  • 11. Data: 2008-11-24 16:58:45
    Temat: Re: obrazenie na lokalnym forum internetowym
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Użytkownik "e-zop" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ggem0g$41s$02$1@news.t-online.com...

    > To opisanie Twojej osoby z podaniem Twojego imienia i nazwiska uderza w
    > Twoje dobre imie ?

    Jak ktos ma Chuj na nazwisko albo Kutas... roznie to bywa... :-)

  • 12. Data: 2008-11-24 17:37:13
    Od: NoName <n...@n...pl>

    Qba pisze:

    > To nie byla krytyka tylko zniesławienie.

    Podobno prawdziwa cnota krytyki sie nie boi.

  • 13. Data: 2008-11-24 17:41:59
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 24 Lis, 17:09, Qba <m...@t...p> wrote:
    > Witam,
    > prosze o pomoc. jakis czas temu znalazlem na forum internetowym jednego
    > z lokalnych portali opis mojej osoby lacznie z ujawnieniem mojego
    > imienia i nazwiska.
    > W moim miescie jestem osobą publiczną, a to co zostało opisane uderza w
    > moje dobre imię.
    > Chcę to zgłosić do prokuratora?? Czy jest szansa że osoby które to
    > napisały poniosą konsekwencje? Dodam ze administrator portalu posiada
    > adresy IP tych osób, ale nie chce ich podać.
    >
    > Liczę na Wasza pomoc
    > Qba

    art. 212
    § 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub
    jednostkę organizacyjną nie mającą osobowości prawnej o takie
    postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii
    publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego
    stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia albo pozbawienia wolności do
    roku.

    § 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą
    środków masowego komunikowania,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    § 3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd może
    orzec nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża
    albo na inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.

    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 odbywa się z
    oskarżenia prywatnego.

  • 14. Data: 2008-11-24 17:57:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Qba" <m...@t...p> napisał w wiadomości

    Piotr podał Ci podstawę prawną właściwą zasadniczo dla każdej osoby. Rzecz
    w tym, co Ty rozumiesz przez "osobę publiczną" i jakie ma to przełożenie na
    prawo karne. Znam przykładowo w moim mieście kilku przedsiębiorców, którzy
    z uwagi na rozmiary działalności, posiadany majątek czy wręcz prestiż w
    lokalnym środowisku spokojnie mogą być uznane za "osoby publiczne".

    Natomiast jeśli jesteś funkcjonariuszem publicznym, albo jedna z osób,
    którym przysługuje analogiczna ochrona, to w grę może jeszcze wchodzić
    ściganie z urzędu na mocy art. 226 kk. Ale, by to ocenić, to niestety
    musiał byś już zdradzić, co rozumiesz pod tym enigmatycznym pojęciem "osoby
    publicznej".

  • 15. Data: 2008-11-24 17:59:19
    Od: "i" <...@...com>

    Użytkownik "Qba" <m...@t...p> napisał w wiadomości
    > W moim miescie jestem osobą publiczną, a to co zostało opisane uderza w
    > moje dobre imię.

    Większość Polaków w Internecie ubliża głowie państwa Polskiego.
    Marszałek Sejmu też Go publicznie zbeształ, czemu Pan Dorn dał wyraz
    oburzenia, również w Internecie
    Czy należy wszystkich inaczej myślących podąć do Sądu i zapełnić nimi gułagi
    , albo ustawić świnkę, by wrzucali złotówkę za każdy chamski wyraz?
    Większość Amerykanów robi sobie podśmiechujki z Pana Prezydenta USA Busha.

    Jak ktoś coś sobą reprezentuje, to reszta może go cmoknąć w zad, a nie
    obrazić.
    Obraża się jedynie dzieciak i bezwartościowy dupek.

  • 16. Data: 2008-11-24 19:00:50
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 24 Lis, 18:57, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > ściganie z urzędu na mocy art. 226 kk. Ale, by to ocenić, to niestety
    > musiał byś już zdradzić, co rozumiesz pod tym enigmatycznym pojęciem "osoby

    I co rozumie przez opisanie jego osoby. Bo to jak prezydent wyglada to
    ja wiem. Ale ktos mogl np. opisac zeby programy dla niewidomych
    przeczytaly uzytkownikowi.
    I dlaczego opis ma uderzac w dobre imie? Handluje rybami i twierdzi ze
    zawsze sa swieze a na forum w opisie ktos podal "duzy nos"?

  • 17. Data: 2008-11-24 19:06:56
    Od: Qba <m...@t...p>

    > To opisanie Twojej osoby z podaniem Twojego imienia i nazwiska uderza w
    > Twoje dobre imie ?
    >
    > Chyba nie masz na imie Al ?
    > A na nazwisko Capone ?

    nie ;)

  • 18. Data: 2008-11-24 19:14:27
    Od: Qba <m...@t...p>

> [...]
    > przedsiębiorców, którzy z uwagi na rozmiary działalności, posiadany
    > majątek czy wręcz prestiż w lokalnym środowisku spokojnie mogą być

    prowadze dzialalnosc uslugowa przez to jestem znany w miescie, mam dobra
    opinie. po rozwodzie z zona zaczely sie oszczerstwa w moim kierunku od
    osob trzecich (kolezanek zony) za jej namowa. Sa to brednie wyssane z
    palca. do tego zaczynaja mieszczac do tego moja druga zone. Na forum
    publicznym oskarzaja mnie o wiele nieprzyjemnych spraw nazywajac mnie po
    nazwisku. zauwazylem juz strate kilku klientow i dziwne spojzenia w moim
    kierunku, zastanawialo mnie to. Kilka dni temu moj znajomy pokazal mi
    stronke na ktorej przeczytalem o sobie. Zamurowalo mnie!!

    to tak pokrótce.

  • 19. Data: 2008-11-24 19:16:51
    Od: "Kamil K." <n...@i...com>

    Qba pisze:

    > to tak pokrótce.

    Moze do rozmów w toku sie zglos ;)
    Odp. na Twoje pytanie chyba juz padla w tym watku...

  • 20. Data: 2008-11-24 19:18:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Qba" <m...@t...p> napisał w wiadomości

    Po krótce masz dwa wyjścia:

    1) Nie reagować, to ludzie szybko zapomną, a kretynom się znudzi.

    2) Złożyć zawiadomienie o przestępstwie. policja ustali sprawcę, ale
    oskarżenie musisz kierować sam. Tutaj ryzykujesz tym, że rozpęta się afera.
    Przy okazji posiadanie IP nie jest jednoznaczne z możliwością ustalenia
    sprawcy.