  • 1. Data: 2005-06-24 12:02:46
    Temat: nieszczęsna 13-nastka
    Od: kkcp<z...@w...pl>

    Ja i moje koleżanki obecnie pracujemy w jednostce samorządu terytorialnego i
    jesteśmy zatrudnione w ramach robót publicznych. Przepracowałyśmy już prawie 6
    miesięcy na tych warunkach i dostałyśmy od szefowej dalszej propozycje pracy ale
    na warunkach niezbyt przyjemnych. Aby pracować musimy zgodzić się na przyjęcie
    fikcyjnej nagany, która pozbawi nas trzynastej pensji. Nasza instytucja nie
    przewidziała funduszy na dodatkowe wynagrodzenie. Nie mamy także
    zagwarantowanej pracy w 2006 roku w tej instytucji. Od władz naszej instytucji
    dostałyśmy &#8222;gwarancję&#8221; anulowania tej nagany w przypadku otrzymania
    dodatkowych środków. Chciałyśmy uzyskać informacje o ewentualnych
    konsekwencjach przyjęcia takiej nagany w przypadku otrzymania i nie otrzymania
    środków finansowych na wypłatę &#8222;trzynastek&#8221;. Czy można kwestie
    niewypłacania
    dodatkowego wynagrodzenia rozwiązać w inny sposób &#8211; mniej drastyczny?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-06-24 13:18:37
    Temat: Re: nieszczęsna 13-nastka
    Od: "Pawel Gardziejewski" <g...@o...-SPAM-.pl>

> [...]
    niewypłacania
    > dodatkowego wynagrodzenia rozwiązać w inny sposób &#8211; mniej

    zgodzisz sie na fikcyjna nagane (w jednostce samorzadu terytorialnego -
    czyli wszyscy w gminie/miescie beda wiedziec), nie lepiej poszukac innej
    pracy?

  • 3. Data: 2005-06-24 13:43:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kkcp" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    Zgodzić się i gromadzić dokumenty świadczące o tym, że to fikcja. Trzeba
    być niezłym desperatem ze strony urzędu, by coś takiego komuś
    zaproponować. Następny krok niezadowolonego z nieprzedłuzenia umowy
    pracownika, to doniesienie do prokuratury o przekroczeniu uprawnień
    przez funkcjonariusza publicznego, bo naganę daje przecież Wójt czy inny
    kierownik, a nie sprzątaczka. Znam mniej drastyczne sposoby zawiązywania
    sobie pętli na szyi przez urzędnika.

  • 4. Data: 2005-06-24 15:36:45
    Temat: Re:
    Od: Anna <a...@w...pl>

    kkcp napisał(a):
> [...]
    > na warunkach niezbyt przyjemnych. Aby pracować musimy zgodzić się na przyjęcie
    > fikcyjnej nagany, która pozbawi nas trzynastej pensji.

    Powiedzcie mi kochani jak moze skonczyc się sprawa jeżeli juz zaczynają
    sie cuda na kiju? W dzisiejszych czasach tylko papier ma moc prawną i to
    nie zawsze. Co na gębę to do d... jak mówił mój bardzo mądry szef. A tak
    na logikę to skoro się trzynastka nalezy to brać i uciekac.

    Nasza instytucja nie
    > przewidziała funduszy na dodatkowe wynagrodzenie. Nie mamy także
    > zagwarantowanej pracy w 2006 roku w tej instytucji.

    A kto teraz cos ma zagwarantowane? Dzisiaj jestes jutro cie nie ma....
    przykre ale prawdziwe. A dlaczego to instytucja nie przewidziała? Skoro
    wczesniej przewidywała jak sadzę? Ja tu coś czuję kombinatorstwo na
    szeroką skalę. Jak kogos da sie wysiudac z 13 to dla innych będzie
    więcej , no nie;o) Tych na dole najlepiej sie kantuje bo najmniej wiedzą
    i naj mniej mogą.

    Od władz naszej instytucji
    > dostałyśmy &#8222;gwarancję&#8221; anulowania tej nagany w przypadku otrzymania
    > dodatkowych środków.

    Jak gwarancja jest na piśmie to ok....ale wątpię. Poprostu ryzyk fizyk.
    No a jak nie dostaną środków to co , nagana zostanie?

> [...]
    niewypłacania
    > dodatkowego wynagrodzenia rozwiązać w inny sposób &#8211; mniej drastyczny?

    Nagana moze byc podstawą do wywalenia z pracy i tyle. Coś mi sie wydaje,
    ze jeżeli szacoana instytucja, a w zasadzie pewna klika kombinuje sobie
    dodatkową kasę kosztem innych.

    Ania

  • 5. Data: 2005-06-24 19:38:19
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > niewypłacania
    > dodatkowego wynagrodzenia rozwiązać w inny sposób &#8211; mniej

    Coś tu jest nie tak z tą 13-tką. JST wypłaca 13 za 2005r w roku 2006, a więc
    z budżetu przyszłorocznego. Nie ma możliwości niezaplanowania tego, Chyba,
    że umowa skończy się wam w roku bieżącym, to powinna być wypłacona zaraz po
    rozwiązaniu umowy, ale to nie jest raczej praktykowane. Płaci się
    wszsytkim - również i tym z nieaktualnymi umowami w przyszłom roku.
    Z drugiej strony to że ktoś nie dostanie, nie ma odniesienia na wyższą
    wypłatę kogoś innego. wg przepisów nie można wypłacić więcej jak 8,5%
    dochodów brutto za poprzedni rok.
    Ale jeżeli nie ma możliwości innej pracy to chyba bym się zgodził na tą
    naganę. Wszystko zależy od układów w gminie.

    PawełJ

  • 6. Data: 2005-06-27 09:20:22
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!!

    Dnia Fri, 24 Jun 2005 17:36:45 +0200, Anna napisał(a):

    > Nagana moze byc podstawą do wywalenia z pracy i tyle. Coś mi sie wydaje,
    > ze jeżeli szacoana instytucja, a w zasadzie pewna klika kombinuje sobie
    > dodatkową kasę kosztem innych.

    Nie, nie chodzi tutaj o kombinację dodatkowej kasy do czyjejś kieszeni....
    Domyślam się o co chodzi :)
    W skrócie - są środki przewidziane na wypłaty na następny rok. Bez
    możliwości (na razie) zwiększenia. Z wyliczeń wynika, że sporo ludzi straci
    pracę - w całym kraju. Część instytucji kombinuje jakby tu ograniczyć
    zwolnienia - robiąc różnego rodzaju oszczędności. Ale na taki pomysł jak
    szefostwo zakładających wątek to chyba mało kto wpadł...

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl