  • 41. Data: 2009-01-17 18:55:06
    Temat: Re: ofiary napadu - zatrzymane!
    Od: mike <d...@n...com>

    MM wrote:

    > Zgadza się. Co jednak nie ma nic do cytowanej "rzezi w Gazie", od której
    > zaczęła się dyskusja.

    W sumie tylko tyle, że nie jest to pierwsza rzeź i nie ostatnia i żadne
    ruchy "No more war" tego nie zmienią.

    Mała dygresja. Strusie zamknięte przez dłuższy czas w zamkniętym
    pomieszczeniu zaczynają się nudzić. Kiedy nudzą się, to biją łbem w mur.
    Biją tak mocno i długo, aż popełnią sepuku. Żeby temu zapobiec, hodowcy
    do takich zamkniętych pomieszczeń wpuszczają króliki. Zwierzątka te
    wzbudzają zainteresowanie struśków, przez co liczba popełnionych sepuku
    maleje.
    Jak się ma to do rzeczywistości? Ano tak, że Izrael w obecnej sytuacji
    jest mocno na rękę cywilizacji zachodniej. Arabowie "struśki" mają
    swoich Żydów "królików", czyli mają zajęcie. Gdyby nie mieli tego
    zajęcia, to niestety nie popełniliby "sepuku", tylko mógłby im przyjść
    głupszy pomysł do głowy, na przykład pochód na zachód. Izrael jest
    czymś, co wiąże Arabów na Bliskim Wschodzie i dlatego reakcje świata
    zachodniego będą tylko medialne.

  • 42. Data: 2009-01-17 18:56:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mike" <d...@n...com> napisał w wiadomości
    > 1. Izrael nigdy nie dopuści do niepodległości Palestyny, choćby ze
    > względu na to, że duża część źródeł wody słodkiej znajduje się właśnie na
    > terenie Palestyny.
    > 2. Palestyna żąda powrotu granic sprzed 56 roku. Awykonalne.
    > 3. Doktryna Hamasu jest prosta, wybić naród żydowski do ostatniego.

    I to wszystko poprzez wysyłanie na chybił / trafił co jakiś czas rakiet?
    Dyskusja raczej odpowiednia na pl.misc.militaria, niż grupę prawną, ale
    skoro już tak zdryfowała, to nawet laik zauważy, że ta doktryna po prostu
    nie przystaje do możliwości Palestyńczyków i już.

    > Hamas jest czymś więcej niż ugrupowaniem terrorystycznym, jest również
    > opcją polityczną, która w ostatnim czasie odniosła duży sukces zdobywając
    > większość w parlamencie palestyńskim.

    Tylko, że podobno Hamas stworzyły izraelskie służby specjalne. I choć temat
    jest mi cokolwiek obcy, to obserwując jego poczynania jestem w stanie w to
    uwierzyć. Moim zdaniem o wiele większy sukces militarny odniosło by
    wysłanie tych kilkuset bojowników z nożami na Izrael, niż wysyłanie rakiet.

  • 43. Data: 2009-01-17 18:59:12
    Od: mike <d...@n...com>

    MM wrote:

    > Mógłbyś wskazać moją wypowiedź, do której zastosowałeś analogię?
    >
    > Używanie karabinu maszynowego w stosunku _do dzieci i sąsiadów_ "faceta
    > strzelającego z wiatrówki" jest chyba przesadą, nieprawdaż? Izrael
    > właśnie pacyfikuje całe miasta.

    Faktycznie, wiatrówka to za mały kaliber. Ale gdyby chodziło o to, że w
    oknie stoi facet z UZI, odległość ok. 100m, no powiedzmy 120m i strzela
    do mnie i do mojej rodziny, wokół niego z dużą dozą prawdopodobieństwa
    są ludzie, którzy w mniejszym lub większym stopniu go popierają, a ja
    mam bazookę, to walę do niego z tej bazooki zakładając, że reszcie co
    najwyżej cegła na głowę spadnie i potłucze puste głowy. Zakładam
    również, że jeśli zobaczą moją bazookę, to sami gościa zatłuką cegłami
    lub rozsądnie wezmą nogi za pas.

  • 44. Data: 2009-01-17 19:00:16
    Od: mike <d...@n...com>

    MM wrote:

    > Więc stosujesz bezzasadne uogólnienia co potem pokutuje dwójmyśleniem za
    > każdym razem w stylu "mają rację ale ich nie lubię". Wystarczy przypiąć
    > łatkę "anarchisty", nieprawdaż?

    Stary, dorzuć do tego obrońców środowiska i mamy komplet!

  • 45. Data: 2009-01-17 19:00:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pt" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "MM" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Rozumiem, że nie będziesz miał nic do faceta strzelającego z wiatrówki do
    > Twoich dzieci?

    Pewnie oczywiście Twój przedmówca zadowolony z tego nie będzie, ale
    przyznasz, że jeśli w odwecie zburzy tę sąsiednią kamienicę i zabije
    wszystkich jej mieszkańców (w tym również strzelca), to choć skutek
    odniesie, trudno jego postępek będzie uznać za uzasadniony.

    Z drugiej strony, jeśli uznać Palestynę za takie quasi państwo, a Hamas za
    jego siły zbrojne, no to Izrael po prostu odpowiedział na agresję tego
    państwa i trudno jego winić za głupotę Palestyńczyków rzucających się z
    "motyką na słońce".

  • 46. Data: 2009-01-17 19:01:07
    Od: mike <d...@n...com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "mike" <d...@n...com> napisał w wiadomości
    >
    > Zacznijmy od tego, że nie mam pewności, czy oni w ogóle zostali zatrzymani.

    No to kogo wobec tego zatrzymano w kontekście tematu tego wątku?

  • 47. Data: 2009-01-17 19:01:16
    Od: MM <n...@i...pl>

    mike pisze:
    > W sumie tylko tyle, że nie jest to pierwsza rzeź i nie ostatnia i żadne
    > ruchy "No more war" tego nie zmienią.

    Ale tu nie chodziło o jakieś pacyfistyczne mrzonki tylko konkretną akcję
    potępienia pacyfikacji ludności cywilnej.

    Bush w Iraku przynajmniej zachowywał pozory, że ta bzdurna "wojna z
    terrrorem" jest wymierzona tylko w al-Kaidę. Izrael nie zachowuje nawet
    pozorów tylko w odwecie pacyfikuje ludność cywilną a w propagandzie
    zdarza się nawet obwiniać tę ludność... o to, że w ogóle tam są i
    przeszkadzają w ofensywie przeciw Hamasowi.

> [...]
    > głupszy pomysł do głowy, na przykład pochód na zachód. Izrael jest
    > czymś, co wiąże Arabów na Bliskim Wschodzie i dlatego reakcje świata

    Ależ ja się z tym zgadzam, że Arabowie są zagrożeniem (w sensie
    cywilizacyjnym) dla zachodu. Jednak nie będę hipokrytą by popierać mordy
    cywilów tylko dla odwrócenia uwagi czy korzyści politycznych.

    pzdr

  • 48. Data: 2009-01-17 19:01:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Więc stosujesz bezzasadne uogólnienia co potem pokutuje dwójmyśleniem za
    > każdym razem w stylu "mają rację ale ich nie lubię". Wystarczy przypiąć
    > łatkę "anarchisty", nieprawdaż?

    Czemu odniosłeś takie wrażenie? Generalnie uważam anarchistów za oszołomów,
    ale w tym konkretnym wypadku jestem zdania, że zostali zaatakowani z
    naruszeniem prawa.

  • 49. Data: 2009-01-17 19:06:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariano" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5e5c.0000007c.49722786@newsgate.onet.pl...
    > Robert Tomasik napisał w
    > Kłamiesz waćpan. Adresem serwera (z nie nazwą) jest usenet.gazeta.pl lub
    > poczta.gazeta.pl. Gazeta.pl to nazwa portalu oferującego w/w usługi jako
    > dodane.
    > Stawaj do pojedynku!
    > Mariano

    co ja na to poradzę, ze mój serwer nazywa się "gazeta.pl", a nie
    "usenet.gazeta.pl". Przecież wysyłając posty na grupę dyskusyjną używam do
    tego serwera poczty elektronicznej, a nie Usenetu. Choć faktycznie
    zazwyczaj wysyłam te wiadomości również na serwer tej samej "firmy", tyle,
    że dla ścisłości nazywa się on akurat "news.gazeta.pl". :-)

    EOT

  • 50. Data: 2009-01-17 19:09:12
    Od: MM <n...@i...pl>

    mike pisze:
> [...]
    > do mnie i do mojej rodziny, wokół niego z dużą dozą prawdopodobieństwa
    > są ludzie, którzy w mniejszym lub większym stopniu go popierają

    To dziwne, że ludzie ci popierają jedyny ruch polityczny w swoim
    regionie (Gazie), który walczy z najeźdźcą zamykającym ich w getcie
    (Gaza jest i była zamkniętą strefą) i doprowadzającym do nędzy?

    U nas to się nazywało Armią Krajową tudzież Żydowską Organizacją Bojową.
    Obecnie Żydzi robią Arabom praktycznie to samo co robili Niemcy Żydom w
    pierwszych dniach powstania w getcie.

    > mam bazookę, to walę do niego z tej bazooki zakładając, że reszcie co
    > najwyżej cegła na głowę spadnie i potłucze puste głowy.

    Przykro mi, ale w takim razie masz równie pustą głowę. Właśnie o tę
    bazukę (środki nieodpowiadające sytuacji) chodzi. Celem Izraela tak
    naprawdę nie jest zakończenie ostrzału rakietowego ze strefy Gazy.
    Prawdziwych celów można się domyślać i osobiście bardziej stawiam na
    chęć zaognienia sytuacji, bo jest to korzystne dla celów politycznych.

    Ostrzał rakietowy jak był tak będzie. Domyślać się można, że będzie
    zapewne częstszy a nie rzadszy.

    pzdr