  • 11. Data: 2003-11-20 19:50:01
    Temat: Re: nieuczciwy sprzedawca - do kogo sie odwołać ????
    Od: "Radi" <r...@p...onet.pl>

    > A jak składa się oświadczenie woli? Kiedy jest uznawane za złożone?

    A dlaczego nagle o to pytasz? Czy ustawa o szczegółowych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej mówi coś o "oświadczaniu" czy też "składaniu" woli? Nie wydaje
    mi się.

  • 12. Data: 2003-11-20 19:59:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Postaram się spokojnie i bez nerwów, bo sprawa ma charakter kardynalny.
    Ustawa o szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej nie mówi nic o
    sposobie wyrażania woli przez sprzedawcę, tak jak i nie normuje wielu
    innych kwestii. Nie czyni tego dla tego, że jest to unormowane w Kodeksie
    Cywilnym. A Kodeks Cywilny normuje między innymi właśnie właściwy sposób
    wyrażenia woli. I napisanie sobie czegoś na kartce, umieszczenie na tym
    daty i schowanie pod ladą nie jest właściwym sposobem, nawet jeśli tę
    kartkę opatrzy się pieczątką. Generalnie taka odpowiedź trzeba jakoś
    adwersarzowi zakomunikować. Jeśli gość się nie zgłasza, to 14-tego dnia
    nie ma innego wyjścia, jak z wieczora (byle przed północą) wysłać to
    listem poleconym. Wówczas termin będzie zachowany. Po więcej szczegółów
    odsyłam właśnie do kodeksu cywilnego.

  • 13. Data: 2003-11-20 21:21:43
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Radi wrote:
    > A dlaczego nagle o to pytasz? Czy ustawa o szczegółowych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej mówi coś o "oświadczaniu" czy też "składaniu" woli? Nie wydaje
    > mi się.

    A czym jest ustosunkowanie się do reklamacji?

    KG

  • 14. Data: 2003-11-20 21:44:15
    Od: "Piotr/inw" <p...@a...alto.WYTNIJ.com.pl>

    > A to ciekawa teoria...

    To jak Ty interpretujesz aktualną ustawę?
    Chętnie nauczę się czegoś nowego.
    --
    Piotr

  • 15. Data: 2003-11-21 10:51:30
    Od: "Radi" <r...@p...onet.pl>

    > A czym jest ustosunkowanie się do reklamacji?

    Podjęciem decyzji po dokładnym obejrzeniu reklamowanego towru.

  • 16. Data: 2003-11-22 13:12:57
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > nie ma innego wyjścia, jak z wieczora (byle przed północą) wysłać to
    > listem poleconym. Wówczas termin będzie zachowany. Po więcej szczegółów

    Nie za bardzo, ma dotrzeć w terminie 14 dni, a nie zostać wysłane. A z
    całą resztą się zgadzam.

    KG

  • 17. Data: 2003-11-22 21:06:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Znalazłem, że Sąd Najwyższy normuje to jeszcze inaczej (choć Ty jesteś
    bliżej prawdy)

    Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Cywilna z dnia 15 stycznia 1990 r. [I CR
    1410/89]

    (...) Jeżeli treść oświadczenia woli składanego innej osobie zawarta jest
    w piśmie przesłanym pocztą, a przesyłka - wobec niemożności doręczenia -
    pozostawiona zostanie w urzędzie pocztowym z powiadomieniem o tym
    adresata, dojście oświadczenia do wiadomości tej osoby w rozumieniu art.
    61 kc następuje z chwilą doręczenia pisma w dniu przyjętym analogicznie do
    daty doręczenia pisma sądowego w trybie art. 139 § 1 kpc.

    Art. 139. § 1. kpc: "W razie niemożności doręczenia w sposób przewidziany
    w artykułach poprzedzających należy złożyć pismo w urzędzie pocztowym lub
    lokalu prezydium właściwej rady narodowej, a zawiadomienie o tym umieścić
    na drzwiach mieszkania adresata lub w skrzynce listowej."

    Czyli liczy się albo doręczenie, albo pierwsze awizo w drzwiach. W każdym
    razie musi to zostać wysłane.