    From: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: poczta - komisyjne otwarcie przesylki
    Date: Thu, 18 Dec 2003 21:31:29 +0100

    Użytkownik "xmarcel" napisał:

    | wygralem aukcje na allegro (drukarke), jednak zachowanie sprzedawcy
    | wzbudzilo u mnie podejzenia....
    | drukarka ma niebawem przyjc za zaliczeniem i zastanawiam sie nad
    | poproszeniem na poczcie o jej komisyjne otwarcie.
    | moje pytanie : czy otwarcie nastapi po odebraniu przesylki( i zaplaceniu
    | oczywiscie), czy tez po otwarciu, jak bedzie cos nie tak to moge odmowic
    | przyjecia?

    Masz prawo żądać komisyjnego otwarcia przesyłki rejestrowanej, jednak
    komisyjne otwarcie nastąpić musi w urzędzie pocztowym. Sporządzony zostanie
    wtedy protokół - opisanie stanu rzeczy. Otwarcie komisyjne nastąpi wyłącznie
    po uiszczeniu przez Ciebie jako adresata przesyłki ciążących na niej
    należności - w szczególności po zainksowaniu przez Pocztę kwoty pobrania. Po
    odebraniu przesyłki nie możesz odmówić jej przyjęcia. Odmówić przyjęcia
    możesz podczas próby doręczenia lub wydania (nie po odbiorze i otwarciu).

    Komisyjne otwarcie przesyłki rejestrowanej służy temu, by stwierdzić stan
    przesyłki (opakowania i jej zawartości) w przypadku podejrzenia, że podczas
    transportu nastąpił ubytek zawartości lub uszkodzenie przesyłki (z winy
    Poczty lub siły wyższej).

    Pozdr.,