  • 61. Data: 2024-07-30 13:30:07
    Temat: Re: nieśmiertelne kierunki na rondzie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 27.07.2024 o 16:27, Shrek pisze:
    > A na takim?

    https://youtu.be/Wiof4G2sC4I?si=O4SVNtWUON1eBZIg&t=4
    33 ;)
    To nie rondo, skoro droga przez wyspę środkową prowadzi. :)

    Robert

  • 62. Data: 2024-07-31 03:12:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    ,75y,331.59h,77.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJ6ZdTVOzLUUY
    e6S-8RJj2g!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

    > Ale tu już da się tylko prosto a w prawo to pod prąd - nie ma w PoRd
    > żadnej zasady która nakazywałaby migać tu w prawo, poza "mądrością
    > ludową" że na rondzie to w prawo (która w ogólności nie ma żadnego
    > oparcia w PoRD).

    No ale jest migac na zjeździe z ronda. A czy sie da tylko prosto to
    wcale nie musi być widać z kierunku z prawej.

    Jest znak? Gdzie?

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2024-07-31 06:28:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No ale jest migac na zjeździe z ronda.

    Nie ma - sprawdź:P To mondrość ludowa która ma zastosowanie do
    konkretnego układu ronda.

    > Jest znak? Gdzie?

    C-7 _skrzyżowanie_ o ruchu okrężnym.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 64. Data: 2024-07-31 09:09:49
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 28.07.2024 o 15:12, Shrek pisze:

    > Tak jak pisałem - poznańskie ronda to nie jest dobry przykład do
    > naśladowania.

    To jest doskonały przykład, jak powinno wyglądać rondo z sygnalizacją
    świetlną.

    > Skoro już ktoś wpadł na pomysł robienia świateł na rondzie
    > to powinien być konsekwentny i dać "zjazdowe".

    Sygnalizatory na zjeździe ze skrzyżowania są tylko zbędnym utrudnieniem
    ruchu.

    Kiedy jeszcze obowiązywał zakaz wjazdu na skrzyżowanie przy czerwonym
    świetle, stałem wewnątrz ronda obok radiowozu. Kiedy z prawej strony nic
    nie jechało, zjechałem z ronda. A za chwilę wyjący radiowóz na bombach
    mnie zatrzymał. Milicjanci chcieli mi wlepić mandat za przejazd na
    czerwonym, a dodatkowo ukarać za bezczelność. :D

    - Pan przejechał na czerwonym świetle!
    - Tak. Przejechałem.
    - To będzie mandat.
    - A za co? Ja ZJECHAŁEM ze skrzyżowania na czerwonym, a nie wjechałem.
    - Widział pan przecież, że my stoimy. :D
    - Widziałem. To że stoicie, jest waszą sprawą. Ja w odróżnieniu od was
    prawo o ruchu drogowym znam.
    - Następnym razem Pan zostanie ukarany.
    I pojechali.

    > Muszę przyznać że w
    > Warszawie to świetnie działa - widać jest dobrze oprogramowane -
    > wpuszcza na skręt tyle co się zmieści a potem daje im zielone.

    Ch...a "świetnie działa".
    Szlag mnie trafia, kiedy powinienem stać, a w zasięgu wzroku nie ma
    żadnego pojazdu na kierunku poprzecznym. Czasem, kiedy nie widzę
    oznakowanego radiowozu, nie wytrzymuję i przejeżdżam choć przez tory.
    https://maps.app.goo.gl/nELNvd2YKDzk91RH9

    --
    -
    Akarm

  • 65. Data: 2024-07-31 10:46:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 31.07.2024 o 09:09, Akarm pisze:
    > Kiedy jeszcze obowiązywał zakaz wjazdu na skrzyżowanie przy czerwonym
    > świetle,

    O czym piszesz? Nadal obowiązuje. :)
    A gdy sygnalizator stoi za zjazdem z ronda to teraz nie można przy
    czerwonym?
    Czy już nie ma takich rond?

    Robert

  • 66. Data: 2024-07-31 17:42:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jest doskonały przykład, jak powinno wyglądać rondo z sygnalizacją
    > świetlną.

    Nie bardzo - masz krzyżowania kierunków kierowanych światlami i o bliżej
    nieokreślonym kolorze światła.

    > Sygnalizatory na zjeździe ze skrzyżowania są tylko zbędnym utrudnieniem
    > ruchu.

    Na wjeżdzie też:P

    > Kiedy jeszcze obowiązywał zakaz wjazdu na skrzyżowanie przy czerwonym
    > świetle,

    A teraz nie obowiązuje?

> [...]
    > - Widział pan przecież, że my stoimy. :D
    > - Widziałem. To że stoicie, jest waszą sprawą. Ja w odróżnieniu od was

    Przyznam że nie rozumiem o czym piszesz.

    > Ch...a "świetnie działa".
    > Szlag mnie trafia, kiedy powinienem stać, a w zasięgu wzroku nie ma
    > żadnego pojazdu na kierunku poprzecznym.

    Na zjeździe cię wkurwiają a na wjeździe nie?

    > Czasem, kiedy nie widzę
    > oznakowanego radiowozu, nie wytrzymuję i przejeżdżam choć przez tory.
    > https://maps.app.goo.gl/nELNvd2YKDzk91RH9

    O krynico mondości. I co ci to daje?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2024-07-31 18:29:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > O czym piszesz?

    O tym że kiedyś obowiązywał zakaz wjazdu na skrzyżowanie przy czerwonym
    świetle.

    > Nadal obowiązuje. :)

    Nie.
    Teraz obowiązuje zakaz wjazdu za sygnalizator.

    > A gdy sygnalizator stoi za zjazdem z ronda to teraz nie można przy
    > czerwonym?
    > Czy już nie ma takich rond?

    Są sygnalizatory za skrzyżowaniem.
    Na przykład tu:
    https://maps.app.goo.gl/RyaXUCM31eb22GMD9

    --
    -
    Akarm

  • 68. Data: 2024-07-31 18:33:48
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 31.07.2024 o 17:42, Shrek pisze:

    > A teraz nie obowiązuje?

    Nie.
    Teraz obowiązuje zakaz wjazdu za sygnalizator.

    > Przyznam że nie rozumiem o czym piszesz.

    O zjeździe ze skrzyżowania.

    > Na zjeździe cię wkurwiają a na wjeździe nie?

    Wjeżdżam na skrzyżowanie na zielonym świetle, jak na każde skrzyżowanie
    z sygnalizacją świetlną.

    > O krynico mondości. I co ci to daje?

    Mniejsze wku...wienie na bezsensownie ustawione sygnalizatory,
    przeznaczone dla ochrony debili za kierownicą.

    --
    -
    Akarm

  • 69. Data: 2024-07-31 19:11:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.07.2024 o 18:33, Akarm pisze:

    > Nie.
    > Teraz obowiązuje zakaz wjazdu za sygnalizator.

    A że przed skrzyżowaniem jest sygnalizator więc dalej jest zakaz wjazdy
    na skrzyżowanie przy czerwonym świetle - każdy kwadrat jest prostokątem.

    > O zjeździe ze skrzyżowania.

    To było chyba na przelomie wieków, kiedy "powtarzacz za skrzyżowaniem"
    był tylko inforacją - a i tego nie jestem pewien. Prawka wtedy nie miałem.

    > Wjeżdżam na skrzyżowanie na zielonym świetle, jak na każde skrzyżowanie
    > z sygnalizacją świetlną.

    I zjeżdzasz też na zielonym. W czym problem że na wjeździe cię nie
    wkurza a na zjeżdzie tak?

    > Mniejsze wku...wienie na bezsensownie ustawione sygnalizatory, > przeznaczone dla
    ochrony debili za kierownicą.

    NIe skomentuję. Ale to twoje zachowanie "przejadę pięć metrów za
    czerwone" to mniej się będę wkurwiał wskazuje na... powiedzmy
    niedojrzałość emocjonalną;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 70. Data: 2024-07-31 19:19:37
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 31.07.2024 o 18:29, Akarm pisze:

    > Są sygnalizatory za skrzyżowaniem.
    > Na przykład tu:
    > https://maps.app.goo.gl/RyaXUCM31eb22GMD9

    Ale to sygnalizator przejścia dla pieszych, a nie skrzyżowania.

    Pozdrawiam
    Piotr