  • 1. Data: 2002-10-02 18:39:06
    Temat: niewolnik OC ?
    Od: wodzuY2k <wodzuY2k@_NOSPAM_.interia.pl>

    Czy zna ktoś odpowiedź na to pytanie ?

    > cześć.
    > Czy prawdą jest że jeżeli osoba nie złoży do ubezpieczyciela na piśmie
    rezygnacji z
    > ubezpieczenia komunikacyjnego OC, to odnawiane jest ono automatycznie
    > i ubezpieczyciel może potem ścigać za nieopłaconą następną składkę
    > OC ?

    Jeżeli jest to prawda to na jakiej podtawie prawnej ?
    W ogólnych warunkach ubezpieczenia (PZU) nie udało mi się znaleźć zapisu
    mówiącego o czymś takim.

    Pozdrawiam!
    _________________
    WodzuY2k / Y2k bug seekers

  • 2. Data: 2002-10-03 06:00:40
    Temat: Re: niewolnik OC ?
    Od: Katarzyna Nadolska <k...@c...com.pl>

    Ubezpieczenie OC komunikacyjne reguluje Rozporz?dzenie Ministra Finansów
    (Dz. U. nr 26 poz. 310 z 2000r.). Jest tam paragraf 7 punkt 1 który mówi:
    "je?eli posiadacz pojazdu, nie póŸniej ni? na jeden dzie? przed up?ywem
    dwunastomiesi?cznego okresu, na który umowa ubezpieczenia OC zosta?a
    zawarta, nie powiadomi pisemnie zak?adu ubezpiecze? o jej wypowiedzeniu,
    przyjmuje si?, ?e zosta?a zawarta kolejna umowa na okres nast?pnych 12
    miesi?cy", nie przed?u?a si? ona, je?eli nie zosta?a op?acona w ca?oœci
    sk?adka za mijaj?cy okres 12 miesi?cy.
    Jednak?e wszystko w dobrej woli zak?adu ubezpiecze?.
    Pozdrawiam Kasia

    wodzuY2k napisa?(a):

    _________________

  • 3. Data: 2002-10-03 09:23:22
    Od: "\\/\\/aldek__" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wodzuY2k" <wodzuY2k@_NOSPAM_.interia.pl> napisał w
    wiadomości news:3D9B3D4A.9AD5F900@_NOSPAM_.interia.pl...
> [...]
    | Jeżeli jest to prawda to na jakiej podtawie prawnej ?
    | W ogólnych warunkach ubezpieczenia (PZU) nie udało mi się znaleźć
    Nie ma ogólnych warunków ubezpieczenia OC PZU w tym zakresie. Jest
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA FINANSÓW z dnia 24 marca 2000 r. w sprawie ogólnych warunków
    obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy
    pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych
    pojazdów. (Dz. U. nr 26 poz. 310 z dnia 10 kwietnia 2000 r.), a w nim:
    § 7. 1. Jeżeli posiadacz pojazdu, nie później niż na jeden dzień przed
    upływem dwunastomiesięcznego okresu, na który umowa ubezpieczenia OC
    została zawarta, nie powiadomi pisemnie zakładu ubezpieczeń o jej
    wypowiedzeniu, przyjmuje się, że została zawarta kolejna umowa na okres
    następnych 12 miesięcy.
    2. Pomimo braku pisemnego powiadomienia, o którym mowa w ust. 1,
    zawarcie kolejnej umowy nie następuje, jeżeli nie została opłacona w
    całości określona w umowie składka za mijający okres 12 miesięcy.
    3. W przypadku określonym w ust. 2 odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń
    kończy się z upływem 12 miesięcy, za które przypadała niezapłacona w
    całości składka.

    oraz R.M.F. z dnia 24 listopada 2000 r. zmieniające rozporządzenie w
    sprawie ogólnych warunków obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności
    cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku
    z ruchem tych pojazdów (Dz. U. Nr 107, poz. 1135), dodające (m. in.) p.
    4"

    4. Pomimo braku pisemnego powiadomienia, o którym mowa w ust. 1,
    zawarcie kolejnej umowy nie następuje, jeżeli zakładowi ubezpieczeń
    cofnięto zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie obowiązkowego
    ubezpieczenia OC.

    O tym, że każdy kierowca (posiadacz pojazdu) ma obowiązek znać to
    rozporządzenie, uczą na każdym kursie "prawa jazdy"...
    Pozdrawiam -
    Waldek

  • 4. Data: 2002-10-03 20:48:04
    Od: wodzuY2k <wodzuY2k@_NOSPAM_.interia.pl>

    > O tym, że każdy kierowca (posiadacz pojazdu) ma obowiązek znać to
    > rozporządzenie, uczą na każdym kursie "prawa jazdy"...

    Mój post jest najlepszym przykładem na to że jesteś w błędzie :)
    W każdym razie bardzo dziękuję Wam za odpowiedzi, właśnie o to mi
    chodziło.

    --=[ WodzuY2k / Y2k bug seekers ]=-----------------------------