  • Data: 2008-05-04 21:03:36
    Temat: Re: odnowienie granicy działek sąsiadujących
    Od: "PYTON" <p...@r...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fvl5mj$ber$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

    Popytaj w wydziale geodezji. Mapy które ty posiadasz obecnie były
    robione do celów projektowych więc płot jest na mapie tam gdzie w terenie co
    nie znaczy że tam powinien być naprawdę. Na etapie robienia/aktualizacji
    mapy geodeta nie ma w obowiązku sprawdzania czy płot stoi na granicy czy
    nie.

    Jeśli będzie sąsiad chciał tak zrobić to może ale to tylko będzie dla
    jego wiadomości i nie ma żadnej mocy prawnej. Geodeta ma obowiązek powiadomć
    KAŻDEGO sąsiada który graniczy z działką której granice są wznawiane.
    Powinien powiadomić cię o okazaniu granic ( okazanie nie znaczy to samo co
    wyniesienie w teren) na 7 dni przed. Po okazaniu powinieneś się podpisać na
    protokole że widziałeś i zgadzasz się z tym lub nie.

    > Geodetę może sobie wynająć, jak ma za dużo pieniędzy, ale co z tego.
    > Ustalona przez geodetę granica nic nie będzie znaczyć.

    A to nowinak hehmm:)

    Jeśli geodeta wyznaczy granice działek, to dane dostanie z działu ewidencji
    gruntów, są to dane oficjalne, czyli wyznaczenie przez geodete granic w
    terenie bedzie zgodne z tym co jest w dokumentach o działkach.

    Raczej marne szanse żeby opierał się na Twoim przekazie ustnym, bedzie
    kozystał z tego co dostał w katastrze/ starostwie. No chyba że brak takich
    danych w co wątpie ja osobiscie nigdy nie miałem przypadku braku granic.

    > Jak mu sąsiad płaci, to pewnie na jego twierdzeniach :)

    Co z tego że sąsiad mu płaci?? Myślisz że geodeta bierze dane z kosmosu
    do ustalenia granic ?? Dostaje współrzędne i wynosi je w teren. A nie sądze
    żeby zrobił coś specjalnie na korzyść kogoś innego bo za to idzie się za
    kratki albo płaci całkiem sporą karę, nie wspomnę o utracie uprawnień
    geodezyjnych.

    6. Czy my też będziemy ponosili koszty odnowienia granicy pomimo tego
    że wniosek złożył sąsiad.

    Nie.

    7. Czy my możemy jednocześnie też wnioskować do innego geodety o
    odnowienie granic i co wtedy będzie się działo.

    Tak, ale po co ?? Naprawdę nie sądzę żeby nawet znajomy geodeta się
    podkładał i specjalnie źle wyznaczał granice. Jeśli już naprawdę chcesz być
    spokojny, to idź do pierwszego lepszego geodety i powiedz mu że chcesz
    wyznaczyć granice ale tylko dla swojej wiedzy. Owszem to nie będzie miało
    żadnej mocy prawnej i będzie tylko dla Ciebie ale koszty są o wiele mniejsze
    a będziesz miał kontrole geodety sąsiada