  • 1. Data: 2007-12-15 20:54:54
    Temat: oszustwo - jak sobie poradzić
    Od: "WielkaBakteria" <t...@S...NIEgazeta.pl>

    Zostałem oszukany. Chciałem zamówić fachowca do drobnego remontu w domu.
    Facet przyszedł, zabrał zaliczkę, wystwił lipny rachunek i tyle go
    widzieli. Wziął 200 zł zaliczki, sprawę zgłosiłem na policji ale mam
    pytanie, jakie są praktyczne szanse że policja znajdzie gościa. Ma
    rysopis i tel komórkowy który ten debil ciągle wykorzystuje i włącza.
    Jest to numer Heyah.

    Swoją drogą ostregam wszystkich przed firmą Rembud, Będzin, ul.
    Piłsudskiego 12 tel. 0 787 138 430
    Podejrzewam że taki lipny adres podaje ten oszust. Działa na terenie
    Będzina, Sosnowca i Dąbrowy Górniczej.

    --

    WielkaBakteria

  • 2. Data: 2007-12-16 09:09:06
    Temat: Re: oszustwo - jak sobie poradzić
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Dnia Sat, 15 Dec 2007 21:54:54 +0100, WielkaBakteria napisał(a):

    >(...) sprawę zgłosiłem na policji ale mam
    > pytanie, jakie są praktyczne szanse że policja znajdzie gościa. Ma
    > rysopis i tel komórkowy który ten debil ciągle wykorzystuje i włącza.
    > Jest to numer Heyah.

    trudno powiedzieć...
    ale gość zachęcony łatwym zarabianiem w końcu kiedyś wpadnie i przypomną mu
    wszystkie poprzednie oszustwa, których dokonał.

    Możesz zrobić małą "akcję" pod innym niż swój adresem i ująć sprawcę na
    gorącym uczynku w celu niezwłocznego oddania policji.
    Kodeks postępowania karnego
    Art. 243.
    § 1. Każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku przestępstwa lub w
    pościgu podjętym bezpośrednio po popełnieniu przestępstwa, jeżeli zachodzi
    obawa ukrycia się tej osoby lub nie można ustalić jej tożsamości.
    § 2. Osobę ujętą należy niezwłocznie oddać w ręce Policji.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa/Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net

  • 3. Data: 2007-12-16 10:55:23
    Od: "WielkaBakteria" <t...@S...NIEgazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@...stopce.pl> napisał w
    wiadomości news:ulyidvup9epa.61qfpwkedds7.dlg@40tude.net...
> [...]
    > obawa ukrycia się tej osoby lub nie można ustalić jej tożsamości.
    > § 2. Osobę ujętą należy niezwłocznie oddać w ręce Policji.

    Pomysł kuszący tylko jak go ująć nie naruszając jego nietykalności?
    Facet przecież może mnie potem oskarżyć o pobicie albo próbę pobicia
    (nie wiem jak kwalifikuje się złapanie go za rękę). Natomiast
    optymistyczna jest pierwsza część odpowiedzi. Chyba poczekam aż policja
    zadziała i podliczą mu wszystko :)
    --

    WielkaBakteria