  • 1. Data: 2005-06-07 23:34:08
    Temat: odzyskiwanie pieniedzy - przebieg
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Jakby ktoś z praktycznym doświadczeniem mógł powiedzieć, czy dobrze
    rozumiem całą procedurę...

    Pewna firma jest mi winna kasę za dzieło ('marne' 5 tysięcy). Rozprawy
    póki co nie było - ale lada dzień ma do sędziego do podpisania trafić
    nakaz zapłaty. Czyli jak rozumiem jest to tryb nakazowy (upominawczy?) i
    po paru dniach od wydania nakazu nakaz dostanie dłużnik.

    I wtedy (buuu) może się odwołać - zgadza się? Ma na to ileś tam
    ustawowych dni (tydzień? dwa? nie pamiętam) i jak się odwoła, to
    wtedy... no właśnie - zawsze jest rozprawa, czy też istnieje możliwość,
    że sędzia uzna odwołanie za bezsensowne (bo np. będą twierdzić, że
    zapłacili wszystko, co się należy, a z dowodów - np. nagranych rozmów,
    kopii wykonanego dzieła oraz umowy - wynika, że jeszcze brakuje połowy)
    i odrzuci to odwołanie?

    Niby wszystkim tym zajmuje mi się firma windykacyjna (nie, nie Kruk czy
    inna z tych niesławnych ;) ) ale też chciałbym uzyskać możliwie dużo
    opinii niezależnych :)