  • Data: 2007-09-11 10:26:23
    Temat: odstąpienie od umowy najmu mieszkania
    Od: "renata " <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    chciałabym się dowiedzieć w jaki sposób i czy mogę odstąpić od umowy najmu.
    od 1 września wynajmujemy mieszkanie i od tego dnia mój mąż w nim mieszka,
    natomiast umowa została zawarta na okres 6 mcy począwszy od 1 pażdziernika.
    Kaucja w wysokości jednokrotnego czynszu już została zapłacona.
    Trochę dziwnie rozmawiali z nami wynajmujący, bo o kaucji w ogóle nie bylo
    wcześniej mowy, jak również zaskoczyła mnie "propozycja" aby od 1 stycznia
    płacić o 100 zł więcej bo trzeba podatek zapłacić. Na męża uwagę, że podatki
    pani powinna sama płacić, odparła że mozemy w końcu tej umowy w ogóle nie
    podpisywać. Nie bardzo, bo po 1 mąż już tam mieszkał, po 2 nie chcieliśmy
    zostać na lodzie. Ale jednak jestem przekonana, że coś tu nie gra. Umowa nie
    zawiera choćby ćwierci adresu wynajmującego, nie ma w nim punktu o
    przekazaniu kluczy, jedynie o pobraniu kaucji w dniu jej podpisania (6
    września).
    Generalnie doszliśmy do wniosku, że chcemy jednak poszukać innego mieszkania,
    państwo wynajmujący w ogóle zachowują się tak jakby robili nam przeogromną
    łaskę. I co w sytuacji kiedy znajdziemy je np. przed 1 października, czy jest
    jakiś sposób odstąpienia od tej umowy, czy obowiązuje nas jedynie 30 dniowy
    termin wypowiedzenia?