    From: "bourbaki" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: parking dla mieszkancow
    Date: Tue, 14 Jul 2009 19:55:24 +0200

    hej,

    mam problem z lokalnymi wladzami osiedla, ktory polega na tym
    ze probuja moim zdaniem bezprawnie wyludzic ode mnie kilkadziesiat
    zlotych za parkowanie. poprawcie mnie jesli sie myle.

    w skrocie jest tak, ze mieszkam poza strefą i na parkingu ustawiono
    znaki parking tylko dla mieszkancow osiedla. do tego miejsca wszystko
    jest ok: jestem mieszkancem i moge parkowac. napisali informacje na
    drzwiach, ze kto nie kupi karty identyfikacyjnej to musi sie liczyc
    z konsekwencjami -> straz miejska i policja. zero wskazania podstawy
    prawnej itd.

    rozumiem, ze mnie identyfikuje dowod osobisty co do tego, ze tu mieszkam.
    samochod identyfikuje numer rejestracyjny i naklejka na szybie. policja
    moze sprawdzic moje dane jako wlasciciela pojazdu w cepik i beda
    wiedziec, ze tu mieszkam ? czy straz miejska moze tez sprawdzic w cepik
    tego nie wiem ale moga skorzystac z uslug policji. teraz jakim prawem
    straszą i nalegają na wykup karty mieszkańca i karty gościa ...
    razem to kilkadziesiąt złotych za dwie zafoliowane kartki papieru.

    teoretycznie to nic ale jakoś mam wrażenie, że ktoś mnie normalnie robi
    w głupa. zamierzam wysłać do nich pismo i wezwać ich do wskazania
    podstawy prawnej tego co robią, poinformować ich, że to nosi znamiona
    bezprawnego wyłudzenia i że od tej pory to co robią, robią w moim
    przekonaniu świadomie i na swoją odpowiedzialność. ponieważ
    parokrotnie wydzwaniał do mnie w tej sprawie dozorca zamierzam
    im też zwrócić uwagę na bezcelowość dalszego nachodzenia mnie
    w tej sprawie.

    czy gdzieś w tym rozumowaniu jest błąd ? czy lokalny adm może
    powiązać własną uchwałą czy czymkolwiek innym znak "parking dla
    mieszkańców osiedla" z jakimś znakiem legitymacyjnym i żądać za
    to opłat ?

    ciao.