  • 1. Data: 2009-08-06 19:47:23
    Temat: PP - 3msc okres rozliczeniowy
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Witam,

    przegladam archwium, portale o prawie pracy i troche, a nawet bardzo sie
    zgubilem.

    czas pracy rozliczany jest w systemie 3-miesiecznym. grafik jest
    ustalany co miesiac.

    jezeli w grafiku mam zaplanowane np 180 godz do przepracowania, a nagle
    zostaje w pracy dluzej, czy tez zastepuje kogos w 1 lub 2 miesiacu
    okresu rozliczeniowego i w rezultacie przepracuje 190 godz, to czy za te
    10 godz przysluguje juz mi dodatek z tytulu nadgodzin, czy tez
    uzaleznione to jest od liczby godzin przepracowany w pozostalych
    miesiacach, a decydujaca jest suma z 3 miesiacy godzin przepracowanych
    vs. suma ilosci dnia roboczych*8.

    Na jednym portalu wyczytalem, ze w przypadku przekroczenia normatywnego
    czasu pracy w danym miesiacu pracodawca moze odliczyc ten czas z
    kolejnego miesiaca, planujac mniej godz. do przepracowania, ale w
    stosunku 1:1,5.

    prosty przyklad:
    msc. norma grafik wykonanie balans
    1 160 160 168 +8
    2 168 168 168 0
    3 160 160 152 -8
    W tej sytuacji przysluguje mi dodatek z tytulu nadgodzin - 4h ? Za 8godz
    z 1 msc przysluguje 12godz do odliczenia w nastpenych miesiacach tego
    okresu rozliczeniowego, a odlicozne zostalo tylko 8h.

    Kolejna sprawa, to mozecie potwierdzic ze maksymalna ilosc godzin jaka
    mozna przepracowac dziennie to 12godz, a kazda godz. przepracowana ponad
    te norme musi byc wyplacona jako nadgodziny ?

    Zarowno w msc 7, jak i 8 - z powodu inwentaryzacji - przepracowalem po 1
    dniu w nastpeujacych godz:
    7: 20oo - 3oo
    8: 8oo - 3oo
    godz nocne przyjmuje 21oo-7oo [jeszcze nie wiem czy w regulaminie jest
    inaczej, musze to spr.]

    Za msc7 za ten "specjalny" dzien powinienm otrzymac normalne
    wynagrodzenie za 7 godz + dodatek za 6 godz w porze nocnej, czyli
    0,2*minimalna stawka miesieczna/liczba godz w danym mieiacu wynikajaca z
    normatywnego czasu pracy

    Za msc8 za ten "sepcjalny" dzien powinienm otrzymac normalne
    wynagrodzenie za 19 godz + dodatek za 7 nadgodzin + dodatek za 6 godz w
    porze nocnej.

    Nadmienie ze przelozona, informuje nas ze nadgodziny nam nie przysluguja
    i dowolnie zmienia sobie grafiki przed wyslaniem ich do centrali firmy
    tak, ze wyglada iz pracujemy miesiac w miesiac dokladnie tyle ile wynika
    z liczby dni roboczych. Kazda proba rozmowy na ten temat konczy sie
    usmiechem i tekstami typu: "niepotrzebnie sie przejmujcie, wszystko jest
    ok", wg mnie nie jest i dlatego chce siedowiedziec jak dokladnie
    powinnien czas pracy byc rozliczany w mojej sytuacji, zanim zglosze to
    do PIPu [vhyba tam nalezy to zglosic w 1szej kolejnosci?]

    Dzieki za wszelkie sugestie i komentarz
    pzdrw