  • 461. Data: 2022-10-30 22:50:48
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiemy, czy była to informacja o podłożeniu. Bo może służby
    > dowiedziały się, że ładunek jest w bagażu z innych, niż email / telefon
    > źródeł. No i zawsze kiedyś musi być ten pierwszy raz.

    Nie musi i prawdopodobnie nie nastąpi. Jeśli służby miały info że
    zagrożenie jest rzeczywiście prawdopdobne, to by przekazały to do
    kapitana i ten raczej bez dalszej dyskusji wywaliłby ludzi slajdami.

    > Zwróć uwagę, ze była decyzja o ewakuacji slajdami, której załoga nie
    > wykonała.

    Nie było. Była rekomendacja a jednocześnie pytali kapitana jaka jest
    decyzja.

    > Nie znam ich procedury, ale trochę podejrzewam, czemu nie chcieli.

    Ja też. Po prostu nie było odważnego, żeby decyzję podjąć.

    > Nie
    > mogę tego publicznie napisać, ale uwierz, że to, co można było zrobić
    > półtorej godziny później mogło być niedopuszczalne wcześniej.

    Jeśli myślimy o tym samym, to trzymanie ludzi w tym samolocie
    wyczerpywałoby znamiona cyferek z kk.

    > Szacun, że ktoś się trzymał procedur.

    "ważne są zasady - czym głupsze tym lepsze!" Z całej komunikacji bije
    trzymanie się dobrze opracowanych i przetestowanych procedur. "Równie
    dobrze może to potrwać do rana":)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 462. Data: 2022-10-30 22:53:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na Okęciu chyba jest lokalny komisariat.

    Czyli jednak wiesz kim są kulsony i co robią na kulsonariacie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 463. Data: 2022-10-31 01:01:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-30, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    ighter-jets-escort-singapore-airlines-flight-after-b
    omb-threat
    > W Polsce na pewno. Za granicą - któż to wie.

    Mówicie, że wystarczy, że jakiś dupek oznajmi na pokładzie, że ma bombę
    i zaraz będą towarzyszyły 2 msyśliwce? Przecież on nie miał żadnego
    dostępu do kokpitu ani chyba nawet nie wszczął większej rozróby, poza
    tym, że nie dał się załodze związać.

    --
    Marcin

  • 464. Data: 2022-10-31 06:42:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mówicie, że wystarczy, że jakiś dupek oznajmi na pokładzie, że ma bombę
    > i zaraz będą towarzyszyły 2 msyśliwce?

    Na to wychodzi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 465. Data: 2022-10-31 10:20:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Oct 2022 00:01:50 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > i zaraz będą towarzyszyły 2 msyśliwce? Przecież on nie miał żadnego
    > dostępu do kokpitu ani chyba nawet nie wszczął większej rozróby, poza

    Pod grozbą bomby mogl sie jednak dostac do kokpitu, a potem scenariusz
    9/11.
    Detonacja nad SF tez pewnie nie bylaby zdrowa, ale temu mysliwce nie
    zapobiegną..

    J.

  • 466. Data: 2022-10-31 10:32:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-31, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    ighter-jets-escort-singapore-airlines-flight-after-b
    omb-threat

    > Pod grozbą bomby mogl sie jednak dostac do kokpitu, a potem scenariusz
    > 9/11.

    O, to jest jakiś pomysł. Ale jak nie ma bomby to zawsze też może się
    dostać pod jej groźbą, więc skoro wystarczającym powodem jest
    deklaracja, to może koniecznym byłoby jakieś uprawdopodobnienie? Po co
    angażować myśliwce jeśli nawet nie próbuje się dostać.

    --
    Marcin

  • 467. Data: 2022-10-31 10:32:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.10.2022 o 10:20, J.F pisze:

    > Pod grozbą bomby mogl sie jednak dostac do kokpitu, a potem scenariusz
    > 9/11.
    > Detonacja nad SF tez pewnie nie bylaby zdrowa, ale temu mysliwce nie
    > zapobiegną..

    Co to jest SF?

    BTW - i jak w końcu - z punktu widzenia prawa można taki samolot
    zestrzelić, bo chyba kiedyś pytano TK i zabronił?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 468. Data: 2022-10-31 10:34:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    ~~~~~~~~~~~~~~~~
    > To są twoje słowa.

    > Nie. To ty wskażesz, bo to ty twierdzisz, że odpadnięta śruba, to
    > katastrofa budowlana.
    >
    > Jeszcze raz, powoli, tłumaczę ci, że katastrofa budowlana to fakt, który
    > stwierdza się, gdy nastąpiła katastrofa budowlana.

    Ciekawa definicja i bardzo pojemna :-)

    J.

  • 469. Data: 2022-10-31 10:38:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Oct 2022 10:41:33 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Co to "ronota"? Ad rem, to po prostu zbyt rzadko są katastrofy, by był
    > sens utrzymywania ciągłej gotowości.

    Czyli co - Straz Pozarna ?

    > Wątpię, by zarządzanie kryzysowe decydowało o podstawianiu schodów pod
    > samolot.

    A kto zadecydowal?
    Czy moze raczej - kto w/g powinien zadecydowac, w takiej sytuacji?

    J.

  • 470. Data: 2022-10-31 10:39:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Co to jest SF?

    San Francisco pewnie.

    > BTW - i jak w końcu - z punktu widzenia prawa można taki samolot
    > zestrzelić, bo chyba kiedyś pytano TK i zabronił?

    Albo jak było w przypadku chyba Helios airways, który był się
    rozszczelnił i w końcu wypaliwił. I niech teraz leci na jakieś Ateny.
    Wszyscy już nieżywi czy może część jeszcze nieprzytomna.

    W US chyba wolno zestrzelić.

    --
    Marcin