  • 1. Data: 2010-01-03 19:54:52
    Temat: odśnieżanie przed posesją
    Od: <d...@n...pl>

    Tak się zastanawiam nad taką sprawą:
    - powiedzmy mam działkę, przed działką wzdłuż drogi jest chodnik. Chodnik
    nie jest moją własnością tzn. nie lezy na mojej działce.
    Czy mimo to mam obowiązek go odśnieżać?

    Z relacji mediów wynika, że tak. Zatem skoro nie jestem właścicielem terenu
    pod chodnikiem będę odwalał robotę jej właściciela np. gminy. Ja rozumiem,
    że jest taki zapis w jakimś tam kodeksie (pewnie w cywilnym z lat 60, gdzie
    obywatel był własnością Państwa, a KC definiuje nawet zwrot pszczół:), ale
    może powinienem wystapić do gminy o zwrot kosztów?;)

    --
    pozdrawiam
    dr_indy

  • 2. Data: 2010-01-03 20:00:07
    Temat: Re: odśnieżanie przed posesją
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <d...@n...pl> napisał w wiadomości

    Odpowiedź zależy od tego, do jakiej drogi przylega chodnik (krajowej,
    wojewódzkiej, gminnej) oraz czy pomiędzy chodnikiem a Twoją posesją nei
    znajduje się pas zieleni.

  • 3. Data: 2010-01-03 20:12:33
    Od: Waldemar Fraś <w...@n...ekrakow.net>

    W dniu 2010-01-03 21:00, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    >
    > Odpowiedź zależy od tego, do jakiej drogi przylega chodnik (krajowej,
    > wojewódzkiej, gminnej) oraz czy pomiędzy chodnikiem a Twoją posesją nei
    A jakie to ma znaczenie, pytam tak z czystej ciekawości. Chodzi mi o ten
    pas zieleni :)

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 4. Data: 2010-01-03 20:15:36
    Od: <d...@n...pl>

    > Odpowiedź zależy od tego, do jakiej drogi przylega chodnik (krajowej,
    > wojewódzkiej, gminnej) oraz czy pomiędzy chodnikiem a Twoją posesją nei
    > znajduje się pas zieleni.

    aż tak to jest dokładnie zdefiniowane?
    powiedzmy:
    - droga gmina (a w zasadzie ulica na wsi, asfaltowa bo wieś duża - 2000
    mieszk. taka typowa dzielnica z domami jednorodzinnymi)
    - pomiędzy moim płotem a jezdnią jest chodnik . Pomiędzy chodnikiem a płotem
    jest coś na kształt trawnika o szer. 0,5 m.

    --
    pozdrawiam
    dr_indy

  • 5. Data: 2010-01-03 20:24:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Waldemar Fraś" <w...@n...ekrakow.net> napisał w
    wiadomości news:hhqtnh$o0m$1@inews.gazeta.pl...

    > A jakie to ma znaczenie, pytam tak z czystej ciekawości. Chodzi mi o ten
    > pas zieleni :)

    Jeśli jest pas zieleni to obowiązek odśnieżania spoczywa na zarządcy drogi,
    bo to jego działka (ów pas zieleni) przylega do chodnika.

  • 6. Data: 2010-01-03 20:52:43
    Od: <d...@n...pl>

    > Jeśli jest pas zieleni to obowiązek odśnieżania spoczywa na zarządcy
    > drogi,
    > bo to jego działka (ów pas zieleni) przylega do chodnika.

    OK rozumiem.

    Na marginesie to przyleganie do czyjejś działki rodzi obowiązki na nieswojej
    posesji. Jeszcze jestem w stanie zrozumieć usuwanie sopli nad chodnikiem,
    ale śniegu z chodnika???
    Ciekawe czy za granicą w cywilizacji też tak jest, że państwo przerzuca swe
    obowiązki?

  • 7. Data: 2010-01-03 20:59:39
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Jeśli jest pas zieleni to obowiązek odśnieżania spoczywa na zarządcy
    > drogi, bo to jego działka (ów pas zieleni) przylega do chodnika.

    A jezeli pas zieleni i chdnik leza na jednej dzialce?

  • 8. Data: 2010-01-03 21:08:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jezeli pas zieleni i chdnik leza na jednej dzialce?

    Przeważnie tak jest. Ważne, by pas zieleni nie należał do właściciela
    przyległej nieruchomości.

  • 9. Data: 2010-01-04 00:46:05
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Przeważnie tak jest. Ważne, by pas zieleni nie należał do właściciela
    > przyległej nieruchomości.

    Jak w tamtym roku zgłosiłam straży miejskiej, że chodniki przy ul.
    Bonifacego są oblodzone, nawet piaskiem nie posypane przy willach, a ja
    szłam do matki trzymając się parkanów od tych willi, to na drugi dzień już
    ładnie wszystkie chodniczki były dla mnie przyszykowane! Już nie pytałam
    się nawet jakie mandaciki SM wlepiła tym pasożytom. Jakby ktoś pod ich
    domem złamał sobie nogę to musieliby pokrywać odszkodowanie za wypadek.

    --
    animka

  • 10. Data: 2010-01-04 06:22:13
    Od: <d...@n...pl>