  • 1. Data: 2008-11-13 11:11:28
    Temat: odziedziczony samochód - co dalej?
    Od: "ktp" <k...@a...net.spam_won>

    Dzień dobry

    odziedziczyłem (jako jedyny spadkobierca) dwa samochody
    - jeden "normalny" - zarejestrowany, ubezpieczony,
    drugi jakieś stare truchło - prawie na pewno bez ubezpieczenia,
    niby ma (czarne) tablice, ale nie wiem, czy dalej widnieje
    "na stanie" w wydziale komunikacji

    czy są jakieś terminy, których muszę teraz pilnować
    -np na przerejestrowanie/ubezpieczenie? - ile mam czasu?

    czy ten "normalny" samochód
    mogę np już teraz zarejestrować na siebie,
    a z ubezpieczeniem poczekać, aż skończy się to kupione przez ojca
    (polisa kończy się na wiosnę) ????
    czy może ubezpieczenie wygasło (np z dniem śmierci, albo jakimś innym???)

    a co z tym "truchłem" - muszę go w ogóle rejestrować / ubezpieczać
    na siebie, czy mogę od razu pojechać na szrot?

    czy coś mi grozi za to, że ten drugi wrak nie ma ubezpieczenia?

    dziękuję za (p)odpowiedzi
    paweł

  • 2. Data: 2008-11-13 11:26:34
    Temat: Re: odziedziczony samochód - co dalej?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ktp" <k...@a...net.spam_won> napisał w wiadomości

    cokolwiek nie bedziesz robil, musisz miec wyrok sadu w sprawie spadku, z tym
    do wydzialu komunikacji i przerejestrowac na siebie, ubezpieczenie oc
    przechodzi na ciebie, u ubezpieczyciela tylko zglaszasz ten fakt i pewnei
    bedziesz mial jakas korekte, wiec mozesz czekac do konca, potem albo
    kontynuowac, albo wypowiedziec przed koncem i zmienic ubezpieczyciela

    co do drugiego samochodu to najlepiej sie go pozbyc, w sensie zezlomowac,
    pytanie tylko czy mial oc, i czy nagle jakas ubezpieczalnia nie upomni sie o
    zalegle skladki

  • 3. Data: 2008-11-13 13:13:45
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Jeśli ten drugi samochód nie ma ubezpieczenia, to NATYCHMIAST (w tym samym dniu)
    po przejęciu go na własność musisz go ubezpieczyć. Wydziały Komunikacji maja
    obowiązek informowania Funduszu Ubezpieczeniowego o fakcie, gdy pomiędzy datą
    rejestracji, a zakupu (tutaj przejęcia) pojazd był nieubezpieczony. Kary nie są
    tak dotkliwe, jak dawniej: 360-1800zł w zalezności od tego ile czasu pojazd nie
    byl ubezpieczony.

    Przerabiałem ostatnio ten temat przy okazji zakupu motocykla. Te niestety dość
    często nie mają ubezpieczenia OC. Zwłaszcza na wsi. Tutaj przestroga dla
    kupujących nieubezpieczone: koniecznie ubezpieczyć tego samego dnia, którego
    została spisana umowa kupna-sprzedaży.

    --
    Lukasz