  • 1. Data: 2002-12-13 12:01:26
    Temat: nieplacacy wspolwlasciciel nieruchomosci
    Od: "darek" <d...@w...pl>

    Witajcie.

    Mam taki problem - jeden ze wspolwlascicieli kamienicy nie placi wspolnocie
    mieszkaniowej ciazacych na nim zobowiazan (i to pomimo tego, ze czynsze
    placa mu jego lokatorzy). Slyszalem, ze jest od niedawna jakas uproszczona
    procedura wyegzekwowania od niego naleznosci na drodze sadowej. Czy to
    prawda? Gdzie mozna cos na ten temat znalezc? Jak szybko takie sprawy
    powinny byc przez sady rozpatrywane i co sie dzieje w sytuacji, gdy
    "skazany" nie realizuje postanowienia sadu?

    Za pomoc z gory dziekuje
    Darek

  • 2. Data: 2002-12-14 09:12:59
    Temat: Re: nieplacacy wspolwlasciciel nieruchomosci
    Od: "beny76" <b...@w...pl>

    Sprawa z jednej strony jest prosta. Na podstawie Ustawy o wlasnosci lokali,
    wspolwlasciciele nieruchomosci wystepuja do sadu z pozwem o wydanie wyroku
    nakazujacego zaplate. Jezeli to nie pomoze, to komornik egzekwuje wyrok,
    ale...

    wydaje mi się, że na pierwszym miejscu musicie do goscia wyslac wezwanie do
    zaplaty, tak zeby byla w sadzie podkladka, ze przypominano mu o ciazacych na
    nim zobowiazaniach. Sad rozpatruje takie sprawy w miare szybko. Z egzekucja
    komornika moga byc problemy. Wspolnota bedzie musiala ze swojej kasy wylozyc
    na zaliczke dla komornika. A jak okaze sie, ze nie ma z czego wyegzekwowac,
    to wasza kasa przepada. W ostatecznosci sad moze wydac wyrok nakazujacy
    eksmisje wlasciciela z lokalu i licytacje mieszkania na poczet dlugow. Z tym
    jest najwiecej problemow, ale nie jest to niemozliwe. W wiekszosci miast
    takie chece sie dzieja. :)

    beny76 - b...@w...pl

  • 3. Data: 2002-12-14 11:00:05
    Od: "darek" <d...@w...pl>

    Użytkownik "beny76" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > zaplaty, tak zeby byla w sadzie podkladka, ze przypominano mu o ciazacych

    Z tego co wiem, to administracja takowe posylala.

    Sad rozpatruje takie sprawy w miare szybko.

    To znaczy? Bo w przypadku sadow nie wiem co to znaczy :(

> [...]
    tym
    > jest najwiecej problemow, ale nie jest to niemozliwe. W wiekszosci miast

    Gosc w kamienicy nie mieszka, a teoretycznie to jedyny jego majatek, wiec
    komornik musialby od razu zabrac sie za licytacje jego lokali. Ale czy w
    takiej sytuacji sad wyda taki wyrok? A moze (jak wspominalem lokatorzy placa
    czynsze) moglby nakazac wplaty czynszy lokatorom tego goscia na konto
    wspolnoty?

    Dzieki
    Darek

  • 4. Data: 2002-12-17 07:01:14
    Od: "beny76" <b...@w...pl>

    > Gosc w kamienicy nie mieszka, a teoretycznie to jedyny jego majatek, wiec
    > komornik musialby od razu zabrac sie za licytacje jego lokali. Ale czy w
    > takiej sytuacji sad wyda taki wyrok?

    Sady w Polsce wydaja takie wyroki. Jest to zgodne z ustawa o wlasnosci
    lokali. Wogole to wystarczy poczytac ustawe. Ustawa nie jest precyzyjna i
    zawiera wiele niejasnosci, jednak jest podstawa do dzialan wspolnoty.

    >A moze (jak wspominalem lokatorzy placa
    > czynsze) moglby nakazac wplaty czynszy lokatorom tego goscia na konto
    > wspolnoty?

    Nie. (Tak mysle) to raczej nie realne. umowa miedzy lokatorami a
    wlascicielem jest calkiem inna sprawa niz umowa miedzy wlascicielem a
    wspolnota i nie mozna tego laczyc.

    b...@w...pl