  • 1. Data: 2009-12-21 02:09:56
    Temat: patent a telewizor w kwiatki...
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Mam takie pytanie - załóżmy, że jest produkt, popularny , produkowany przez
    wielu producentów. Np - telewizor.
    Jak wygląda telewizor - każdy widzi :)

    I teraz - jeden z producentów postanawia malować swoje telewizory np. w
    kwiatki.
    Czy taki "wynalazek" może zostać jakoś opatentowany ? Oczywiście, chodzi mi
    o ogólną ideę, czyli sam "pomysł na malowanie telewizora w kwiatki", a nie
    konkretny "wzór przemysłowy" dotyczący np. konkretnego wzoru graficznego,
    konkretnego wykonania "obudowy" itp.

    Wydaje mi się niemożliwa ochrona prawna takiego "pomysłu" - czy też
    jednakowoż się mylę ?

    pozdr.

  • 2. Data: 2009-12-21 05:53:09
    Temat: Re: patent a telewizor w kwiatki...
    Od: pwz <d...@d...pl>

    W dniu 2009-12-21 03:09, sundayman pisze:
> [...]
    > wielu producentów. Np - telewizor.
    > Jak wygl?da telewizor - ka?dy widzi :)
    >
    > I teraz - jeden z producentów postanawia malowaae swoje telewizory np. w
    > kwiatki.
    > Czy taki "wynalazek" mo?e zostaae jako? opatentowany ? Oczywi?cie, chodzi mi
    > o ogóln? idee, czyli sam "pomys? na malowanie telewizora w kwiatki", a nie
    > konkretny "wzór przemys?owy" dotycz?cy np. konkretnego wzoru graficznego,
    > konkretnego wykonania "obudowy" itp.
    >
    > Wydaje mi sie niemo?liwa ochrona prawna takiego "pomys?u" - czy te?

    IMHO gdyby to był jakiś specjalny wzór kwiatków, wtedy można by go
    opatentować. Konkretny kolor, układ wzorków itd.
    pwz

  • 3. Data: 2009-12-21 08:46:14
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > kwiatki.
    > Wydaje mi się niemożliwa ochrona prawna takiego "pomysłu" - czy też

    Nie da się odpowiedzieć na tak zadane pytanie. Można zgłosić wzór/wzory
    telewizora w kwiaty, można znak towarowy. Potem się będzie sad bawił w
    decyzje, czy inny w kwiaty jest naruszeniem, czy nie. IMHO SA spore
    szane wyegzekwowania ochrony

    --
    RR w podrozy, sygnaturka zostala w domu.

  • 4. Data: 2009-12-21 08:59:50
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Konkretny wzor malowania, grafikę zastrzega się jako wzór przemysłowy.
    Natomiast TECHNICZNY sposób wykonywania takiego malowania, rozumiany jako
    proces technologii, obróbki może być przedmiotem patentu.

  • 5. Data: 2009-12-21 09:01:22
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał
    >Oczywiście, chodzi mi o ogólną ideę, czyli sam "pomysł na malowanie
    >telewizora w kwiatki"

    Zdecydowanie nie, pomysły nie podlegają ochronie tylko konkretne ROZWIĄZANIA
    patrz Ustawa Prawo własności przemysłowej.

  • 6. Data: 2009-12-21 12:30:28
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Konkretny wzor malowania, grafikę zastrzega się jako wzór przemysłowy.
    > Natomiast TECHNICZNY sposób wykonywania takiego malowania, rozumiany jako
    > proces technologii, obróbki może być przedmiotem patentu.

    ok, ale czy "popularny", nie posiadający cech nowości sposób "obróbki" może
    być przedmiotem ochrony ?
    Inaczej mówiąc - uszczegóławiamy, że dany producent telewizorów malowanych w
    kwiatki nanosi obrazek na przód telewizora
    najnormalniejszym offsetem na przykład. Albo - w wersji de luxe malowane są
    te kwiatki pędzelkiem ręcznie :)

  • 7. Data: 2009-12-21 13:11:57
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 21 Gru, 13:30, "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > kwiatki nanosi obrazek na przód telewizora
    > najnormalniejszym offsetem na przykład. Albo - w wersji de luxe  malowane są

    I co opatentuje? Malowanie czesci przedniej telewizora metoda
    sitodrukowa? Pewnie gdzies mu opatentuja taki wynalazek. Jak mogli
    kolo w australii opatentowac.
    Z tym ze samo opatentowanie to polowa drogi. Potem musi jeszcze
    wykazac w sadzie pewne inne rzeczy.

  • 8. Data: 2009-12-21 13:26:58
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał
    > ok, ale czy "popularny", nie posiadający cech nowości sposób "obróbki"
    > może być przedmiotem ochrony ?

    nie. jak jest popularny to znaczy, że jest już używany. nie ma nowości, więc
    nie ma o czym mówić. z reszta to tylko idea a nie konkret

  • 9. Data: 2009-12-21 13:27:36
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > kolo w australii opatentowac.
    > Z tym ze samo opatentowanie to polowa drogi. Potem musi jeszcze

    No tak, mnie się tez wydaje to raczej absurdalne, ale tak byłem ciekaw
    Waszej opinii :)

    pozdr.