  • 71. Data: 2024-07-31 19:30:19
    Temat: Re: nieśmiertelne kierunki na rondzie
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 31.07.2024 o 19:19, Kviat pisze:

    > Ale to sygnalizator przejścia dla pieszych, a nie skrzyżowania.

    Prawo zabrania wjeżdżać za każdy sygnalizator nadający czerwone światło.
    Tutaj na przykład jest sygnalizator za rondem:
    https://maps.app.goo.gl/LwD9qjEVr5WnJ6Ca9
    Nie bardzo rozumiem dziwne pytanie o sygnalizatory.

    --
    -
    Akarm

  • 72. Data: 2024-07-31 19:37:49
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 31.07.2024 o 19:11, Shrek pisze:

    > A że przed skrzyżowaniem jest sygnalizator więc dalej jest zakaz wjazdy
    > na skrzyżowanie przy czerwonym świetle - każdy kwadrat jest prostokątem.

    Na rondzie "trzeci zjazd".

    > I zjeżdzasz też na zielonym. W czym problem że na wjeździe cię nie
    > wkurza a na zjeżdzie tak?

    Bezsensownie muszę czekać na zielone, mimo że z prawej (ani na torach)
    nic nie jedzie.

    > NIe skomentuję. Ale to twoje zachowanie "przejadę pięć metrów za
    > czerwone" to mniej się będę wkurwiał wskazuje na... powiedzmy
    > niedojrzałość emocjonalną;)

    Szybciej zjeżdżam po zapaleniu się zielonego, a dodatkowo daję miejsce
    następnemu samochodowi, dzięki czemu zmniejsza się kolejka na lewym
    pasie Wolskiej.

    --
    -
    Akarm

  • 73. Data: 2024-07-31 19:38:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.07.2024 o 19:30, Akarm pisze:

    > Prawo zabrania wjeżdżać za każdy sygnalizator nadający czerwone światło.

    Również ten przed skrzyżowaniem, w związku z tym był, jest i będzie
    zakaz wjazdu na skrzyżowanie (o ruchu kierowanym przez światła) na
    czerwonym świetle.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 74. Data: 2024-07-31 19:41:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.07.2024 o 19:37, Akarm pisze:

    > Na rondzie "trzeci zjazd".

    "zuzanna lubi je tylko jesienią"

    > Bezsensownie muszę czekać na zielone, mimo że z prawej (ani na torach)
    > nic nie jedzie.

    Podobnie jak nic nie jedzie na wjeździe, ale cię to nie boli.

    > Szybciej zjeżdżam po zapaleniu się zielonego, a dodatkowo daję miejsce
    > następnemu samochodowi, dzięki czemu zmniejsza się kolejka na lewym
    > pasie Wolskiej.

    Jeszcze szybciej byś zjechał na czewonym - dlaczego ograniczasz się do
    torów?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 75. Data: 2024-07-31 20:20:23
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 31.07.2024 o 19:38, Shrek pisze:

    > Również ten przed skrzyżowaniem, w związku z tym był, jest i będzie
    > zakaz wjazdu na skrzyżowanie (o ruchu kierowanym przez światła) na
    > czerwonym świetle.

    A przy okazji, taki stojący w środku, zabrania również zjazdu z ronda.
    Dlatego, według mnie, świetnie jest to rozwiązane na rondzie Śródka.
    Powinno to być kopiowane na wszystkich rondach z sygnalizacją świetlną.
    Niestety, w trosce o debili za kierownicą, na rondach stawiają światła w
    środku. A debile się cieszą i nie widzą powodu do zmiany. Debil
    bezrefleksyjnie wjeżdża na rondo, objeżdża wyspę i bezsensownie czeka na
    zielone do zjazdu, mimo że nic z prawej strony nie jedzie. I debilowi
    ten bezsens nie przeszkadza. Debil co najwyżej wkurza się, oczekując w
    długiej kolejce na lewym pasie przed wjazdem na rondo. I klnie na tych,
    którzy nie zjeżdżają i nie robią miejsca, żeby więcej samochodów mogło
    przejechać.

    --
    -
    Akarm

  • 76. Data: 2024-07-31 20:27:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.07.2024 o 20:20, Akarm pisze:

    > A przy okazji, taki stojący w środku, zabrania również zjazdu z ronda.

    Co nie zmienia tego że był, jest i będzie zakaz wjazdu na czerwonym
    świetle na skrzyżowanie.

    Nie wiem jak było w XX wieku - ale na pewno czerwone swiatło nie
    dotyczyło tylko wjazdu na skrzyżowanie, bo przecież były przejścia dla
    piecych i chociażby wahadła.

    > Dlatego, według mnie, świetnie jest to rozwiązane na rondzie Śródka.
    > Powinno to być kopiowane na wszystkich rondach z sygnalizacją świetlną.

    Absolutnie nie - albo przecięcie strumieni powinno być kontrolowane
    przez światła albo zasady ogólne a nie jakieś patorozwiązania gdzie
    jedni mają światło, a drudzy nie i nie wiedzą jakie ma "przeciwnik".

    > debili (...) debile (...) Debil (...) debilowi (...) Debil

    Ja skończę. Pilnuj żeby ci ktoś czapki napoleona nie zajebał.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 77. Data: 2024-07-31 21:40:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 31.07.2024 o 20:27, Shrek pisze:

    > Co nie zmienia tego że był, jest i będzie zakaz wjazdu na czerwonym
    > świetle na skrzyżowanie.

    Cały czas właśnie o tym piszę.
    Kiedyś czerwone na skrzyżowaniu, według przepisów zabraniało wjazdu na
    skrzyżowanie, a nie za sygnalizator.

    > Nie wiem jak było w XX wieku - ale na pewno czerwone swiatło nie
    > dotyczyło tylko wjazdu na skrzyżowanie, bo przecież były przejścia dla
    > piecych i chociażby wahadła.

    Światła na skrzyżowaniu dotyczyły skrzyżowania.

    > Absolutnie nie - albo przecięcie strumieni powinno być kontrolowane
    > przez światła albo zasady ogólne a nie jakieś patorozwiązania gdzie
    > jedni mają światło, a drudzy nie i nie wiedzą jakie ma "przeciwnik".

    Tak jest na prawie każdym skrzyżowaniu.
    Wiem, są "kierowcy" dla których musi być osobne światło, żeby skręcili w
    lewo. Tutaj już taki jeden geniusz się użalał, że natknął się na
    skrzyżowanie bez osobnego światła dla skręcających w lewo. No i jak
    tamtędy przejechać? Skąd ma wiedzieć, jakie światło mają ci, którzy po
    jego skręcie znajdują się po prawej stronie. Cóż, nie przypuszczałem, że
    tutaj będzie się wypowiadał "kierowca", który nie ogarnia, jakie światła
    mogą mieć ci, którzy jechali z przeciwka, a teraz są po prawej stronie.

    https://youtu.be/o3qQd72J9fU?si=ThC2AwQ0QXs7MbiC&t=7
    5

    --
    -
    Akarm

  • 78. Data: 2024-08-01 01:47:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie ma - sprawdź:P To mondrość ludowa która ma zastosowanie do
    > konkretnego układu ronda.

    A nie, że bo to skrzyżowanie?

    > C-7 _skrzyżowanie_ o ruchu okrężnym.

    Nie łapie. Ten znak oznacza drogę niepubliczną?

    --
    Marcin

  • 79. Data: 2024-08-01 06:41:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A nie, że bo to skrzyżowanie?

    Jak nie, jak tak - "rondo" to oficjalnie "_skrzyżowanie_ o ruchu okrężnym".

    > Nie łapie. Ten znak oznacza drogę niepubliczną?

    Sokratesa jest drogą publiczną - Petofiego wewnętrzną. Skrzyżowanie jest
    przecięciem drog publicznych. Tu nic takiego nie występuje, bo tylko
    jedna jest publiczną. Oznakowane jest jako _skrzyżowanie_ (o ruchu
    okrężym).

    To w końcu jest skrzyżowanie czy nie? Wychodzi na to że nie, bo po
    analizie jest skrzyżowaniem wedle rozporządzenia o znakach i sygnałach i
    nie jest według PoRD nie jest. Pord jest ustawą a rozporządzenie
    rozporządzeniem, więc PoRD jest wyżej. CHoć ktoś zasugerował, że moze
    być tam droga publiczna o dlugości 6 metrów - taka zagadka logiczna,
    żeby się kierowcy nie nudzili.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!