    .pl ma ono "pierwszeństwo" przed wszystkim innym.

    A w to że w .de mają interes aby ukrywać fakt że ty i ty to ta sama
    osoba to chyba nie wierzysz :] (no i jakieś umowy "przeciwprzestępcze"
    też zdaje się mamy).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-03-05 14:58:30
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> pisze w
    jan.zabrze.pl:

    > A to inne nazwisko to niby skąd ??
    > Znaczy, popełniasz drugie przestępstwo - nie dopełniając obowiązku
    > zgłoszenia danych osobowych właściwemu urzędowi ?
    Np. po nazwisku babki ktora byla niemka.

    > Ktoś tu już pisał: jeśli posiadasz obywatelstwo .pl to na terenie
    > .pl ma ono "pierwszeństwo" przed wszystkim innym.
    No tak, ale jak mi udowdnia ze jestem Polakiem? Posiadam tylko niemieckie
    dokumenty a to, ze ktos mi pokaze ze na jakis polskich papierach wygladam
    tak samo jak facet na zdjeciu, juz mnie nie obchodzi. Nie bylem notowany i
    nikt nie ma moich odcisku zeby zweryfikowac prawdziwosc toszamosci.

    > A w to że w .de mają interes aby ukrywać fakt że ty i ty to ta sama
    > osoba to chyba nie wierzysz :] (no i jakieś umowy "przeciwprzestępcze"
    > też zdaje się mamy).
    Ale po co co ma mnie ktos ukrywac. Ja uzywam tylko niemieckich dokumentow i
    tylko tyle mnie interesuje, to ze szukaja jakiegos polaka ktory wyglada tak
    samo jak ja juz mnie nie interesuje. A wlasnie co do umow to trzba by sie
    dowiedziec jak to konkretnie dziala. Przeciez nie za wszytskie przestepstwa
    jest ekstradycja. Oczywiscie zeby mowic o ekstradycji ktos musial by mi
    udowodnic, ze jestem Polakiem.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 4. Data: 2003-03-05 22:30:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Mar 2003, huski wrote:

> [...]
    >+ > zgłoszenia danych osobowych właściwemu urzędowi ?
    >+ Np. po nazwisku babki ktora byla niemka.

    OK. Ale byłeś zobowiązany zgłosić że zmieniłeś, IMHO.

> [...]
    >+ dokumenty a to, ze ktos mi pokaze ze na jakis polskich papierach wygladam
    >+ tak samo jak facet na zdjeciu, juz mnie nie obchodzi.

    Wystarczy okazanie iluś osobom, IMHO. Ale nie tylko:
    [...]
> [...]
    >+ tylko tyle mnie interesuje, to ze szukaja jakiegos polaka ktory wyglada tak

    *CIEBIE* nie. Niemiecką policję - chyba jednak tak ;>
    Tylko mi nie pisz że policje sobie pomocy nie udzielają.
    Umowy AFAIK są, nawet takie że na parę kilometrów za granicę
    można wjechać (w pościgu) - to tym bardziej o sprawdzenie
    czy dana osoba nie ukrywa tożsamości.
    Niby skąd się w Niemczech weźmiesz ??

    >+ A wlasnie co do umow to trzba by sie
    >+ dowiedziec jak to konkretnie dziala. Przeciez nie za wszytskie przestepstwa
    >+ jest ekstradycja.

    Nieporozumienie: jaka ekstradycja jeśli polski obywatel zostanie
    "nakryty" w .pl na naruszaniu polskich przepisów, w oparciu
    o dane dostarczone przez niemiecką policję ??

    pzdr, Gotfryd