    From: "DonWito" <d...@W...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: opieka nad osobą starszą - pytanie.
    Date: Sun, 10 Nov 2002 22:38:57 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@chello062179056199.chello.pl

    Witam. mam nadzieję, że to ta grupa. W końcu - coś z prawem to ma
    wspólnego... mam nadzieję.

    Nie jestem pewien, czy słowo opieka jest tutaj najlepsze, ale... sytuacja
    wygląda tak.
    Jest babcia - osoba stara, schorowana, niestety - także umysłu nie
    oszczędziły choroby. Powinna w zasadzie ciągle przyjmować dość silne leki na
    uspokojenie i jeszcze zestaw innych 'rozjaśniających' postrzeganie świata.
    Niestety - bardzo często (cały czas) o tym zapomina, jest agresywna w
    stosunku do rodziny, wykańcza nas telefonami z obelgami i groźbami -
    niezależnie od naszych starań, _naprawdę_dużej_ i _naprawdę_wszechstronnej_
    pomocy, jaką staramy się przynajmniej jej nieść, jesteśmy nieustannie przez
    babcię 'prani po pysku'.
    W sumie najprostszym sposobem na pozbycie się 'problemu' byłoby zerwanie
    kontaktów z babcią, zablokowanie telefonu na jej numer i zapomnienie. Nie
    jest jednak rzeczą z naszej strony do zaakceptowania pozostawienie babci,
    staruszki, aby - wybaczcie dosadne słowo, ale dokładnie tak by to
    wyglądało - zdechła w osamotnieniu.
    Dlatego rozważamy załatwienie babci miejsca w domu opieki, gdzie będzie
    miała podawane regularnie odpowiednie środki uspokajające i gdzie będzie
    miała zapewnioną stałą opiekę medyczną.
    Jest jednak jasne, że na taki manewr babcia się nie zgodzi ('bo chcemy ją
    okraść i zabić a poza tym ona jest zdrowa' etc etc...).
    I teraz pytanie - czy jest jakiś sposób, aby hm... nie pytając babci o
    zdanie umieścić ją w miejscu z taką fachową opieką?
    Lekarze, rzecz jasna, odmawiają pomocy.

    sprawa jest dla mnie dosyć ważna, będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.