  • Data: 2008-05-04 17:01:51
    Temat: odnowienie granicy działek sąsiadujących
    Od: mrowa <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zaraz po śmierci mojej baki (1976 rok) jej sąsiedzi zza płota
    postawili nowe ogrodzenie przesuwając je około 1,5 m z jednej strony
    na swoją korzyść.Wtedy uratował nas budynek gospodarczy , który był
    wybudowany przez moją babkę około 0,5 m od płota sąsiadów. To było
    lata temu.Nasza mapa z przed grodzenia zaginęła. .Nowe , późniejsze
    mapy jakie były robione dla celów projektowych zawierają stan
    obecny.Obecnie granica (płot sąsiadów) biegnie równo z naszym
    budynkiem gospodarczym do wspomnianego wyżej rogu przesuniętego o 1,5
    m, czyli po skosie Obecnie wnuk sąsiadów chce dokonać odnowienia
    granic ponieważ chce sprzedać swoją działkę.Poinformował nas ustnie ,
    że wynajął geodetę , który się z nami skontaktuje (mieszkamy na stałe
    w bloku w odległej miejscowości) Chciałam się dogadać wcześniej z
    sąsiadem , nie zależy nam już na tym 1,5 metrze tylko na
    zdroworozsądkowym wyznaczeniu granicy. Tzn. żeby siatka nie leżała na
    budynku gospodarczym tak jak teraz i granica biegła w równej linii
    (obecnie jest wybrzuszenie na naszą stronę). Ale spotkałam się z
    odmową i stwierdzeniem , że to geodeta wyznaczy granicę, dlatego
    obawiam się że sprawa pójdzie w złym kierunku.Dodam ,że geodeta jest
    bardzo dobrym znajomym sąsiada.W związku z powyższym proszę o
    rozwianie moich wątpliwości i odpowiedź na następujące pytania:

    1. Gdzie można uzyskać kserokopię starych map 1987 - 1975 - prubuję
    ze Starostwa ale jak narazie bezskutecznie.
    2. Czy sąsiad może przeprowadzić całą procedurę bez naszej wiedzy
    (np. powiadomienie może nie dojść) i geodeta wytyczy granice.
    3. Na czym będzie opierał swoją decyzję geodeta , czy uwzględni moje
    ustne przekazy co do stanu faktycznego sprzed lat.
    4. Co dalej po wytyczeniu - procedury papierkowe.
    5. Czy możemy być zmuszeni do rozbiórki budynku gospodarczego jeśli
    geodeta stwierdzi , że jest on wybudowany częściowo na działce sąsiada
    (sądząc po zachowaniu sąsiada do tego to zmierza).
    6. Czy my też będziemy ponosili koszty odnowienia granicy pomimo tego
    że wniosek złożył sąsiad.
    7. Czy my możemy jednocześnie też wnioskować do innego geodety o
    odnowienie granic i co wtedy będzie się działo.

    pozdrawiam i dziękuję Mrowa.