  • 11. Data: 2008-10-30 07:53:15
    Temat: Re: papierosy i ich sprzedaz powyzej ceny z opakowania
    Od: "Gan" <s...@o...pl>

    news:slrnggip2h.ner.januszek@gimli.mierzwiak.com...

    > OIP to tam jest napisane "sugerowana cena".

    > Co masz na myśli pisząc "łamanie prawa"?
    >
    > j.

    chodzi o akcyzę

  • 12. Data: 2008-10-30 08:06:28
    Od: Marian <m...@a...pl>

    andreas wrote:
    > Użytkownik ">>Galeon<<" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Na pewno na paragonie powinna być cała zapłacona kwota, ale jak to jest
    > w praktyce to nie wiem, bo nigdy nie kupowałem papierosów (w knajpie).

    Jest tak jak w kiosku - cala kwota zaplacona.

  • 13. Data: 2008-10-30 08:07:32
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Gan wrote:
    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości

    > chodzi o akcyzę

    Ale piwo tez sprzedaja w knajpach drozej. A np. jak sprzedaja
    butelkowego henka z nalepka "tylko 2,90" za 7 zlotych....

  • 14. Data: 2008-10-30 08:09:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gan napisał(a):

    > chodzi o akcyzę

    Sprzedawca detaliczny moze byc platnikiem akcyzy. Placi jej wtedy 70% od
    ceny. Lamaniem prawa jest wiec nie zaplacenie akcyzy a nie sama
    sprzedaz.

    j.

  • 15. Data: 2008-10-31 06:27:42
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 30 Oct 2008 09:07:32 +0100, Marian napisał(a):

    > Ale piwo tez sprzedaja w knajpach drozej. A np. jak sprzedaja
    > butelkowego henka z nalepka "tylko 2,90" za 7 zlotych....

    A nie jest tak, że w przypadku piwa (i innych alkoholi) producent płaci
    stałą akcyzę od wyprodukowanego "napoju", bez względu na to za ile go
    sprzeda dalej? No... To by było rozsądne - podobnie jest w przypadku
    paliwa, a te "napoje" to paliwo dla ludzi :)
    A przy papierosach akcyza jest od ceny sprzedaży. Dlatego nie będąc
    płatnikiem akcyzy nie wolno sprzedawać drożej niż jest wydrukowane na
    paczce.

    I proszę, niech niepalacze nie piszą, że na fajkach jest napisane "cena
    sugerowana" :)

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski