  • 1. Data: 2007-04-03 09:16:16
    Temat: oswiadczenie o braku roszczen
    Od: "gm" <g...@w...nospam.pl>

    Witam,

    Przypadek w skrocie - bankomat wciaga karte, wina lezy po stronie operatora
    bankomatu (Euronet) co potwierdzają zarowno operator jak i bank.

    Do odbioru karty wymagane jest podpisanie oświadczenia, że posiadacz karty
    oświadcza że rezygnuje ze wszelkich roszczeń w stosunku dooperatora
    bankomatu.

    Czy takie oświadczenie warunkujące odbiór jest zgodne z prawem ? Karta jest
    własnością banku oddaną w użytkowanie właściciela konta - więc czy
    przetrzymywanie jej jest zgodne z prawem czy też powinna zostać oddana
    bezwarunkowo ?? A co w momencie jeżeli ja jednak mam roszczenia ? Wezwać
    policje - czy też osobno regulują to umowy miedzy bankiem a operatorem
    bankomatu ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-04-03 12:25:27
    Temat: Re: oswiadczenie o braku roszczen
    Od: "Rafal M" <r...@g...com>

    On 3 Kwi, 11:16, "gm" <g...@w...nospam.pl> wrote:
> [...]
    > bezwarunkowo ?? A co w momencie jeżeli ja jednak mam roszczenia ? Wezwać
    > policje - czy też osobno regulują to umowy miedzy bankiem a operatorem

    Najprosciej to zastrzec karte i wyrobic nowa ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 3. Data: 2007-04-03 13:28:47
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "gm" <g...@w...nospam.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Do odbioru karty wymagane jest podpisanie oświadczenia, że posiadacz karty
    > oświadcza że rezygnuje ze wszelkich roszczeń w stosunku dooperatora

    ha ha ha ha ha

    wesołe,
    powiedz im, że niech idą na drzewo i że na karcie jest napisane kto jest
    właścicielem karty i gdzie mają ją odesłać.

> [...]
    > bezwarunkowo ?? A co w momencie jeżeli ja jednak mam roszczenia ? Wezwać
    > policje - czy też osobno regulują to umowy miedzy bankiem a operatorem

    Poinformować bank, że euronet ma kartę i nie chce oddać, w związku z tym ty
    ją zastrzegasz i chcesz nową.

  • 4. Data: 2007-04-03 13:35:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > Poinformować bank, że euronet ma kartę i nie chce oddać, w związku z tym ty
    > ją zastrzegasz i chcesz nową.

    No i zazwyczaj (zależy od banku) płacisz za zastrzeżenie i za wydanie nowej.
    Bardzo mądre rady. Przed zrealizowaniem radzę dobrze popatrzeć w tabelę
    prowizji danego banku.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 5. Data: 2007-04-03 13:41:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    gm napisał(a):

    > Do odbioru karty wymagane jest podpisanie oświadczenia, że posiadacz
    > karty oświadcza że rezygnuje ze wszelkich roszczeń w stosunku
    > dooperatora bankomatu.

    A nie możesz po prostu pomyśleć czy masz jakieś roszczenia w stosunku do
    operatora banku? Pewnie nie. To po co to marudzenie i ględzenie?

    > Czy takie oświadczenie warunkujące odbiór jest zgodne z prawem ?

    Skoro to jest karta banku (a nie twoja; tobie został tylko użyczona) to
    trzeba by zajrzeć pewnie do umowy banku z operatorem bankomatu.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 6. Data: 2007-04-03 13:45:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 03 Apr 2007 15:41:14 +0200, Johnson napisał(a):

    > A nie możesz po prostu pomyśleć czy masz jakieś roszczenia w stosunku do
    > operatora banku? Pewnie nie. To po co to marudzenie i ględzenie?

    O tym że ma roszczenia dowie się za kilka dni/tygodni gdy przyjdą
    obciążenia za zakupy wykonane w czasie gdy karta w rękach właściciela
    bankomatu :)

  • 7. Data: 2007-04-03 13:49:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jureq napisał(a):

    > O tym że ma roszczenia dowie się za kilka dni/tygodni gdy przyjdą
    > obciążenia za zakupy wykonane w czasie gdy karta w rękach właściciela
    > bankomatu :)

    Jasne, bardzo trudno byłoby podważyć.
    Zresztą wydaje mi się że nie można przez takie oświadczenie zrezygnować
    z roszczeń o których nie wiemy.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 8. Data: 2007-04-03 13:58:18
    Od: "Rafal M" <r...@g...com>

    On 3 Kwi, 15:35, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > No i zazwyczaj (zależy od banku) płacisz za zastrzeżenie i za wydanie nowej.
    > Bardzo mądre rady. Przed zrealizowaniem radzę dobrze popatrzeć w tabelę
    > prowizji danego banku.

    I jak w tej tabeli prowizji pojawia sie oplaty za zastrzezenie karty
    to odrazu zmienic bank :)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 9. Data: 2007-04-03 14:18:13
    Od: "gm" <g...@w...nospam.pl>

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message

    > Jasne, bardzo trudno byłoby podważyć.
    > Zresztą wydaje mi się że nie można przez takie oświadczenie zrezygnować z
    > roszczeń o których nie wiemy.

    No ale mi nawet nie chodzi o roszczenia. Nie wnikam w umowe bank<>operator.
    Np. pożyczam od Ciebie samochód bez Twojej wiedzy, albo za zgodą określoną
    jakimiś warunkami których nie przestrzegam - to czy przy zwrocie mogę
    warunkować zwrot takim oświadczeniem ? Chodzi mi o to - czy nie jest tak, że
    w przypadku wezwania do zwrotu przez prawowitego właściciela jest on
    bezwarunkowy ? W przypadku auta wezwesz policje i koniec zabawy, a tutaj ?

    Sprawa roszczeń - co jeżeli mam roszczenia ? To oznacza, że operator może
    sobie zatrzymać "moją" kartę, aż nie nakaże mu sąd zwrotu ??

    Sprawa już jest załatwiona - wiec nie mów mi o ględzeniu (Twoj wcześniejszy
    post) , ciekawy po prostu jestem czy nie jest tak że wszyscy stosują
    maksymalne nie zawsze zgodne z prawem obwarowania.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-04-03 14:19:29
    Od: "gm" <g...@w...nospam.pl>

> [...]
    > nowej.
    > Bardzo mądre rady. Przed zrealizowaniem radzę dobrze popatrzeć w tabelę

    Ja rozumiem, że można w formie reklamacji domagać się nie naliczania
    przedstawionych przez Ciebie opłat.

    Pozdro