  • 401. Data: 2022-10-27 16:51:58
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Oct 2022 16:10:33 +0200, Kviat wrote:

    > Należy założyć kask. W trybie szybkim.
    > Potem wyjąć smyrofona i filmować spadające śruby żeby wrzucić na tiktoka.

    No ale budowniczego scigac, nadzor budowlany wzywac,
    samemu konsylium organizowac, a moze policje wzywac?

    Bo policja z prokuratorem ... sledztwo w sprawie zagrozenia katastrofą
    budowlaną jest chyba na miejscu ?

    J.

  • 402. Data: 2022-10-27 16:54:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Oct 2022 16:57:19 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Odpadająca śruba nie jest przyczyną katastrofy, a skutkiem jej
    > rozpoczęcia. Śruba byłaby przyczyną, gdyby ja ktoś odkręcił / ściął.

    Jeszcze jest rdza.

    Ewentualnie chwilowe przeciazenie konstrukcji - objawilo sie na
    srubie, ale snieg juz stopnial i prawdziwa katastrofa moze dlugo
    czekac ...

    J.

  • 403. Data: 2022-10-27 17:13:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Oct 2022 09:08:02 +0200, Kviat wrote:

    > Katastrofa budowlana to skutek, a nie proces.
    > Śruby mogą się urywać od miesiąca i być przyczyną katastrofy budowlanej.
    > To nie znaczy, że katastrofa budowlana trwała miesiąc.

    Zerwana sruba powoduje zwiekszone obciazenie innych srub i elementow,
    w wyniku czego mogą one pęknąc.
    Co dalej doprowadzi do zerwania kolejnych ... i jak trwa to sekundy,
    to mamy piekną katastrofę, ale to ciagle pewien proces :-)

    A jak trwa dni ... hm, niby bez tej jednej sruby konstrukcja sie
    trzymala.

    > Projekt był liczony np. na 50 lat, ale został źle obliczony i zawaliło
    > się po 20 latach.
    > Czy katastrofa budowlana trwała 20 lat?

    Zaraz zaraz - masz na mysli projekt, gdzie np zmęczenie jest wyliczone
    i ma na 50 lat starczyc, przy założonych obciązeniach i cyklach?

    Przyklad ciekawy ... ale budowli sie chyba tak nie projektuje?

    > Błędy projektowe mogą być przyczyną katastrofy budowlanej.
    > Jak się już zawali, to wtedy mówimy, że nastąpiła katastrofa budowlana.

    A jak sie nie zawali, ale pękło cos na tyle istotnego, ze budowli
    użytkowac dalej nie można ?

    J.

  • 404. Data: 2022-10-27 17:25:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Oct 2022 18:27:25 +0200, Shrek wrote:

    > Być może - ja widziałem zawsze wełnę - pewnie jakiś powód jest, ale nie
    > jestem specem od izolacji poziomych na dachach hal stalowych.

    Cos mi tam kiedys mowiono, ze w razie pozaru grozą spadające blachy,
    wiec moze i masz racje.

    > Nad blachą - posadzka, supy, konstrukcja dachu, blacha, izolacja,
    > membrana. Blacha i konsrtrukcja jest na temp. wewnętrznej (choć liczone
    > jest napewno jakby było w okolicach zera, bo przecież nie może być, że
    > jak hali nie ogrzewasz to się wali;))

    Zaraz zaraz - na samej zewnetrznej czesci dachu, masz dachowke, albo
    blache, albo eternit :-), albo beton, albo papę - na deskach,
    na betonie, itp.
    Papa raczej mało chroni nizszą warstwę przed zmianą temperatury.

    dachowki, blachy, plyty blaszano-wełniane - zmieniają rozmiar bez
    wiekszych problemow.
    Ale gdzies tam pod nimi musi byc jakas konstrukcja, choc juz moze w
    mniej zmiennej temperaturze.

    No jeszcze mozna po amerykansku - żwiru nasypac. U nas by sie chyba
    nie sprawdzilo.

    > To wtedy jest betonowy - inna konstrukcja. I ma po prostu dylatacje.

    To woda wpada :-)

    > https://www.forbuild.eu/produkty/profile-dylatacyjne
    / tak to wygląda na
    > przykład.

    Musze wjechac na ten parking.
    Pewnie ma jakies rowki do odprowadzenia wody - mogą byc tam ukryte
    podobne profile :-)

    J.

  • 405. Data: 2022-10-27 18:20:03
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.10.2022 o 17:13, J.F pisze:

    > Zaraz zaraz - masz na mysli projekt, gdzie np zmęczenie jest wyliczone
    > i ma na 50 lat starczyc, przy założonych obciązeniach i cyklach?
    >
    > Przyklad ciekawy ... ale budowli sie chyba tak nie projektuje?

    A jak się projektuje?

    Projektowanie budowli jest bardziej skomplikowane niż myślisz.

    https://inzynierbudownictwa.pl/zuzycie-techniczne-bu
    dynkow-kiedy-podjac-decyzje-o-rozbiorce/

    "Rozpatrywanie trwałości budowli po­winno rozpoczynać się od ustalenia
    czasu, w którym budowla ma spełniać wymagania właściwości użytkowych. W
    przypadku gdy inwestor nie przed­stawi własnych oczekiwań, wymaga­ny
    okres użytkowania, dla budowli lub jej części, musi być ustalany na
    pod­stawie odpowiednich przepisów doty­czących trwałości. Jeżeli
    przepisy te lub wymagania nie stanowią inaczej, to wymagany czas
    użytkowania dla budowli może być dobierany zgodnie z danymi podanymi w
    tabeli. Wymagany okres użytkowania może być również ustalany dla części
    bu­dynku. W tab. 2 przedstawiono w la­tach klasyfikację okresu
    użytkowania dla konstrukcji budowlanych. Czas ten, w przypadku gdy
    konstrukcja jest trwała i nie podlega wymianie, jest równy okresowi
    użytkowania budowli."

    Inaczej projektuje się wiadukt na 120 lat, a inaczej tymczasową na 3
    lata kładkę nad budowaną właśnie autostradą.
    Po jednym i drugim przejedziesz tirem.

    > A jak sie nie zawali, ale pękło cos na tyle istotnego, ze budowli
    > użytkowac dalej nie można ?

    Jak budowli z jakiegoś powodu użytkować dalej nie można, to znaczy, że
    nie można dalej użytkować budowli.

    Podam ci przykład.
    Jak ktoś mieszkając na 10 piętrze nagle stanie się niepełnosprawny i
    nagle nie może wdrapać się do swojego mieszkania, to nie może go dalej
    użytkować, bo się nie może wdrapać. Ale to nie znaczy, że nastąpiła
    katastrofa budowlana.

    Tak, wiem, zaraz będziesz wydziwiał, że przecież jest winda, ale ten
    niepełnosprawny ma fchuj duży wózek inwalidzki, który się do windy nie
    mieści, więc będziesz musiał zabrać go do muzeum lotnictwa kurwa jego mać.

    https://youtu.be/sDJxU-QoNgU?t=49

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 406. Data: 2022-10-27 18:57:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.10.2022 o 17:25, J.F pisze:

> [...]
    > na betonie, itp.
    > Papa raczej mało chroni nizszą warstwę przed zmianą temperatury.

    Mówimy dalej o halach stalowych? No to masz konstrukcję, na niej blachę
    trapezowatą, na niej izolacje, a nad nią membranę.Tu masz przekrój
    https://www.infoarchitekta.pl/firmy/p/20-paroc-polsk
    a/produkty/407-izolacja-dachu-plaskiego-na-blasze-tr
    apezowej-ps-02-pliki-dwg.html

    > No jeszcze mozna po amerykansku - żwiru nasypac. U nas by sie chyba
    > nie sprawdzilo.

    Sprawdza się - to obciążenie membrany żeby nie odlatywało. Czasem jest
    problem bo ptasiory na początku myślą że to orzechy u zrzucają z dachu;)

    / tak to wygląda na

    > Musze wjechac na ten parking.
    > Pewnie ma jakies rowki do odprowadzenia wody - mogą byc tam ukryte
    > podobne profile :-)

    W odwodnieniu liniowym to raczej nie - po prostu szukaj szpar albo
    takich listew lib czegoś podobnego.

    https://www.google.pl/maps/@52.4016541,16.9125633,12
    6a,35y,291.75h/data=!3m1!1e3
    tu widać ładnie z lotu ptaka.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 407. Data: 2022-10-27 18:58:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A zakladajac ze odpadla jedna ... co nalezy zrobic i w jakim trybie?

    Ekspertyzę:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 408. Data: 2022-10-27 19:05:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.10.2022 o 16:51, J.F pisze:

    > No ale budowniczego scigac, nadzor budowlany wzywac,
    > samemu konsylium organizowac, a moze policje wzywac?

    Powiadomić pinb, samemu organizować eksperta?

    > Bo policja z prokuratorem ... sledztwo w sprawie zagrozenia katastrofą
    > budowlaną jest chyba na miejscu ?

    Policja ci w niczym nie pomoże. Zaszkodzić też specjalnie nie zaszkodzą,
    bo to by wymagało ruszenia dupy z ich strony.

    Tak jak pisałem - jeśli jedna śruba to wezwać projektanta do wyjaśnień
    albo zatrdunić konstruktora żeby określił technologię naprawy. Jeśli on
    uzna, że to wada systemowa to raczej do pinbu. A jeśli widać że zaraz
    pierdolnie to ewakuacja budynku i potem do pinbu dzwonić co dalej. Ale z
    doświadczeń z pinbem - krótkich i nie bezpośrednich, to oni są typowymi
    urzędasami - jak da się odrzucić problem z powodów formalnych to to
    zrobią - więc dopóki się nie zawali to ich to zupełnie nie interesuje,
    chyba że się na piśmie domagasz samoukarania;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 409. Data: 2022-10-27 19:08:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Oct 2022 18:20:03 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    >
    > Inaczej projektuje się wiadukt na 120 lat, a inaczej tymczasową na 3
    > lata kładkę nad budowaną właśnie autostradą.

    kładka to chyba nie dla tira.
    Poza tym pamietam jakies tymczasowe mosty ... ktore były
    wydzierzawione, i potem pojechaly w inne miejsce ...

    A zamek w Malborku nadal stoi ... złe tabele mieli ?

    > Jak budowli z jakiegoś powodu użytkować dalej nie można, to znaczy, że
    > nie można dalej użytkować budowli.

    Ale katastrofa to juz czy nie?

> [...]
    > niepełnosprawny ma fchuj duży wózek inwalidzki, który się do windy nie
    > mieści, więc będziesz musiał zabrać go do muzeum lotnictwa kurwa jego mać.

    Napisal bys lepiej, ze winda sie zepsula.
    A tu przepisy wymagaja nawet dla sprawnych przy 10 pietrach.

    A naprawa windy jakas skomplikowana sie robi ... choc to bardzo
    wydumane, bo teraz dostawcy bardzo elastyczni, zrobią winde dowolną.

    I ciekawe co bedzie, jak przepisowa przy obecnych przepisach
    bedzie faktycznie za mala na wozek.

    Bo u mnie np winda "szwedzka", bez wewnetrznych drzwi.
    Jedna "sciana" sie rusza.
    Mozna teraz tak ?

    No ale zejdzmy z tych inwalidów - powiedzmy ze sie jedna schodnia
    zawalila. Na parterze. Czy wrecz jeden schodek.

    Katastrofa, czy do naprawy? czy katastrofa do naprawy ?

    > https://youtu.be/sDJxU-QoNgU?t=49

    "przyjadą załozyc mi kablowkę" ?

    Kablowka teraz chyba obowiazkowa, a naprawa AZARTa graniczy z
    niemozliwoscią :-)

    Na szczescie zepsuły sie dawno temu, i temat rozwiązany bez
    katastrofy.

    J.

  • 410. Data: 2022-10-27 22:07:44
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.10.2022 o 19:08, J.F pisze:

    > Napisal bys lepiej, ze winda sie zepsula.

    No przecież napisałem, że za mała. Czyli popsuta.

    Masz jeszcze jakieś pytania? Śmiało pytaj, chętnie odpowiem.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr