  • 51. Data: 2024-07-29 07:30:12
    Temat: Re: nieśmiertelne kierunki na rondzie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > My napewno rozmawiamy o tym samym rondzie? Tu chcesz migać w prawo... że
    > jedziesz prosto?
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.2858196,20.9410993,3a
    ,75y,331.59h,77.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJ6ZdTVOzLUUY
    e6S-8RJj2g!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

    Tak. Przecież ci z prawej nie widzą oznaczenia poziomego na rondzie i jak
    jedziesz środkowym to jest odcinek, że mozesz w ich mniemaniu skręcac w
    lewo (jechac po rondzie) a pojedziesz prosto.

    O rondo - i ten wyjazd jako całość - gdzie jest druga droga publiczna?

    Na lewo? Chyba czegos nie rozumiem? Tam nie ma oznaczenia, że to jakaś
    droga wewnętrzna.

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2024-07-29 07:32:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2024 o 07:07, Akarm pisze:

    > A co to jest?
    > https://maps.app.goo.gl/HGN7yANiRb1ToE3V6
    > Stoją po obu stronach wszystkich czterech jezdni prowadzących do tego
    > skrzyżowania.
    > https://maps.app.goo.gl/AupN359u7SphdX8p8
    > https://maps.app.goo.gl/faohFbiGk4L25v3p9
    > https://maps.app.goo.gl/HEUGpqKzVQSjT1ot7
    > https://maps.app.goo.gl/R2UY5g4eB8HmnKdL9

    Racja. Choć tu trochę ułomnie.

    > W Warszawie (i nie tylko) często trzeba czekać na zjazd, mimo że z
    > prawej nic nie jedzie, bo w trosce o debili za kierownicą postawili
    > światła na zjeździe z ronda.

    W warszawie "ronda" działają generalnie dobrze. Do ronda babka można
    mieć uwagi, ale ro prawdziwe rondo i nie jest najgorzej.

    > Kiedy Kercelaka przebudują, to pewnie też
    > jakiś opiekun idiotów postawi światła na zjeździe.
    > Skretynienie kierowców jest tak wielkie, że jakiś czas temu tutaj ktoś
    > narzekał, że spotkał bardzo niebezpieczne skrzyżowanie - bo bez osobnej
    > sygnalizacji dla lewoskrętu.

    Bo przy dużym natężeniu i tramwajach na środku rzeczywiście bywa to
    inebezpieczne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 53. Data: 2024-07-29 07:35:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > jedziesz środkowym to jest odcinek, że mozesz w ich mniemaniu skręcac w
    > lewo (jechac po rądzie) a pojedziesz prosto.

    Ale tu już da się tylko prosto a w prawo to pod prąd - nie ma w PoRd
    żadnej zasady która nakazywałaby migać tu w prawo, poza "mądrością
    ludową" że na rondzie to w prawo (która w ogólności nie ma żadnego
    oparcia w PoRD).

    > O rondo - i ten wyjazd jako całość - gdzie jest druga droga publiczna?
    >
    > Na lewo? Chyba czegos nie rozumiem? Tam nie ma oznaczenia, że to jakaś
    > droga wewnętrzna.

    No właśnie jest. Więc gdzie jest ta droga publiczna z którą Sokratesa
    się na tym "skrzyżowaniu" krzyżuje?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 54. Data: 2024-07-29 07:40:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.07.2024 o 07:06, Akarm pisze:

    > Twierdzisz, że nie opisanych zasad używania kierunkowskazów na rondzie?

    Tak. A Ty napisałeś, że są DOKŁADNIE opisane. Na co ja odpisałem, że są
    zasady ogólne.

    I dobrze wiesz o co chodzi.

    Robert

  • 55. Data: 2024-07-29 08:32:49
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Tak. A Ty napisałeś, że są DOKŁADNIE opisane. Na co ja odpisałem, że są
    > zasady ogólne.
    >
    > I dobrze wiesz o co chodzi.

    Zasady używania kierunkowskazów na rondzie są bardzo dokładnie opisane w
    prawie o ruchu drogowym, w artykule 22.
    i już więcej nie odzywam się w tej materii.

    --
    -
    Akarm

  • 56. Data: 2024-07-29 15:07:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.07.2024 o 22:54, Shrek pisze:

    > Dokładnie. A według znaku "_skrzyżowanie_ o ruchu okrężnym" jednak jest.
    > Pokazuje to że zagadki logiczne skrzyżowanie/nie skrzyżowanie są jednak
    > czasem skomplikowane;)

    Nie znam lokalnych niuansów, ale zakładam, że skoro było tam wcześniej
    normalne "skrzyżowanie", to teraz zrobiono rondo, żeby ci z Sokratesa
    mimo obiekcji dali szansę włączyć się do ruchu tym z drogi wewnętrznej.

    > Raczej to drugie - tu nawet widać przyszłą drogę.

    Która może powstanie za 2-3 lata, albo dłużej, znam miejsca gdzie takie
    rondo w "środku" drogi istniało z 10 lat.

    > Natomiast na Sokratesa
    > z premedytacją zrobiono skrzyżowanie które skrzyżowaniem nie jest - i
    > nie jest to osobny przypadek a raczej dość częsty.

    Tak jak napisałem wyżej albo zwiększyli szansę na włączenie się do ruchu
    albo przewidują w przyszłości zmianę kategorii drogi?

  • 57. Data: 2024-07-29 17:26:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2024 o 15:07, nadir pisze:

    > Tak jak napisałem wyżej albo zwiększyli szansę na włączenie się do ruchu
    > albo przewidują w przyszłości zmianę kategorii drogi?

    Zrobiono rondo żeby nie dało się zapierdalać... Nawet widać ślady
    przyczyny na street view.

    A że im wyszło skrzyżowanie które nie jest skrzyżowaniem - bez
    znaczenia, dopóki okaże się że jednak będzie miało to znaczenie - na
    przykład ktoś za nim zaparkuje (pal sześć czy się da sensownie - chodzi
    o to czy wolno) i jak? Jak skrzyżowanie to wolno (ale dalej niż 10
    metrów) jak nie... to nie wolno.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 58. Data: 2024-07-29 20:07:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 29.07.2024 o 17:26, Shrek pisze:

    > Zrobiono rondo żeby nie dało się zapierdalać... Nawet widać ślady
    > przyczyny na street view.

    Taniej wychodzi "leżący policjant", ale ważne że efekty spowolnienia są.

  • 59. Data: 2024-07-29 21:27:13
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 29.07.2024 o 20:07, nadir pisze:

    > Taniej wychodzi "leżący policjant", ale ważne że efekty spowolnienia są.

    Tak. Tak zrobili.
    I całkiem niedługo po znanym zabiciu pieszego, samochód ruszył spod
    świateł, przejechał przez "śpiącego policjanta" i trachnął niewiastę
    przechodzącą po przejściu.
    https://maps.app.goo.gl/KEJa7JjSEd5oyod17
    "leżący policjant" i wcześniejsze światło czerwone nie powstrzymały
    kutasa za kierownicą przed potrąceniem pieszej na przejściu.
    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-warszawa-kole
    jny-wypadek-na-sokratesa-kobieta-potracona-na-p,nId,
    5027808#crp_state=1

    --
    -
    Akarm

  • 60. Data: 2024-07-29 22:00:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Taniej wychodzi "leżący policjant", ale ważne że efekty spowolnienia są.

    Były jako doraźne rozwiązanie - już chyba wolę "nielegalne" ronda:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!