  • 1. Data: 2008-11-24 09:13:04
    Temat: Umieszczenie w szpitalu psychiatrycznym bez zgody opiekuna prawnego.
    Od: Sebcio <s...@w...pl>

    Sytuacja wyglada tak.
    Mieszkam sobie z rodzicami i z bratem.
    Brat jest niepelnisprawny psychicznie (autyzm) ma orzeczenie, jest tez
    zupelnie niedolny do samodzielnej egzystencji.
    Jego opiekuanmi prawnymi sa rodzice.
    Rodzice zupelnie juz sobie nie daja rady z bratem, ktory jest duzy (25
    lat) i dostaje atakow agresji, zostali oni (rodzice) a takze ja
    zupelnie wykonczeni fizycznie i psychicznie Na moje sugestie o
    umieszczenie jego (brata) w osrodku zupelnie sie nie zgdzaja.
    Czy jest wiec mozliwosc umieszczenia mtakiej osoby bez zgody opeikuniw
    prawnych???
    W ustawie o ochronie zdrowia psychicznego nic na ten temat nie
    znalazlem.
    Jak miala by wygladac taka procedura i jaki sad jest wlasciwy do jej
    przeprowadzenia???

  • 2. Data: 2008-11-24 16:50:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Sebcio pisze:

> [...]
    > prawnych???
    > Jak miala by wygladac taka procedura i jaki sad jest wlasciwy do jej

    Wbrew woli rodziców nic nie zrobisz.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 3. Data: 2008-11-24 17:20:22
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Uzytkownik "Sebcio" <s...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > znalazlem.
    > Jak miala by wygladac taka procedura i jaki sad jest wlasciwy do jej

    Dla jasnosci : ja nie jestem prawnikem.
    Przypuszczam, ze musialbys przed sadem udowodnic, ze Twoi Rodzice nie sa w
    stanie zapewnic wlasciwej opieki i sam chcialbys ja na siebie wziac.
    Potem - mialbys wolna reke...
    To przykre...ale niestety zycie pisze scenariusze...

    Pozdrawiam.
    E-zop

  • 4. Data: 2008-11-24 17:25:54
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Uzytkownik "e-zop" <e...@o...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > Potem - mialbys wolna reke...
    > To przykre...ale niestety zycie pisze scenariusze...

    Swoja droga, jesli rodzice nie sa w stane we wlasciwy sposob reagowac na
    agresje brata, to nie sa w stanie sprawowac nad nim pieki...