  • 11. Data: 2008-01-13 10:08:34
    Temat: Re: niesluszna windykacja
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

    > Windykować można również przez pełnomocnika, można również dokonać cesji
    > wierzytelności bez zgody dłużnika - w obu przypadkach przekazanie danych
    > osobowych dłużnika jest niezbędne oraz zgodne z prawem.

    Ok, czyli mogli przekazać moje dane, jeśli byłbym winien te pieniądze, ale
    nie jestem. To był ich błąd w systemie że cos byłem winien.
    Zatem kogo mam oskarżyć:
    Windykatora, ze próbuje ściągać nienależną się kwotę ?
    Szkołę o przekazanie moich danych firmie windykacyjnej ?

    Nie chce tego zostawic bez echa, bo za miesiąc może się okazać, że wymyślą
    sobie inny dług.
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 12. Data: 2008-01-13 10:21:07
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    krzymek napisał(a):

> [...]
    > Windykatora, ze próbuje ściągać nienależną się kwotę ?
    > Szkołę o przekazanie moich danych firmie windykacyjnej ?

    Szkołę, to ona bowiem ponosi winę za to, pod warunkiem że to nadal
    szkoła jest właścicielem wierzytelności (nie dokonała cesji).
    Z tym że polecam bardziej pozew o stwierdzenie nieistnienia
    zobowiązania, a nie sprawa karna. Po wysłaniu wezwania przed wniesieniem
    powództwa szkoła w praktyce pewnie sama skoryguje rachunki.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-01-13 10:27:49
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

    > Z tym że polecam bardziej pozew o stwierdzenie nieistnienia
    > zobowiązania, a nie sprawa karna. Po wysłaniu wezwania przed wniesieniem
    > powództwa szkoła w praktyce pewnie sama skoryguje rachunki.

    Ok, zatem jedna sprawa to stwierdzenie nieistnienia zobowiązania.
    I druga sprawa to udostępnienie moich danych osobowych ?
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 14. Data: 2008-01-13 10:33:51
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    krzymek napisał(a):

    > Ok, zatem jedna sprawa to stwierdzenie nieistnienia zobowiązania.
    > I druga sprawa to udostępnienie moich danych osobowych ?

    Jeśli koniecznie chcesz, możesz się poskarżyć GIODO, że szkoła
    bezprawnie przekazała komuś Twoje dane osobowe. Z tym że - jeśli szkoła
    będzie twierdziła, że dług istnieje - udowodnić jej to możesz po
    wygranej sprawie o stwierdzenie nieistnienia zobowiązania.

  • 15. Data: 2008-01-13 10:36:16
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

> [...]
    > będzie twierdziła, że dług istnieje - udowodnić jej to możesz po wygranej
    > sprawie o stwierdzenie nieistnienia zobowiązania.

    Byłem w szkole, stąd topismo które przedstawiłem w pierwszym poście
    http://62.121.103.177/wsei/wsei.jpg
    Dowiedziałem się że sprawa dotyczy płatności z 2002 roku, źle zaksięgowali
    sobie moją wpłatę.
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 16. Data: 2008-01-13 10:42:54
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    krzymek napisał(a):

    > Byłem w szkole, stąd topismo które przedstawiłem w pierwszym poście
    > http://62.121.103.177/wsei/wsei.jpg
    > Dowiedziałem się że sprawa dotyczy płatności z 2002 roku, źle
    > zaksięgowali sobie moją wpłatę.

    Skoro szkoła przyznała się do błędu, to faktycznie pozew o
    stwierdzenie nieistnienia nie jest już konieczny.

    Jeśli chcesz się skarżyć do GIODO zeby ukarać szkołę za tę sytuację,
    to możesz takl zrobić. Jednak skarga taka nie zagwarantuje Ci, że za pół
    roku znów nie będą chcieli tej wierzytlności (pewnie nie będą chcieli,
    ale na to nie ma wpływu brak lub obecność skargi).

  • 17. Data: 2008-01-13 11:31:33
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > nie znam aktu prawnego zezwalającego uczelniom na przekazywanie danych

    Ten "akt" to np pełnomocnictwo ...

    > osobowych do firm prywatnych, bo windykator to nic innego jak firma
    > prywatna.

    Tak jak i szkoła ...

    > jeśli bezprawnie przekazalidane osobowe to tak

    A jakież to można inne konsekwencje wyciągnąć, inne jak
    poskarżenie się do GIODO ?

    > trzeba
    > a na windykatora, złożyć doniesienie do prokuratury z art. 286 kk, ze
    > próbowali cie naciągnąć na kasę absolutnie bezpodstawnie, z chęci uzyskania
    > korzyści materialnej.

    Windykator wybroni się z palcem w oku - ma dowód w postaci
    oświadczenia szkoły, że dług istniał. Windykator próbował
    odzyskać dług, który został doń przekazany przez szkołę.

    6008