  • 1. Data: 2003-12-18 20:09:15
    Temat: poczta - komisyjne otwarcie przesylki
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    witam
    wygralem aukcje na allegro (drukarke), jednak zachowanie sprzedawcy
    wzbudzilo u mnie podejzenia....
    drukarka ma niebawem przyjc za zaliczeniem i zastanawiam sie nad
    poproszeniem na poczcie o jej komisyjne otwarcie.
    moje pytanie : czy otwarcie nastapi po odebraniu przesylki( i zaplaceniu
    oczywiscie), czy tez po otwarciu, jak bedzie cos nie tak to moge odmowic
    przyjecia?
    TIA
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-12-18 20:31:29
    Temat: Re: poczta - komisyjne otwarcie przesylki
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "xmarcel" napisał:

> [...]
    | moje pytanie : czy otwarcie nastapi po odebraniu przesylki( i zaplaceniu
    | oczywiscie), czy tez po otwarciu, jak bedzie cos nie tak to moge odmowic

    Masz prawo żądać komisyjnego otwarcia przesyłki rejestrowanej, jednak
    komisyjne otwarcie nastąpić musi w urzędzie pocztowym. Sporządzony zostanie
    wtedy protokół - opisanie stanu rzeczy. Otwarcie komisyjne nastąpi wyłącznie
    po uiszczeniu przez Ciebie jako adresata przesyłki ciążących na niej
    należności - w szczególności po zainksowaniu przez Pocztę kwoty pobrania. Po
    odebraniu przesyłki nie możesz odmówić jej przyjęcia. Odmówić przyjęcia
    możesz podczas próby doręczenia lub wydania (nie po odbiorze i otwarciu).

    Komisyjne otwarcie przesyłki rejestrowanej służy temu, by stwierdzić stan
    przesyłki (opakowania i jej zawartości) w przypadku podejrzenia, że podczas
    transportu nastąpił ubytek zawartości lub uszkodzenie przesyłki (z winy
    Poczty lub siły wyższej).

    Pozdr.,

  • 3. Data: 2003-12-19 10:23:57
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Masz prawo ż?dać komisyjnego otwarcia przesyłki rejestrowanej, jednak
    > komisyjne otwarcie nast?pić musi w urzędzie pocztowym. Sporz?dzony zostanie
    > wtedy protokół - opisanie stanu rzeczy. Otwarcie komisyjne nast?pi wył?cznie

    Tym niemniej jednak moga jedynie popatrzec na ta drukarke. A to czy
    bedzie miala wydruk w porzadku to juz zupelnie inna sprawa.

  • 4. Data: 2003-12-19 18:43:18
    Od: ===Tomy=== <t...@t...com.pl>

    Thu, 18 Dec 2003 21:09:15 +0100, na pl.soc.prawo, xmarcel napisał(a):

    > moje pytanie : czy otwarcie nastapi po odebraniu przesylki( i zaplaceniu
    > oczywiscie)

    Tak. Na drugi raz jeśli obawiasz się, poproś sprzedającego o Escrow.

    >czy tez po otwarciu, jak bedzie cos nie tak to moge odmowic
    > przyjecia?

    Przyjęcia możesz odmówić, ale dopiero jak zapłacić, wówczas zostawić swoją
    prawnie nabytą własność w rękach Poczty Polskiej.

    Pozdrawiam.
    ===Tomy===.
    --
    "Był czas ...
    kiedy świat zażądał

  • 5. Data: 2003-12-19 18:48:02
    Od: ===Tomy=== <t...@t...com.pl>

> [...]

    Tak. Na drugi raz jeśli obawiasz się, poproś sprzedającego o Escrow.

    >czy tez po otwarciu, jak bedzie cos nie tak to moge odmowic

    Przyjęcia możesz odmówić, ale dopiero jak zapłacisz, wówczas zostawić swoją

  • 6. Data: 2003-12-19 20:08:59
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "===Tomy===" napisał:

    | Przyjęcia możesz odmówić, ale dopiero jak zapłacisz, wówczas zostawić
    swoją
    | prawnie nabytą własność w rękach Poczty Polskiej.

    Taka sytuacja nie jest dopuszczalna, chyba że PP zgodzi się na przyjęcie
    darowizny.
    Przyjęcia przesyłki można odmówić w każdym wypadku przed jej odbiorem,
    równoznacznie traktowana jest odmowa uiszczenia przez adresata ciążącyh na
    przesyłce należności.
    W takim przypadku przesyłka jest zwracana nadawcy, a jeśli nadawcy nie da
    się ustalić, lub ten odmawia przyjęcia przesyłki albo uiszczenia ciążących
    na niej należności - przesyłka staje się własnością Poczty.

  • 7. Data: 2003-12-19 22:58:31
    Od: ===Tomy=== <t...@t...com.pl>

    Fri, 19 Dec 2003 21:08:59 +0100, na pl.soc.prawo, Jarosław Łysio
    napisał(a):

    > na niej należności - przesyłka staje się własnością Poczty.

    No fakt, darowizna :)

    Pozdrawiam.
    ===Tomy===.
    --