  • 1. Data: 2005-12-30 20:11:30
    Temat: odpowiedzialność parkingu strzeżonego
    Od: "WG" <w...@p...onet.pl>

    Sytuacja jest taka. Pewnego dnia z samochodu na parkingu strzeżonym
    (opłaconym według abonamentu miesięcznego), znika sprzęt grający o wartości
    ok 3 tys zł. Kradzież jest ewidentna, bo w siatce wokół parkingu na
    wysokości samochodu jest wycięta dziura.
    Właściciel parkingu najpierw kwestionuje fakt, że ten sprzęt tam w ogóle
    był. Po pewnym czasie zgadza się zapłacić 1,5 tys zł. nie uzasadniając
    decyzji ani przyjęciem do wiadomości kradzieży ani jej odrzuceniem.
    Właściciel samochodu oczywiście jest zainteresowany odzyskaniem całości
    kwoty stanowiącej wartość sprzętu.
    Jaka jest odpowiedzialność pargingu strzeżonego za pozostawione tam
    samochody? Jakie podjąć kroki względem właściciela? Czy najpierw pismo
    wzywające do zapłaty odszkodowania, czy iść do sądu? A jeśli tak, to na
    podstawie jakiego przepisu?

    pozdrawiam noworocznie

    WG

  • 2. Data: 2005-12-30 20:40:21
    Temat: Re: odpowiedzialność parkingu strzeżonego
    Od: m...@o...pl (KaMil)

    "WG" <w...@p...onet.pl> wrote:

    > znika sprzęt grający o wartości ok 3 tys zł.
    A skad wiadomo, ze o takiej wartosci i ze naprawde tam byl ?

    > w siatce wokół parkingu na wysokości samochodu jest wycięta dziura.
    A w samodzie tez jest 'dziura' ?

    >Właściciel samochodu oczywiście jest zainteresowany odzyskaniem całości
    Mogl takze dodac, ze w samochodzie byla sztabka zlota znacznej
    wartosci ;)

    > Czy najpierw pismo wzywające do zapłaty odszkodowania,
    IMHO brak mozliwosci udowodnienia wartosci tego co skradziono, jesli
    w ogole skradziono.

    KaMil

  • 3. Data: 2006-01-02 09:07:03
    Od: "tomaroc" <x...@t...pl>

    ... pozatym zalezy jaki jest wpis w umowie / regulaminie parkingu. Niestety
    zdecydowana wiekszosc parkingow strzezonych pobiera oplate za miejsce
    parkingowe - i nie ponosza wiekszej odpowiedzialnosci za kradziez :(

    t.

  • 4. Data: 2006-01-02 16:24:46
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "tomaroc" <x...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zdecydowana wiekszosc parkingow strzezonych pobiera oplate za miejsce
    > parkingowe - i nie ponosza wiekszej odpowiedzialnosci za kradziez :(

    To by znaczyło, że parking strzeżony to fikcja i strzeżone jest tylko
    miejsce czyli plac, żeby go nie ukradli, a pozostawiony pojazd stoi na łasce
    losu. Tak z pewnością jest wszędzie. Kawałek ogrodzonego placu, budka i
    łatwa kasa wpada do kieszeni. Wszystko jest OK dopóki nie przyjdzie
    złodziej. Jak przyjdzie to okazuje się, że parking wcale nie jest strzeżony.
    Wartościowych rzeczy nie należy zostawiać w samochodzie w żadnym miejscu,
    ale jakaś odpowiedzialność powinna być, zwłaszcza jak pobierana jest opłata.
    Inaczej lepiej trzymać auto gdziekolwiek i nie płacić. Poza tym facet
    powinien chyba wiedzieć, że w jednym z aut jest łakomy kąsek dla złodzieja i
    za co może odpowiadać. Ja tam nie chciałbym pilnować np. czyjegoś aparatu
    foto zostawionego na siedzeniu czy innych wartościowych rzeczy. Audio, nawet
    byle jakie (za 50zł) zawsze było zachętą do włamania, a złodzieje są
    wszędzie. Jeżeli jednak bierze się pieniądze to trzeba pilnować i ponosić
    odpowiedzialność, albo nie przyjmować takiego auta na parking, ewentualnie
    zwinąć się z powodu niekompetencji.

    neelix

  • 5. Data: 2006-01-03 22:24:44
    Od: "AB" <a...@o...pl>

    poczytaj sobie:
    http://www.q4.pl/?id=17&news=21947

    -al

  • 6. Data: 2006-01-04 06:00:26
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Dnia Fri, 30 Dec 2005 21:11:30 +0100, WG napisał(a):

    > Jakie podjąć kroki względem właściciela? Czy najpierw pismo
    > wzywające do zapłaty odszkodowania, czy iść do sądu? A jeśli tak, to na
    > podstawie jakiego przepisu?

    Parking to nic innego jak umowa przechowania w rozumieniu kodeksu
    cywilnego.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 7. Data: 2006-01-04 08:39:43
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):
    > Parking to nic innego jak umowa przechowania w rozumieniu kodeksu
    > cywilnego.

    Albo umowa najmu miejsca... Zależy od okoliczności.

    KG