  • 31. Data: 2006-08-25 12:32:25
    Temat: Re: pasażerowie pijanych kierowców do pierdla !!??
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Nostradamus napisał(a):

    > Dokładnie tak. Sądze też, że wiekszość mysląca jest za.

    A ja myślę że nie.
    To raczej nie chodzi o to że ktoś ma dopuszczać kogoś do prowadzenia
    pojazdu, lub nie.
    To ma być samoistne przestępstwo niezależne od tego co robi sprawca
    prowadzący samochód.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 32. Data: 2006-08-25 12:33:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert napisał(a):

    > doprawdy?? a dlaczego glupi?

    Dlatego że mówimy o przestępstwie umyślnym. Rozumiesz co to znaczy?

  • 33. Data: 2006-08-25 12:36:15
    Od: wer <b...@n...pl>

    Robert wrote:

    > Hmm to pasazerowie np z PKS-u beda pokrzywdzeni. Nie maja szansy byc
    > skazani a przeciez zdaza sie pijany kierowca. W/g mnie powinny byc tez
    > uwzglednione przypadki szczegolne, np. pasazer taksowki (tez moze sie

    PKS jest komunikacja publiczna. Tak samo jak mikrobus, ktory kursuje na
    jakiejs linii, mozna kupic bilet i jechac.

    --
    wer

    nie odpisuj na adres b...@n...pl
    wlasciwy adres a...@o...pl

    Jestem przeciwnikiem kary smierci, ale dla przykladu powinno sie
    powiesic 100 spamerow w miejscach publicznych.

  • 34. Data: 2006-08-25 12:45:36
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 25 Aug 2006 13:59:41 +0200, Robert napisał(a):

> [...]
    > prowadzeniem pojazdu"? Przeciez sami byli w stanie wyłączającym świadomość
    > O co chodzi? To bedzie przestepstwo dopuszczenia do prowadzenia pojazdu?
    > A w takim razie powinni tez piesi na przejsciu dla pieszych odpowiadac
    > jezeli pijany rowerzysta bedzie startowal. Przeciez widzieli i mogli
    > zlapac za kolnierz. A dlaczego tylko pasazerowie w samochodzie? A nie
    > wujek u ktorego chlali a on im robil papa na dowidzenia. Mogl ich
    > powstrzymac, zadzwonic na policje. Do tego powinien jeszcze sasiad byc
    > ukarany bo widzial ze chleja (chamy jemu nie dali), widzial jak

    Moim zdaniem też powinni odpowiadać za to.

    Czy jak widzisz że ktoś okrada w nocy sklep to kładziesz się spać
    "bo ich nie znasz i to nie Twój sklep"? A jak będą kogoś bić albo
    gwałcić?
    Jasne - najlepiej powiedzieć "to nie moja sprawa, niech sam odpowiada
    za swoje czyny - jak kogoś przejedzie to będzie jego wina"... Tylko
    że to będzie też Twoja wina.

    Henry

  • 35. Data: 2006-08-25 13:01:56
    Od: Robert <b...@g...pl>

    > Od dawna w polskim prawie "bycie pijanym" jest okolicznościa obciążającą
    > a nie łagodzącą.

    Jesli chodzi o winę (czy jej stopień) to akurat w polskim prawie "bycie
    pijanym" nie ma zadnego znaczenia. Natomiast jesli chodzi o sądowy
    wymiar kary to i owszem sie zgodze.
    jesli chodzi zas o Twoje pierwsze zdanie to ono jest prawdziwe w
    przypadku bylego KK republiki radzieckiej ZSRR. Tam rzeczywiscie bycie
    pijanym bylo okolicznoscia obciazajaca.

    Jesli rzeczywiscie jest tak jak mowisz zas w prawie polskim wskaz mi
    prosze przestepstwo (oczywiscie jest 178KK odnoszace sie do 173,4,7)
    ktore wystepuje w postaci kwalifikowanej do ktorej znamion nalezy
    alkohol. Nie przypominam sobie natomiast zeby "bycie pijanym" bylo
    okolicznoscia obciazajaca w innym przestepstwie. Stad tez dla mnie to
    nie jest zasada a raczej wyjatek. (Zwaz ze nie mowie ze zly)
    Dla istnienia zabojstwa jest? Kradziezy, rozboju.

    Bez tej elementarnej wiedzy powinieneś ograniczyć się
    > do czytania a nie pisania na tej grupie.

    To ci merytoryczny argument w dyskusji. Okresl w takim razie prosze
    zakres wiedzy jaki powinienem posiadac by osiagnac elementarny poziom
    zeby ewentualnie moc sie odezwac na tej grupie. Rozumiem ze minimum
    studia powinienem miec skonczone. Czy prawnicze? czy wystarczy licencjat
    z ekonomii? a moze aplikacja jakas? Moze zas matura?

    > Dokładnie tak. Sądze też, że wiekszość mysląca jest za.

    a nie wystarczy 174 ze 178 (lub bez) ??

    pzdR

  • 36. Data: 2006-08-25 13:13:35
    Od: Robert <b...@g...pl>

    Johnson wrote:

    > Dlatego że mówimy o przestępstwie umyślnym. Rozumiesz co to znaczy?

    Wsiadasz z ciotka do samochodu ktora przyjechala po ciebie na dworzec.
    Kontrola, ciocia ma we krwi promile. Ty tez bo na dworcu wypiles sobie
    piwko. Ale nie wiedziales ze ciocia byla wczoraj u kolezanki na
    imieninach. Zostalo jej we krwi choc w zyciu bys nie przypuszczal ze pila.

    Wsiadasz do autobusu na petli jak i 20 innych osob, kierowca wychodzi z
    "dyzurki" czy jak to sie zwie, gdzie wczesniej slyszales odglosy
    ozywionej dyskusji, widziales jak ktos tam wchodzi z piwem. U kierowcy
    mozna dostrzec oznaki spozycia alkoholu. W zyciu jest tak ze mozna
    powiedziec "widzieli to wszyscy", no nikt nie zareagowal bo to ostatni
    autobus, bo kierowca z naszej wsi.

    A identyczna sytuacja tylko nie autobus a PF125p. i to Twoj kumpel siada
    za kierownica i cie podwozi

    Tu pasazer i tu pasazer, w ktorym z opisanych przypadkow mialbys umyslnosc?
    W/g projektu jak pisal m.in. Nostradamus komunikacja publ. ma byc
    wylaczona.

    pzdR.

  • 37. Data: 2006-08-25 13:19:20
    Od: Robert <b...@g...pl>

    > Moim zdaniem też powinni odpowiadać za to.
    >
    > Czy jak widzisz że ktoś okrada w nocy sklep to kładziesz się spać
    > "bo ich nie znasz i to nie Twój sklep"? A jak będą kogoś bić albo
    > gwałcić?

    Czy w tym przypadku uwazasz powinien byc przepis, ktory bedzie
    sankcjonowal brak reakcji na dokonanie czynu zabronionego?
    Czyli ze przypadkowy swiadek powinien bys karany i uznanym winnym tego
    ze widzial jak ktos popelnia przestepstwo??

    > Jasne - najlepiej powiedzieć "to nie moja sprawa, niech sam odpowiada
    > za swoje czyny - jak kogoś przejedzie to będzie jego wina"... Tylko
    > że to będzie też Twoja wina.

    pzdR.

  • 38. Data: 2006-08-25 13:24:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert napisał(a):

    > Tu pasazer i tu pasazer, w ktorym z opisanych przypadkow mialbys umyslnosc?

    To pytanie retoryczne?

  • 39. Data: 2006-08-25 13:27:14
    Od: Robert <b...@g...pl>

    Johnson wrote:

    > To pytanie retoryczne?

    W zasadzie tak.

    --
    pzdR

  • 40. Data: 2006-08-25 13:28:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert napisał(a):

> [...]
    > nie jest zasada a raczej wyjatek. (Zwaz ze nie mowie ze zly)
    > Dla istnienia zabojstwa jest? Kradziezy, rozboju.

    A odróżniasz okoliczność obciążającą od znamienia czynu zabronionego?
    Chyba nie.