    From: "wojtek" <w...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odszkodowanie zlamana reka w sklepie - co robic mam? prosze
    Date: Fri, 8 Apr 2005 16:46:12 +0200

    Witam,
    jako zupelny lajkonik prosze o porade/podpowiedz

    moja mama (starsza juz osoba) zlamala reke w sklepie miesnym (wystawione
    skrzynki z jakimis resztkami - ktorych nigdy nie bylo wczesniej) - 4ry
    tygodnie temu, dowod karetka pogotowia itd.
    w jaki sposob moge dochodzic odszkodowania,
    niestety mama nie ma ubezpieczenia obejmujacego wypadki takie jak ten. Pani
    w PZU powiedziala zeby udac sie do sklepu i zapytac czy sklep ma
    ubezpieczenie od tego typu wypadkow i gdzie, nastepnie zlozyc podanie/pismo
    z potwierdzeniem (swiadkowie/dowod ze byla karetka itp.) wlasnie do
    ubezpieczyciela tegoz sklepu ..... fajno
    !!! ale jesli nie ma (???chyba to jest obowiazkowe - odpowiedzialnos cywilna
    ??? nie wiem) to zadnego odszkodowania nie dostanie......

    jednak 4ry wizyty w sklepie - i widze ze nie moge zastac wlasciciela, pani
    obslugujaca nic nie wie, albo zbywa albo ... sam nie wiem co

    nie wiem co dalej
    1) co robic mam
    2) czy faktycznie jesli sklep nie jest ubezpieczony to i tak nic sie nie
    nalezy ?

    odnosnie pkt 2 dodatkowe pytanie - a jesli zima zlamie noge przed czyjas
    posesja - np. nie odsniezany chodnik - to szanasa ze ten ktos jest
    ubezpieczony od tego typu wypadkow jest nie za duza - co wtedy?

    dzieki za rady

    pozdr

    wojtek