  • 11. Data: 2012-03-06 18:17:18
    Temat: Re: pełnomocnictwo dla kancelarii
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Pytanie było, czy musi przedstawić.
    Pomijając znaczenie słówka "musi", to bym rozszerzył - czy powinien złożyć
    odpis pełnomocnictwa, na żądanie (choćby dla ewentualnych przyszłych potrzeb
    dowodowych).
    O drobnych 17 złotych wniesionych do właściwego lokalnie urzędu gminy
    miłościwie nie wspominajmy ;-)

    -----

  • 12. Data: 2012-03-06 18:17:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AndrzejSki" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > I oczywiście to zrobiłem. Chodzi mi jednak o samą zasadę po prostu z
    > ciekawości.

    Z zasady adwokat formułuje żądanie w imieniu swojego mandata i przyjmuje
    się, że ma stosowne pełnomocnictwo. Co Ci da dołączony papierek, ze Jan
    KOWALSKI go upoważnił?

  • 13. Data: 2012-03-07 09:45:36
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-03-06 19:17, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Z zasady adwokat formułuje żądanie w imieniu swojego mandata i przyjmuje
    > się, że ma stosowne pełnomocnictwo. Co Ci da dołączony papierek, ze Jan

    Ano właśnie dlatego napisałem, ze nie musi. Niby że jak, ze
    adwokat/radca wymyślił sobie sprawę i bez zlecenia i pełnomocnictwa
    wiedział do kogo i o co pisać?
    Dziekan mojej Izby mawiał -chcesz zobaczyć pełnomocnictwo, to zobaczysz
    je tam, gdzie muszę je dołączyć, czyli razem z pozwem)

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 14. Data: 2012-03-07 09:46:54
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-03-06 19:17, _ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > odpis pełnomocnictwa, na żądanie (choćby dla ewentualnych przyszłych potrzeb

    Na okoliczność udowodnienia czego?

    > O drobnych 17 złotych wniesionych do właściwego lokalnie urzędu gminy
    > miłościwie nie wspominajmy ;-)

    A niby z jakiej racji na tym etapie należałaby się opłata skarbowa?

    > -----

    To zobaczysz razem z pozwem

  • 15. Data: 2012-03-07 10:46:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Mar 2012, Roman Rumpel wrote:

> [...]

    No niestety:
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/338720,od_ka
    zdego_pelnomocnictwa_nalezy_uiscic_oplate_skarbowa.h
    tml
    +++
    wprowadzonych od 1 stycznia 2007 r. nowych przepisów o opłacie skarbowej,
    gdzie w odmienny sposób, niż miało to miejsce na gruncie poprzednio
    obowišzujšcej ustawy, uregulowano kwestie pobierania opłaty skarbowej
    od pełnomocnictw.
    [...]
    – Obecnie obowišzek uiszczenia opłaty powstaje z chwilš złożenia dokumentu
    stwierdzajšcego udzielenie pełnomocnictwa, natomiast poprzednio obowišzek
    uiszczenia opłaty skarbowej wynikał ze sporzšdzenia tego dokumentu – mówi
    Zygmunt Tabisz.
    Tym samym [...] w istocie jest ukrytš kilkakrotnš jej podwyżkš.
    ---

    I to ostatnie jest najbardziej irytujace.

    > A niby z jakiej racji na tym etapie należałaby się opłata skarbowa?

    Ze zwyczajnej logiki :>
    Pobieranie opłaty z tytułu kolejnego złożenia *tego samego*
    pełnomocnictwa stanowi zwyczajny rozbój :>
    Oczywiscie, przepisy tak stanowia.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2012-03-07 15:14:28
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Niech zgadnę:
    Byłby na pewno za uwolnieniem zawodów prawniczych ;-))

    Swoją drogą ciekawe byłoby zobaczyć minę owego "dziekana" na powiedzmy
    przykładowo zebraniu właścicieli lokali we wspólnocie mieszkaniowej, a już
    szczególnie przy uchwale zaprotokołowanej przez notariusza.
    Lub w dowolnym urzędzie.

    -----

  • 17. Data: 2012-03-07 15:23:26
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Szczęśliwie jest sporo zwolnień, choć czasem za niektórymi trudno nadążyć.
    Przykładowo właścicielem lokalu w nieruchomości wspólnoty mieszkaniowej jest
    osoba prawna spółka z o.o.; na zebraniu właścicieli lub przy głosowaniu
    uchwał właścicieli - opłacać za pełnomocnika spółki owe 17 zł, czy nie
    opłacać, i na jakiej podstawie?
    A osoba fizyczna jako pełnomocnik osoby fizycznej w takiej sytuacji, i na
    jakiej podstawie?
    Ba, jeszcze ciekawsze pytanie:
    Czy pełnomocnikowi można udostępnić dane osobowe właścicieli lokali we
    wspólnocie (kwestia odpowiedzialności się kłania, pełnomocnictwo to "fajna"
    sprawa - można wszystko, nie trzeba niczego ;))

    BTW nigdy nie byłem proszony o wypisanie pełnomocnictwa dla kancelarii, lecz
    zawsze dla konkretnego z imienia i nazwiska adwokata/radcy prawnego (z prawem
    udzielania dalszych pełnomocnictw) czy jest partnerem czy nie jest.

    -----

  • 18. Data: 2012-03-07 15:41:01
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-03-07 16:14, _ąćęłńóśźż. pisze:

> [...]
    > przykładowo zebraniu właścicieli lokali we wspólnocie mieszkaniowej, a już
    > szczególnie przy uchwale zaprotokołowanej przez notariusza.

    A to inna działka ja pisałem o sytuacji z pytania i takiej sytuacji
    dotyczyła cytowana opinia.

  • 19. Data: 2012-03-07 15:48:35
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

> [...]
    > Tym samym [...] w istocie jest ukrytš kilkakrotnš jej podwyżkš.
    > ---
    >
    > I to ostatnie jest najbardziej irytujace.

    No nie, należy doczytać ustawę, a nie polegać na wycinkach z gazety,
    choćby nazywała się gazetą prawną :)

    Art 1 pkt 2 ustawy o opłacie skarbowej wyraźnie stanowi, że opłacie
    podlega złożenie pełnomocnictwa, albo jego odpisu "w sprawie z zakresu
    administracji publicznej lub w postępowaniu sądowym."

    Pisanie wezwania do Kowalskiego nie jest ani sprawa z zakresu adm. publ,
    ani (jeszcze) post. sądowym. Obowiązek zapłaty 17 zł pojawi się dopiero
    przy załączeniu pełnomocnictwa lub jego odpisu do pozwu.

    > Ze zwyczajnej logiki :>

    Logika na nic, bez znajomości przepisu.

    > Pobieranie opłaty z tytułu kolejnego złożenia *tego samego*
    > pełnomocnictwa stanowi zwyczajny rozbój :>

    A to już inna sprawa i rzeczywiście była to podwżzka opłat. Kiedyś
    klient raz mi udzielał stałego pełnomocnictwa i od tego udzielenia
    płaciłem 17 zł, Teraz w każdej sprawie płacę za złożenie każdego odpisu.
    Jednakże dopiero w sprawie, a nie na etapie przedsądowej korespondencji.

    > Oczywiscie, przepisy tak stanowia.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Stanowią, jak wyżej :)

  • 20. Data: 2012-03-07 21:07:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Mar 2012, Roman Rumpel wrote:

    > No nie, należy doczytać ustawę, a nie polegać na wycinkach z gazety, choćby
    > nazywała się gazetą prawną :)

    No to wtopiłem :)
    Thx!

    pzdr, Gotfryd