  • 1. Data: 2009-08-07 07:07:59
    Temat: płacić za upomnienie ?
    Od: "maximus" <b...@a...pl>

    Zapłaciłem rządą kwotę z opóźnieniem lecz przed odebraniem upomnienia.

    Na podstawie art. 15 par1 ustawy z dnia 17 czerwca 1966r. o postępowaniu
    egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz.U. z 2005r. Nr 229, poz. 1954 z późn.
    zm.) wzywają mnie do zapłaty kwoty.

    Czy brakujące sumę - kosztów upomnienia 8,80zł mam dopłacić ?

  • 2. Data: 2009-08-07 09:00:01
    Temat: Re: płacić za upomnienie ?
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Czy brakujące sumę - kosztów upomnienia 8,80zł mam dopłacić ?

    Jak chcesz. Mogą się upomnieć, a mogą olać temat.

    Inż.prawa

  • 3. Data: 2009-08-07 09:49:15
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 7 Aug 2009 11:00:01 +0200, *piotr'ek* napisał(a):

    > Jak chcesz. Mogą się upomnieć, a mogą olać temat.

    twoje wypowiedzi są powalające i porażające :)))

  • 4. Data: 2009-08-07 09:51:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

    > twoje wypowiedzi są powalające i porażające :)))

    Ale w tym wypadku prawdziwe. :)

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-08-07 09:53:53
    Od: "maximus" <b...@a...pl>

    Nie interesuje mnie co zrobić mogą tylko jak to wyglądu z punktu prawa bo
    jeśli muszę zapłacić to dopłacę czemu nie.
    Tylko pytam bo wiem że zwykle np z US jak zapłacę przed odebraniem wezwania
    do zapłaty to nie ponoszę dodatkowych kosztów i nie każa nic dopłacać.
    Stąd moje pytanie.

  • 6. Data: 2009-08-07 10:48:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "maximus" <b...@a...pl> napisał
    > Na podstawie art. 15 par1 ustawy z dnia 17 czerwca 1966r. o postępowaniu
    > egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz.U. z 2005r. Nr 229, poz. 1954 z
    > późn. zm.)

    A czy czytałeś ten akt????

  • 7. Data: 2009-08-07 11:51:57
    Od: "maximus" <b...@a...pl>

    TAK
    Art. 15. § 1. Egzekucja administracyjna może być wszczęta, jeżeli
    wierzyciel, po upływie terminu do wykonania przez zobowiązanego obowiązku,
    przesłał mu pisemne upomnienie, zawierające wezwanie do wykonania obowiązku
    z zagrożeniem skierowania sprawy na drogę postępowania egzekucyjnego, chyba
    że przepisy szczególne inaczej stanowią. Postępowanie egzekucyjne może być
    wszczęte dopiero po upływie 7 dni od dnia doręczenia tego upomnienia.
    § 2. Koszty upomnienia obciążają zobowiązanego i, z zastrzeżeniem § 3, są
    pobierane na rzecz wierzyciela. Obowiązek uiszczenia kosztów upomnienia
    przez zobowiązanego powstaje z chwilą doręczenia upomnienia. Koszty te
    podlegają ściągnięciu w trybie określonym dla kosztów egzekucyjnych.

    § 3. Jeżeli wierzyciel jest jednocześnie organem egzekucyjnym, koszty
    upomnienia są pobierane na rzecz komórki organizacyjnej wierzyciela, do
    której zadań należy prowadzenie egzekucji.

    § 4. Minister właściwy do spraw finansów publicznych w porozumieniu z
    ministrem właściwym do spraw łączności określi, w drodze rozporządzenia,
    wysokość kosztów upomnienia. Wysokość kosztów upomnienia nie może
    przekraczać czterokrotnej wysokości kosztów związanych z doręczeniem
    upomnienia jako przesyłki poleconej.

    § 5. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze
    rozporządzenia, należności pieniężne, których egzekucja może być wszczęta
    bez uprzedniego doręczenia upomnienia. Określając należności, których
    egzekucja może być wszczęta bez uprzedniego doręczenia upomnienia, minister
    kieruje się rodzajem należności oraz sposobem ich powstawania.

    Niestety tutaj nie ma odpowiedzi na moje pytanie.

  • 8. Data: 2009-08-07 12:11:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    IMO jeśli wezwanie zostało wysłane po upływie terminu do zapłaty i zostało
    doręczone, mimo tego, że należność w "międzyczasie" zapłacono (jednak po
    terminie), koszt upomnienia jest wymagalny. Par. 2 mówi kiedy koszt
    upomnienia powstaje, nie uzależnia tego od tego, czy już zapłacono czy nie,
    a od tego czy doręczono wezwanie. Wezwanie doręczono, bo powstały ku temu
    przesłanki prawne-brak wymaganej wpłaty w wymaganym terminie.
    A to czy oni o te koszty się upomną czy nie, kiedy już im należność główną
    wpłaciłeś to inna sprawa.... zwłaszcza jeśli wierzycielem był Urząd
    Skarbowy, bo on też jest jednocześnie organem egzekucyjnym.

  • 9. Data: 2009-08-07 18:32:56
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Ciekawi mnie, dlaczego urzednicy miejscy upierają się przy wysyłce upomnień jako
    korespondencji ZPO, skoro przywołany akt prawny mówi o przesyłce poleconej?

    Różnica bardzo znaczna, bo polecone moga ladować w skrzynce pocztowej, a przy ZPO
    trzeba dymac na pocztę i stracić lekko licząc ok. 30 zł na straconym czasie na
    dojście na pocztę, czekanie i powrót.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2009-08-07 18:33:36
    Od: spp <s...@o...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:

    > Różnica bardzo znaczna, bo polecone moga ladować w skrzynce pocztowej,

    Jesteś pewien?

    --
    spp